היוצרת הסרוגה על הסדרה החדשה: "לפני שהם דתיים או ערבים הם בני אדם"

בראיון לכיפה, יעל רובינשטיין סיפרה על הסדרה החדשה, על הבחירה להתמקד ביחסים בין אישיים ולא בפוליטיקה ועל הדמיון לסדרה הקודמת, "הכל זה בני אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 10:59 כה בשבט התשפג

היוצרת הסרוגה על הסדרה החדשה: "לפני שהם דתיים או ערבים הם בני אדם"
צילום: חדשות כיפה

יעל רובינשטיין ניצן היא אחת מהכותבות של הסדרה המצליחה "סרוגים", ששודרה בשנים 2008-2012 והייתה בין הסדרות הראשונות וכמעט היחידות שעסקו בציבור הדתי. כעת סדרה חדשה שלקחה חלק בכתיבתה, "איסט סייד" של כאן 11, עולה למסך. אמש (ד') נערכה השקת הסדרה, ועצרנו לשיחה קצרה עם רובינשטיין. הסדרה הקודמת שלקחה בה חלק, סרוגים, עסקה בביצת הרווקים הדתיים בירושלים, וכעת עשתה מעבר חד למזרח ירושלים, עם סדרה העוסקת בסוחר נדל''ן ואב לבת אותיסטית. 

איפה יותר מעניין, במרכז או במזרח העיר?

"זה נורא שונה, ברור שהזירה היותר דרמטית היא מזרח ירושלים, אבל זו רק תפאורת רקע, זה לא הנושא, זה לא הסיפור, זה רק מעצים דברים ומאלץ אנשים לעשות בחירות". 

"יותר מטריד אותם איזו כוס קפה הם שותים בבוקר"

מה חשוב לך להעביר בסדרה?

"שזה סיפור על בני אדם, כל הסיפורים והקווים העלילתיים הם סיפורים אינטימיים ובין אישיים. יש קונספט כזה בארץ שכשיש ערבים ויהודים בסדרה זה אומר שזה מתעסק בפוליטיקה. זו סדרה א-פוליטית במקום הכי פוליטי בעולם. אפשר לעשות את זה כשמסתכלים באמת על האדם בקלוז אפ ולא מרחוק. הרבה יותר מטריד בן אדם אם יש לו בן זוג שעוזב אותו, אם יש לו חובות, היחסים עם הילדים שלו, זה מה שמלווה אותו בחיים הרבה יותר מכל תפאורה חיצונית קיצונית ככל שתהיה".

גם בסדרה הקודמת שלה, סרוגים, רובינשטיין התמקדה בסיפורים האישיים של הדמויות ולא בקבוצות השיוך שלהם. "הכל זה בני אדם. לפני שהם דתיים או ערבים או נוצרים או נקלעים לסיטואציה פוליטית הם קודם כל בן אדם. יותר מטריד אותם איזו כוס קפה הם שותים בבוקר".

זו סדרת דרמה או סדרת אקשן?

"הלכנו על הקו הדק בין הדרמה לאקשן, בסופו של דבר היחסים הם יותר משמעותיים אבל הם מאוזנים מהאקסטרים שקיים בסדרה".

פרומו לסדרה החדשה: