"רשת" נשברה: הסרט על משה קצב לא ישודר

ברשת הוחלט לא לשדר את הסרט על פרשת הנשיא לעבר משה קצב: "הנהלת רשת איננה מרגישה שלמה עם התוצאה הסופית ולכן התקבלה ההחלטה שלא לשדר אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/22 10:13 כט בכסלו התשפג

"רשת" נשברה: הסרט על משה קצב לא ישודר
הסרט נגנז, צילום: צילום מסך

15 שנים עברו מאז הואשם נשיא המדינה לשעבר משה קצב באונס, הורשע ונידון לשבע שנות מאסר. מטבע הדברים, הרשעתו עוררה עניין עצום בתקשורת בארץ ובעולם, אך מאז תחילת מאסרו הקפיד קצב לשמור על שתיקה לאורך השנים וסירב להתראיין.

"הנהלת רשת איננה מרגישה שלמה עם התוצאה הסופית"

ביום חמישי בשבוע הבא צפוי היה קצב לשבור שתיקה במסגרת התכנית "רגע האמת" של סיון כהן-סבן ברשת 13. אלא שהבוקר (ו') הודיעה רשת: "ברשת הוחלט לא לשדר את הסרט על פרשת קצב. הנהלת רשת איננה מרגישה שלמה עם התוצאה הסופית ולכן התקבלה ההחלטה שלא לשדר אותו".

בראיון הנדיר שנגנז, חזרה סבן אל ימי תחילת הפרשה, סירובו של קצב להסכים לעסקת טיעון ועד הרשעתו באונס בשתי ערכאות. בקדימון לתכנית נראה קצב מדבר לראשונה מול המצלמה ועונה על השאלות הקשות. בתכנית אמורים היו להיות מוצגים גילויים חדשים, שטרם נחשפו, על מה שהתחולל בפרשה המסעירה והקשה. 

נזכיר כי הנשיא לשעבר הורשע בעבירות של אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית של נשים שהיו כפופות למרותו בעת שכיהן כשר התיירות ונשיא המדינה, וכן בשיבוש מהלכי משפט. קצב ערער על פסק הדין, אך בית המשפט העליון דחה את ערעורו בנושא ואת בקשתו למשפט חוזר וקבע כי לא נגרם לו עיוות דין.

הספר שהוציא משה קצב

לפני כחצי שנה קצב הוציא לאור ספר זיכרונות אוטוביוגרפי בהוצאת "ספרי צמרת". הספר כולל את כל סיפור חייו של קצב, כולל התייחסות נרחבת לפרשת האונס ועבירות המין שבה הורשע.

לאורך הספר מאשים קצב שורת גורמים. בין היתר כתב: "ארור היום שבו נבחרתי לכהונת נשיא המדינה" ומכנה את מה שנעשה לו, לתפיסתו, "הוצאה להורג". לצד טענותיו כלפי מערכות אכיפת החוק קצב הפנה גם טענות קשות לתקשורת הישראלית וכינה אותה "שיכורת כוח וחדורה תחושת משיחיות, צדקנות וטהרנות".