נחשף: זה השיר של נועה קירל לאירוויזיון

השיר הישראלי שייצג את ישראל בתחרות בליברפול הוא: UNICORN. הזמרת נועה קירל שתופיע איתו: "אותי אישית מרגש בכל פעם כשאני שרה או שומעת אותו"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 17/01/23 17:35 כד בטבת התשפג

נחשף: זה השיר של נועה קירל לאירוויזיון
יוצרי השיר לאירוויזיון, צילום: כאן, תאגיד השידור הישראלי

השיר הישראלי לאירוויזיון בליברפול 2023 הוא: UNICORN. השיר הישראלי שאיתו תופיע הזמרת נועה קירל בתחרות המוזיקה הגדולה בעולם נבחר היום כחצי שנה לאחר שקירל נבחרה ע"י ועדה מיוחדת לבחירת הזמר שיופיע בתחרות השנה. הליך הכתיבה של השיר נוצר במסגרת החופש האמנותי שניתן לה מכאן, תאגיד השידור הציבורי. נועה  יצרה את השיר עם דורון מדלי, מאי ספדיה, ויינון יהל. השיר המיועד ייחשף לראשונה בעוד כחודשיים.

נועה קירל

נועה קירל צילום: Tomer Neuberg/Flash90

האירוויזיון ישודר בכאן 11 בתשעה (חצי גמר ראשון), באחד-עשר (חצי גמר שני) ובשלושה-עשר במאי (גמר), ועוד לפני כן, בעוד כשבועיים, ב-31.1.23 תהיה ההרגלה בליברפול, שבה ייקבע באיזה חצי גמר, הראשון או השני, תשתתף קירל.

חלק מיוצרי השיר עם עבר מפואר בכתיבת והפקת שירים לתחרות העולמית: דורון מדלי, כתב 4 שירים שייצגו את ישראל באירוויזיון בראשם זוכה אירוויזיון 2018 , TOY בביצוע נטע ברזילי , שנכתב בשיתוף עם סתיו בגר. וגם ינון יהל, יוצר ומפיק מוזיקלי, זוכה שני פרסי אקום לשנת 2022, הפיק מוזיקלית את השיר ״גולדן בוי״ (נדב גדג׳) שייצג את ישראל באירוויזיון 2015

נועה קירל בתגובה לבחירת השיר: "אני מאד מתרגשת מהבחירה של השיר, הבחירה היא בעצם הצעד המשמעותי הראשון שמסמן את האירוויזיון במאי, כתבנו שיר, שאותי אישית מרגש בכל פעם כשאני שרה או שומעת אותו, ואני לא יכולה כבר לחכות עד שתשמעו את השיר"

דורון מדלי

דורון מדלי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90