כל התקצירים רואים את המשחק עם החבר'ה? ככה תגיעו הכי מוכנים לגמר המונדיאל

ביום ראשון יעלו לשחק ארגנטינה וצרפת בקרב על התואר אלופת העולם. נזכרים בדרך שעשו לגמר, מההפסד במשחק הפתיחה, הניסים שקרו בדרך והשיאים שנשברו | כל התקצירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/22 11:21 כב בכסלו התשפג

רואים את המשחק עם החבר'ה? ככה תגיעו הכי מוכנים לגמר המונדיאל
אמבפה, יזכה בפעם השניה?, צילום: shutterstock

ביום ראשון הגמר הגדול: ביום ראשון בשעה 19:00 בערב או 20:00 אם יהיו הארכה ופנדלים יניפו קפטן ארגנטינה או קפטן צרפת את התואר הכי חשוב בספורט העולמי, אלופת העולם. אבל עד שיגיע הגמר הגדול הלכנו אחורה להיזכר בדרך שעשו הנבחרות לגמר, מהרגעים הקשים, השערים הבלתי נשכחים, השיאים שנשברו והניצחונות שהביאו את ארגנטינה וצרפת לרגע הכי גדול.

כל התקצירים באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן.
 

שלב הבתים של ארגנטינה:

מי כבר זוכר את משחק הפתיחה של ארגנטינה, שנים של ציפיה, מיליוני מילים שנשפכו ומסי אחד עם תקווה של מיליונים על הכתפיים הובילו בסופו של דבר להפסד סנסציוני לסעודיה, מסי עוד כבש ראשון בפנדל אבל מהפך ענק של הסעודים הוריד את ארגנטינה לקרקע בידיעה שהיא תהיה חייבת לנצח את שני המשחקים הבאים. אבל ארגנטינה התאוששה, הרבה בזכות המנהיגות של מסי, היא ניצחה את מקסיקו במשחק השני 0-2 משערים של מסי ואנזו פרננדס. במשחק השלישי נגד פולין ארגנטינה שהייתה חייבת ניצחון ארגנטינה עשתה את זה בגדול עם ניצחון 0-2 ועלתה מהמקום הראשון.

ארגנטינה 2-1 ערב הסעודית:

ארגנטינה 0-2 מקסיקו:

פולין 2-0 ארגנטינה:

שלב הבתים של צרפת:

אלופת העולם הגיעה למונדיאל עם סגל מלא כוכבים בראשות אמבפה והמון צפיות, במשחק הראשון נגד אוסטריה, שייטו הצרפתים לניצחון גדול 1-4 כשחלוץ הנבחרת אוליבייה ג'ירו כובש צמד והופך למלך שערי צרפת בכל הזמנים. למשחק השני עלו הצרפתים למשחק נגד דנמרק שנחשבה לנבחרת חזקה מאוד, התוצאה הייתה עוד 1-1 כשחמש דקות לסיום אמבפה הציל את הצרפתים וכבש את שער הניצחון. אחרי שהבטיחו את המקום הראשון עלו הצרפתים למשחק האחרון נגד טוניסיה עם כל המחליפים והפסידו 1-0.

צרפת 1-4 אוסטרליה:

דנמרק 2-1 צרפת:

צרפת 1-0 טוניסיה:

ארגנטיה: ניצחונות על אוסטרליה, הולנד וקרואטיה

בשמינית הגמר פגשו הארגנטינאים את אוסטרליה המפתיעה, שערים של מסי וחוליאן אבארס הוליכו את ארגנטינה לייתרון מבטיח, האוסטרלים עוד צימקו ובדקה האחרונה כמעט הורידו את הלב למיוני ארגנטנאים עם בעיטה אדירה שנעצרה רק אצל השוער הארגנטינאי. 1-2 בסיום.

ברבע הגמר חיכתה לארגנטינה משוכה לא פשוטה בכלל בדמותה של הולנד. ארגנטינה הוליכה בבטחה 2-0 אבל ההולנדים חזרו למשחק בשער דרמטי אדיר במהלך האחרון של המשחק. אחרי הארכה נגמר המשחק בתיקו והלך לפנדלים, שם שוער ארגנטינה טיבו מרטינז סיפק הצגה ענקים ולקח את ארגנטינה לחצי הגמר.

בחצי הגמר פגשו הארגנטינאים את קרוטאטיה שהדהימה את ברזיל, הארגנטינאים היו גדולים ומסי שהיה ענק כבש שער אחד ובישל עוד אחד לארבארס, בסיום המשחק, ארגמטינה מנצחת 0-3 לעולה לגמר.

מסי

מסי צילום: shutterstock

צרפת: ניצחונות על פולין, אנגליה ומרוקו

בשמינית הגמר פגשו הצרפתים את נבחרת פולין החלשה וניצחה בקלילות 0-3 מצמד של אמבפה ועוד אחד של ג'ירו. הפולנים רק צימקו מפנדל בדקה האחרונה למשחק.

ברבע הגמר קיבלנו מפגש קלאסי ומרתק בין צרפת ואנגליה, המשחק עצמו היה נפלא ואנגליה הייתה מעט טובה יותר. אבל דווקא צרפת עלתה ליתרון משער של טשומאני, האנגלים חזרו מפנדל של הארי קיין. בניגוד למהלך המשחק, עלו הצרפתים ליתרון משער של ג'ירו ואז בדקה ה-84 קיבלה אנגליה פנדל נוסף והזדמנות להשוות את התוצאה, אבל קיין בעט את הכדור לשמיים, צרפת ניצלה ועלתה לחצי הגמר.

חצי הגמר הפגיש את הצרפתים עם סנסציית הטורניר, מרוקו. הצרפתים היו כבר גדולים על המרוקאים וניצחו בקלילות 0-2 ועלו לגמר נגד ארגנטינה.

אוליבייה ג

אוליבייה ג'ירו, ראש בראש צילום: shutterstock