הצצה השיר שנתקע לבנט בראש במהלך סדנת השבי בסיירת מטכ"ל

ראשי ממשלה לשעבר סיפרו על סדנת השבי שעברו במסגרת ההכשרה של סיירת מטכ"ל. נתניהו חלק זכרונות על המכות שספג, "זה כאב מאוד", ובנט זמזם את השיר שנתקע לו בראש

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/02/23 13:05 כא בשבט התשפג

השיר שנתקע לבנט בראש במהלך סדנת השבי בסיירת מטכ"ל
בנט בראיון לסדרה, צילום: שלום רופאייזן

שלושה מתוך ששת ראשי הממשלה האחרונים בישראל שירתו ביחידה המפורסמת והנחשקת של צה"ל, אחת מיחידות הקומנדו הטובות בעולם, סיירת מטכ"ל. סדרה תיעודית חדשה עוקבת אחר סיפורה ומציגה חומרי ארכיון נדירים, כולל ראיונות של הלוחמים לשעבר שהפכו לפוליטיקאים בהווה. 

בפרויקט הדוקומנטרי החדש, שיצר עמרי אסנהיים וביים גלעד טוקטלי, בקופרודוקציה עם רשת 13, היוצרים מביאים למסך יותר מחמישים מרואיינים הישגיים. כולל חומרי ארכיון בלעדיים ושחזורים מרתקים מגוללת את סיפורה של היחידה.

נתניהו סיפר על קערת השתן שלידה נאלץ לישון 

בהצצה שפורסמה לקראת עליית התוכנית, נשאלים המרואיינים על סדנת השבי שנאלצו לעבור במסגרת ההכשרה הקפדנית. ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, סיפר על החוויה האישית שלו: "ידעתי שזו עננה שחורה כזאת, שלא כולם מסיימים. יכול להיות אדם שמסיים את כל המסלול אבל נופל בסדרת שבי". בנט מתאר כיצד העבירו את כל החיילים במשאית לשבי, "לא הבנו כלום". דב תמרי, מפקד היחידה בשנות השישים, סיפר כי החזיקו אותם בתנאים קשים ביותר, "הייתה לנו מכונת רעש".

ראש הממשלה לשעבר ממשיך ומתאר מה סייע לו להתגבר באותם ימים: "אני זוכר שפשוט נתקע לי שיר בראש, שיר של ריטה, 'רגע פרטי'". בנט זמזם את הלחן והסביר, "אתה חייב שיהיה לך משהו בראש כל התקופה". נתניהו בתורו סיפר על קערת השתן שלידה נאלץ לישון, "משלב המכות התרשמתי מאוד, זה כאב מאוד". 

ימי ראשון, החל מה- 12.02 בשעה 21:15 ב- HOT8 וב- HOTVOD. ברשת 13 החל מ-14.02