ביקורת סטטיק לא הפנים את הכלל הבסיסי שכל ילד מכיר

הסרט החשוף של סטטיק לא חשף את הצד המכוער של בן אל, כי אם את של סטטיק בעצמו. במקום לרחוש כבוד וחמלה למי שהיה שותפו וחברו הטוב במשך שנים, הוא רמס וכתש את שארית כבודו

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 22/02/23 12:19 א באדר התשפג

סטטיק לא הפנים את הכלל הבסיסי שכל ילד מכיר
סטטיק, צילום: David Cohen/FLASH90

אני מודה, כמו רבים אחרים (אם לדייק בעובדות, 20.4% רייטינג) גם אני הסתקרנתי לצפות בסרט על סטטיק ששודר אתמול (ג') בקשת 12. לירז רוסו הפך לאחד האנשים הפופולריים ביותר במדינה בעשור האחרון, כך שלא פלא שמדינה שלמה רצתה לדלות פרטים נוספים אודות הפרידה הדרמטית. ואני מתכוונת כמובן לזו עם בן אל, כי הפרידה מגרושתו, שרית פולק, הפכה לחלק זניח גם בסרט עצמו.

מה שהפריע לי באמת היה הסיפור עם בן-אל

ראיתי לא מעט מצקצקים אודות הגעתו של הסרט בסמוך להוצאתו של אלבום הסולו הראשון של רוסו. מדובר במהלך יחסי ציבור מובהק ואני לא חושבת שלמישהו יש ספק בכך, אבל זו לא הבעיה שלי עם הסרט. להפך, מדובר בעיני במהלך מבריק שאין לי ספק שיוכיח את עצמו: סטטיק, שירד בתקופה האחרונה למחתרת, פותח הכל לעיני מדינה שלמה, והנה לפניכם שירים חשופים מדם ליבו. 

אבל מה שהפריע לי באמת היה הסיפור עם בן-אל. בכנות, לאורך כל הקריירה המצליחה של השניים, ומדובר בהצלחה מטאורית שלא ניתן לחלוק עליה, גם אני הייתי לרוב בצד של סטטיק. הוא בלט בכתיבה, בשירים, בראיונות ונתן לכולנו תחושה שהוא אכן זה שמוביל את הצמד למעלה. גם בתכניות הריאליטי הכוכב הבא או הזמר במסכה סטטיק בלט בתור החכם מבין השניים, זה שמבין יותר, זה שדעתו נחשבת יותר. ייתכן מאוד שזה אכן היה המצב, ולסטטיק יש חלק נכבד יותר בהישגים של השניים, אך יש משהו חשוב שהוא חייב לזכור: הם עדיין היו שניים.

לבן-אל יש חלק עצום בהצלחה שלו

יכול להיות שאם סטטיק היה מנסה לפרוץ לבד, מלכתחילה, הוא היה מצליח. אפילו סביר להניח. אבל זה לא מה שקרה, וממש כפי שרוסו סיפר בעצמו, בן-אל היה השם החם מבין השניים בהתחלה שלהם, בעיקר בגלל ייחוסו המשפחתי. בסופו של דבר, הם הצליחו כצמד. הם היו "סטטיק ובן אל", אחד, ביחד. לא משנה לאן סטטיק ייקח את זה וכמה כינורות ינוגנו על רקע סיפוריו, לבן-אל יש חלק עצום בהצלחה שלו, ולפי דבריו גם חלק עצום בחייו הפרטיים.

הייתי מצפה מסטטיק לקצת יותר כבוד

לאורך הסרט סטטיק אמנם מנסה לשדר הגינות וכבוד כלפי הפרטנר לשעבר, אך זה לא מה שיצא החוצה. הסרט חושף לא מעט קטעים שמציגים את בן אל בזווית שלילית, סטטיק בעצמו מספר כי היה אימפולסיבי, כעסן, עקשן. אחרי פרשת ההקלטות המצמררות כנגד גרושתו אורטל עמר ובנו תו-פרינס, הסרט רק מחזק את התדמית שנוצרה לתבורי, ומגנה אותו בצורה הכי נוקבת שאפשר. בתור מי שהיה חבר שלו במשך כל כך הרבה שנים, "כמו אח", להגדרתו, הייתי מצפה מסטטיק לקצת יותר כבוד. לקצת חמלה. הוא יכול היה לבחור לקדם את האלבום החדש בדרכים אחרות, בלי לרמוס את כבודו של מי שהיה שותפו וחבר נפשו.

לא למד את הכלל הכי בסיסי: לא יורקים לבאר ששתית ממנה

אני לא נכנסת לסיפור הבגידה המטלטל, שהציף את הרשת בחודשים האחרונים. סטטיק טוען שלא היה ולא נברא, ומבחינתי הוא חף מפשע עד שהוכח אחרת. היחס לגרושתו, פולק, היה דווקא אוהד במהלך הסרט, וגם תגובתה באינסטגרם, "היית אהבה גדולה שלי, ומשהו ממך תמיד ישאר בי", כתבה, "אתה אחד לדור ואתה תצליח". זה בהחלט מוערך שלפחות פרידה אחת סטטיק הצליח לסיים על הצד הטוב ביותר, אך בכל הנוגע לפרידה המוזיקלית, כנראה שאת סטטיק לא לימדו את הכלל הכי בסיסי: לא יורקים לבאר ששתית ממנה.