ראיון "עם שמונה הצגות במקביל אני נשאר לישון ב'הבימה' כל יום"

השחקן בן יוסיפוביץ' מגלם את חפץ במחזה מאת חנוך לוין. בראיון לחדשות כיפה הוא מספר על התגובות לדמות: "אישה בת 50 שיתפה אותי בחרם שעברה כילדה", וגם, איך זה לשחק בשמונה הצגות במקביל?

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 19/04/23 10:06 כח בניסן התשפג

"עם שמונה הצגות במקביל אני נשאר לישון ב'הבימה' כל יום"
בן יוסיפוביץ', צילום: ללא

השחקן בן יוסיפוביץ' משחק במחזה מאת חנוך לוין "חפץ" בתיאטרון "הבימה", בכיכובם של צביקה הדר ואסנת פישמן. יוסיפוביץ' מגלם את הדמות הראשית, חפץ, הממחישה את מערכת היחסים שלו עם קרובי משפחתו, אצלם הוא מתגורר כבר 17 שנה וזוכה מהם ליחס משפיל, מה שגורם לו בסוף לשים קץ לחייו. 

בסיום ההצגה מספר יוסיפוביץ' על האירוע הטראגי של אלרועי בן שבת ז"ל, נער בן 13, שחווה חרם חברתי ושם קץ לחייו בעקבות היחס המשפיל. יוסיפוביץ' מבקש מהקהל לגשת לעזרה במידה והם חשים מצבים דומים וכי בין היתר מטרת ההצגה היא להעלות המודעות של הסביבה למעשים הרעים שהיא עלולה לעשות ולהימנע מכך.

"אחרי ההצגה אני מקבל תגובות. אם זה בפרטי באינסטגרם, פייסבוק או אנשים שמחכים למטה ומשתפים אותי בחוויות שלהם", מספר השחקן, "פגשתי אישה בת 50, שפתאום שיתפה בחרם שעברה בעודה ילדה קטנה וסוחבת אותו עד היום. היא סיפרה שזה היה מרפא מבחינתה לראות את המחזה, זה כוח שההצגה נותנת".

בן יוסיפוביץ

בן יוסיפוביץ' וצביקה הדר על הבמה צילום: ללא

מה הדרך לריפוי?

"לא להישאר עם זה לבד, לבוא ולבקש את העזרה הזאת. וגם אנחנו כאנשים פרטיים וחברה ובבטח בתקופה שאנחנו נמצאים בה עכשיו. להיות חומלים יותר, טובים יותר, לקחת נשימה, להושיט יד ולא להיות אדישים למה שקורה מסביבנו"

תוכניות להמשך?

"כרגע אני עם שמונה הצגות רצות בהבימה במקביל, נכון לעת הזאת אני נשאר לישון בהבימה כל יום. ויש עוד פרויקטים עתידיים וכל דבר בזמנו".

איחול למדינה לכבוד יום העצמאות?

"שתהיה לנו כמה שיותר אחדות ואהבה. שנפזר אהבה וטוב . שננסה כמה שיותר למרות המחלוקות ליישב אותם".