ביקורת מנאייכ עונה 2: פתיחה מסחררת ודמיון לא מקרי למציאות

אחרי עונה ראשונה פנומנלית שזכתה להערכה רבה מצד הקהל הישראלי שצפה בהמוניו ובפרסים הרבים שנקטפו, מנאייכ, סדרת המתח המשטרתית מכניסה אותנו לעניינים עם קצב גבוה, משחק נהדר ועלילה שמציפה שאלות רבות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/06/22 22:24 כד בסיון התשפב

מנאייכ עונה 2: פתיחה מסחררת ודמיון לא מקרי למציאות
מנאייכ - העונה השנייה עם ציפיות גבוהות, צילום: משה נחומוביץ

"המערכת דבר ראשון שומרת על עצמה - לא משנה באיזה מחיר": זה משפט המפתח שהוביל את העונה הראשונה והמפתיעה של הסדרה "מנאייכ". הפרק הראשון של העונה השנייה, שממשיכה בדיוק מאותה נקודה בה עצרנו, מנסה לאתגר את האמירה הזאת בשאלה: מה קורה כשכל המערכות מנסות לשמור על עצמן ומי תנצח?

סדרת המתח המשטרתית, שנכתבה ונוצרה על ידי רועי עידן, זכתה לאחת ההצלחות הגדולות של השנים האחרונות בקרב הקהל הישראלי, שהתמכר לדמיון הקרוב לאירועים שהתרחשו בישראל בשנים האחרונות, וניצל את הקורונה כדי להידבק למסכים. (לא נשכח את ההצלחה של "מנאייכ" גם בטקס פרסי האקדמיה עם זכיות בקטגוריות הסדרה הטובה ביותר, הבמאי, התסריט, השחקן הראשי ושחקן המשנה).

לירז חממי בתפקיד הקצינה טל בן הרוש. משחק מושלם

לירז חממי בתפקיד הקצינה טל בן הרוש. משחק מושלם צילום: רואי רוט- באדיבות כאן 11

הפרק הראשון של העונה השנייה, הוא למעשה פתיחה מסחררת, כשאנחנו חוזרים אל מציאת הגופה של רוסלן מנחמוב, שוטר סורר שחוסל על ידי לייבו, ידידו של ברק הראל (עמוס תמם הנהדר), מפקד התחנה המושחת והמושך המרכזי בחוטים מאחורי הקלעים.

בלי ספויילרים מיותרים, אציין שהקצינה ההריונית אך אמביציוזית - טל בן הרוש (לירז חממי במשחק מושלם) מסרבת להרים ידיים ומנסה לגייס את איזי בכר (הלא הוא שלום אסייג בעוד תצוגה מופלאה, חוץ מהכרס הלא פרופורציונלית, לרגע חשבתי שהוא הדמות שבהיריון), היישר מהפנסיה כדי להחיות את החקירה סביב השחיתות הפושה במשטרה, ותשלם על כך מחיר כבד. ברקע נפתחת חקירה נגד ראש הממשלה שבזכות הטבות שונות לאוליגרך רוסי, בתו קיבלה עבודה נחשקת. כל קשר למציאות, ממש לא מקרי ובעיקר מעלה שאלות ותהיות על האקטואליה והפוליטיקה שלנו.

בכר (אסייג) והראל (תמם). נותנים שואו

בכר (אסייג) והראל (תמם). נותנים שואו צילום: רואי רוט- באדיבות כאן 11

המשחק של כולם נהדר באופן מפתיע. החל מאחרוני הניצבים, כולל איילה חסון בתפקיד עצמה, ועד עמוס תמם ושלום אסייג שנותנים שואו אמיתי. התסריט נהדר, נותן עומק וחן לדמויות, אך עדיין שומר על קצב גבוה כבר בפתיחה, בדיוק כמו שהתרגלנו בעונה שעברה. גם הצילום איכותי מאוד ומוסיף קלאס לסדרה שכבר קנתה לה קהל מעריצים גדול. כל שנותר לקוות הוא שהסדרה לא תסבול מסינדרום התקליט השני, ותענה על הציפיות של כולנו. 

אף מילה על המשפט הנהדר מהפרק הראשון שאומרת יעל, אחות של טל בן הרוש לאיזי בכר: "נראה לך ששרדתי בבני עקיבא עד גיל 16?". בקיצור - אל תפספסו. 

יוצר ותסריטאי: רועי עידן | במאי ועורך תסריט: אלון זינגמן | חברת הפקה: יואב גרוס הפקות. ימי חמישי וראשון, בשעה 21:15 ב-כאן 11 ובדיגיטל. העונה תכלול 10 פרקים ותשודר עד ה-24 ביולי.