צאו מהקופסה: נראה אתכם מזהים את הדתל"ש

בפרק חדש של התכנית "יוצאים מקופסא", קבוצה של חוזרים בתשובה מנסה לגלות מיהו הדתל"ש המתחזה, ועל הדרך שוברת סטריאוטיפים על עולם התשובה

חדשות כיפה חדשו כיפה 10/04/23 19:48 יט בניסן התשפג

צאו מהקופסה: נראה אתכם מזהים את הדתל"ש
יוצאים מהקופסא - חוזרים בתשובה, צילום: צילום מסך כאן דיגיטל

"לצאת מהקופסה" הוא הגרסה של כאן דיגיטל לשעשועון אמריקאי המצליח, שבו בכל פרק מתכנסת קבוצת אנשים בעלי מכנה משותף מוגדר- ובתוכם מסתתר מתחזה, אותו חברי הקבוצה צריכים לגלות. אם הקבוצה מצליחה לזהות את החפרפרת היא מתחלקת בפרס כספי, אבל במידה והמתחזה שורד עד סוף המשחק - הוא זוכה בקופה כולה. כל אחד מן הפרקים עוסק בסוגיה אחרת בשיח התרבותי, הפוליטי והחברתי בישראל ומציף מחדש דיונים סביב סטריאוטיפים, זהות ושייכות.

בפרק החדש שעלה היום (ב'), התכנסה קבוצה של חוזרים בתשובה, במטרה לנסות ולזהות את החוזר בשאלה שמסתתר ביניהם. במהלך המשחק המשתתפים שאלו זה את זה שאלות על תהליך התשובה שלהם, על החיבור ליהדות ועל הקשיים איתם הם מתמודדים.

"הניצוץ הזה בעיניים שאי אפשר להסביר"

הפרק הראה כיצד התהליך של התשובה מכיל בתוכו גם הרבה מורכבות, "לפני התשובה הייתי היפית כזאת עם ראסטות שמטיילת בעולם, חסר לי החופש הזה", שיתפה למשל אחת המתמודדות, ומתמודדים אחרים סיפרו על קשרים עם חברי ילדות שהתנתקו בעקבות החזרה בתשובה.

יחד עם זאת, דיברה אחת המשתתפות על הקשר המיוחד שלה עם היהדות דווקא בגלל שהיא חוזרת בתשובה: "מי שבחר לעשות את זה, יש בו את השקיקה הזאת ואת הניצוץ הזה בעיניים שאי אפשר להסביר", אמרה.