ישראל נדבקה למסך: הנתונים המטורפים מגמר המונדיאל

אמש ניצחה ארגנטינה את צרפת וזכתה במונדיאל לאחר 36 שנה. אבל נראה שלא רק הארגנטינאים היו דבוקים למסך, יותר מחצי מהישראלים שנמדדים צפו אמש בגמר. | מיליוני ארגנטינאים ברחובות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 11:29 כה בכסלו התשפג

ישראל נדבקה למסך: הנתונים המטורפים מגמר המונדיאל
מסי. הדביק אותנו למסכים, צילום: shutterstock

ארגנטינה אלופת העולם: אמש בתום משחק ענק שנגמר רק לאחר הארכה ופנדלים, הוכרזה ארגנטינה כאלופת העולם. ליאונל מסי, הגיבור הגדול של המשחק ריגש מיליוני ארגנטינאים ברחבי העולם. אבל לא רק ארגנטינאים צפו בגמר, גם הישראלים צפו אמש בעיקר בדבר אחד, בגמר המונדיאל. נתוני הצפיה מהגמר אמש חריגים אפילו לאירוע בסדר גודל כזה. על פי נתונים של חברת MBERׂ המספקת נתוני רייטינג לרדיו ולטלוויזיה, צפו אמש בגמר יותר מחצי מהישראלים שנמדדים.

שי מימון, מנכ"ל חברת MBERׂ עם הנתונים מהגמר:

52 אחוז מהישראלים הנמדדים צפו בגמר

עד כמה המספרים גדולים? בישראלים נמדדים 6.1 מיליון אנשים, על פי הנתונים אמש צפו במהלך המשחק 3.2 מיליון ישראלים, 52 אחוז. הרייטינג הממוצע לדקה על פי החברה היה של כמיליון וחצי ישראלים, רבע מכמות הצופים בכל רגע נתון.

אמבפה,

אמבפה, הדקה הכי נצפית בגמר. |  צילום: shutterstock

הרגע הכי נצפה במהלך הגמר עצמו הגיע בשעה 19:36, בשעה זו המשחק עצמו היה בשלב האחרון של ההארכה, הדקה ה-117. ומה קרה בדקה הזו? צרפת בדיוק קיבלה פנדל אותו כבש קיליאן אמבפה ושלח את המשחק לפנדלים. בדקה הזו צפו כמעט 1.7 מיליון ישראלים. נתון מעניין נוסף הוא, כ-70 אחוז מהצופים ראו את המשחק ברציפות מבלי שזיפזפו אפילו פעם אחת. 

מיליוני ארגנטינאים ברחובות

אמש לאחר תום המשחק והניצחון הארגנטינאי יצאו מיליוני אוהדים בארגנטינה לרחובות על מנת לחגוג. בארגנטינה אמנם הייתה זו שעת צהריים אבל החוגגים התאספו באתרים המרכזיים וחגגו עד השעות הקטנות של הלילה. בכל זאת, אחרי 36 שנות אכזבות, ארגנטינה אלופת העולם