הרב שנלחם למען ילדי תימן: סדרה חדשה על הרב עוזי משולם | הצצה

חידת משולם, סדרה חדשה בת שלושה פרקים שתספר את סיפורו של הרב עוזי משולם. הרב היה ועודנו דמות שנויה במחלוקת והסיפור ממשיך להסעיר את המדינה גם 70 שנים אחרי | הצצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/22 13:11 טו באייר התשפב

הרב שנלחם למען ילדי תימן: סדרה חדשה על הרב עוזי משולם | הצצה
הרב עוזי משולם, צילום: מוטי קמחי

צפו בהצצה:

אחת הדמויות הזכורות ביותר מהמאבק למען ילדי תימן החטופים הוא הרב עוזי משולם. הרב משולם, מחנך ומקים ישיבת "עטרת זקנים-משכן דוד", הסתגר בביתו ביהוד בסיומו של עימות אלים מול שוטרי יס״מ, סביב סכסוך בנייה מקומי. בביתו הסתגרו גם גם מאמיניו ותלמידיו החמושים לצד משפחות, נשים וילדים. דרישתו אחת של הרב אחת: שתוקם ועדת חקירה ממלכתית לחקירת "חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן".

חידת משולם היא דוקו דרמה בשלושה חלקים שביים וערך הבמאי רני סער ובעריכתו של אושר אסולין, במרכזה השאלות והטענות הקשות שעולות סביב העלמותם של ילדי תימן בשנים הראשונות של המדינה וגם - דמותו של הרב עוזי משולם - האם היה לוחם צדק או האם היה דמות אלימה ושנויה במחלוקת.

דמותו שנויה במחלוקת בזיכרון הקולקטיבי של רוב הציבור הישראלי

הרב עוזי משולם היה ועודנו דמות שנויה במחלוקת בזיכרון הקולקטיבי של רוב הציבור הישראלי. מצד אחד הוא נתפס כמנהיג ״כת״ שהסתבך באלימות מול המשטרה. מנגד, תומכיו מאמינים שהרב הקריב את חייו למען מטרה נעלה המקדשת את אמצעיה, בעוד הממסד, ביד אחת עם התקשורת עשה לרב עוזי משולם דמוניזציה, שבסופו של דבר השתיקה אותו והכניסה אותו לכלא.

הנשיא דחה את הבקשה לזיכויו של הרב משולם

הפגנה למען הרב. הנשיא דחה את הבקשה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"חידת משולם" משלבת דרמה עלילתית לצד קטעי ארכיון דוקומנטריים ועדויות של הדמויות המרכזיות שליוו את עוזי משולם בחייו. בסדרה מובאות עדויות ממקור ראשון של רבים מהמעורבים בפרשה לאורך השנים ושל אנשים שעסקו ועוסקים עד היום בסיפור העלמותם של ילדי תימן מזרח ובלקן בשנות ה50 – סיפור שממשיך להסעיר את המדינה גם 70 שנים אחרי.

חידת משולם, ימי שלישי החל מה- 17.5.22, 21:15, כאן 11