פאודה בראש YouTube מסכמת שנה עם נתונים מפתיעים

המנצחים הגדולים של השנה במוזיקה הם שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז עם "דובשנייה", כך עולה מסיכום השנה של יוטיוב | בראש רשימת הסרטונים הטרנדיים ביותר השנה ניצב הפרק הראשון בעונה הרביעית של פאודה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 08:55 ז בכסלו התשפג

YouTube מסכמת שנה עם נתונים מפתיעים
צילום: shutterstock

YouTube מסכמת שנה עם דירוג הסרטונים והקליפים הטרנדיים ביותר בישראל ב-2022. הדירוג כולל את המוזיקה, היוצרים והתוכניות שליוו אותנו בשנה הלועזית החולפת.

מוזיקה

המנצחים הגדולים של השנה במוזיקה הם שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז עם "דובשנייה", שיר השנה ביוטיוב. בסך הכול התברגו לרשימת עשרת הקליפים הגדולים של 2022 ארבעה שיתופי פעולה מוזיקליים.

השנה, נשים זכו לשישה מקומות בעשירייה הראשונה - הישג שיא מאז החלה יוטיוב לפרסם את סיכומי השנה שלה. זו גם השנה השניה ברציפות שבה זמרת תופסת את המקום הראשון ברשימה, לאחר שבשנה שעברה הייתה זו עדן בן זקן עם השיר "מועבט", שחברה לדיג'יי איתי גלו.  

עדן בן זקן |

עדן בן זקן | צילום: Hadas Parush/Flash90

אנה זק במקום השני עם "מי זאת"; שירז אברהם ובנאל בן ציון עם "חסרה לי ברמות" שאמנם לא הגיע לפלייליסט של מרבית תחנות הרדיו, אך כבש את המקום הרביעי ברשימת יוטיוב ו"פעמון" של נועה קירל ואיתי גאלו שסוגר את החמישייה הראשונה. נועה קירל כבשה מקום נוסף בעשירייה הראשונה, כאשר השיר "פנתרה" מתברג במקום השמיני. אישה נוספת ברשימת עשרת הגדולים היא נונו, ששיתוף הפעולה של עם שגיא קריב, Cute Boy, מתברג במקום השישי. 

סרטונים טרנדיים

בראש רשימת הסרטונים הטרנדיים ביותר השנה הפרק הראשון בעונה הרביעית של פאודה (yes). הפקות מקור נוספות שהתברגו השנה ברשימה הן פרק הבכורה של "משפחת שדה" (Hot) במקום החמישי והפרק הראשון של "שעת אפס" (כאן 11) במקום השמיני.  

פאודה

פאודה צילום: אליה ספינופולוס

במקום השני ברשימת הסרטונים התברג שיר האליפות של פלד למכבי חיפה, אלופת המדינה 2021/22. גם במקום השלישי התברג סרטון מוזיקלי מעולמות הספורט: מופע המחצית של גמר הסופרבול בכיכובם של ד"ר דרה, סנופ דוג, אמינם, מרי ג'יי בלייג', קנדריק לאמאר ו-50 סנט בערוץ ליגת הפוטבול האמריקאית.  

שיר האליפות של מכבי חיפה:

אנה זק, שכבשה את המקום השני ברשימת המוזיקה, מככבת באופן עקיף גם ברשימת הסרטונים, עם שני דיבובי מחווה מצחיקים שהוקדשו לה ע"י ערוץ מדובבים (מקום רביעי) ואמיר חכים (מקום שישי). 

עוד ברשימה: סרטון ההכרזה על ההיריון של אישתו של היוטיובר קווין רובין, שגם כיכב ברשימת הסרטונים בשנה שעברה עם סרטון הצעת הנישואין שלו, במקום השביעי. את הרשימה חותמים שני סרטונים מז'אנר "מה עשיתי ב- 24 שעות" של יוטיוברים מצליחים: "אוכלים רק קינוחי פיסטוק במשך יום שלם" של Inde Game ו- "קניתי להומלס כל מה שהוא רוצה במשך 24 שעות" של Festivy. 

שורטס

יוטיוב שנמצאת דיווחה שתכני Shorts נצפים על ידי למעלה מ-1.5 מיליארד משתמשים רשומים מידי חודש, עם 30 מיליארד צפיות מידי יום בממוצע. החברה שילמה למעלה מ-50 מיליארד דולר ליוצרים, אמנים וחברות מדיה בשלוש השנים שקדמו ליוני 2022. יותר משני מיליון אנשים משתתפים בתכנית השותפים של YouTube ברחבי העולם. ל-YouTube Premium ו-YouTube Music יותר מ-80 מיליון משתמשים, מרחבי העולם. 

צילום: shutterstock

מיוטיוב נמסר כי "המשימה של יוטיוב, שהושקה ב-2005, היא לספק לכולם קול ולהראות לכולם את העולם. אנחנו מאמינים שלכולם מגיעה הזכות להשמיע את הקול שלהם ושהעולם הוא מקום טוב יותר כשאנחנו מקשיבים, משתפים ובונים קהילה דרך סיפורים".