אלו הזוכים בטקס הגמר של בית הספר לקולנוע מעלה

הבוגרים של בית הספר לקולנוע בירושלים הגיעו לטקס הגמר וגילו את שמות הזוכים בפרסים. "למרות הכל היוצרים הצעירים שלנו צלחו את האתגרים. כל אחד מהם הביא אל המסך את הסיפור שבער בו לספר, בדרכו ובסגנונו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/02/22 22:10 כג באדר א'

אלו הזוכים בטקס הגמר של בית הספר לקולנוע מעלה
ג'קי לוי מנחה את הטקס, צילום: יחצ

באירוע מיוחד וחגיגי התקיים הערב (ה') טקס הגמר של בית הספר לקולנוע מעלה בסינימטק ירושלים. במהלך האירוע הוקרנו שמונה דרמות קצרות וחדשות בהקרנת בכורה. הטקס, אשר אליו הגיע גם שר התקשורת יועז הנדל, נערך בהנחיית ג'קי לוי.

פרס "הסרט העלילתי הטוב ביותר" ניתן לבמאי דניאל דהאן על סרטו: ילד אלו-הים. עלילת הסרט מתרחשת בבית מוזנח על גבול יער שרוף וילד, שאימו מתמודדת עם דיכאון, זועק לאלו-הים בדרישה שירפא אותה.

יועז הנדל בטקס

יועז הנדל בטקס צילום: יחצ

בנימוקי הפרס נכתב כי הסרט "ילד אלו-הים" מביא בשפה קולנועית רגישה ומדויקת דיוקן עדין וכואב של ילד שקוף המחפש נראות. "העדרו של האב שבארץ ושתיקתו של האב שבמרומים, מטשטשים אצל הגיבור ואצלנו הצופים, את הגבולות שבין העולם הפנימי והחיצוני. אנו נשאבים לנקודת המבט הילדית המחפשת פשר ומגע וגולשת מהעולם המציאותי, הקשוח מידי, לעולם של סימבולים מיסטיים שדרכם מחפש הגיבור שליטה והשפעה. המסגור של הסרט בשבת אחת והבחירה למקם אותו במושב סמוך ליער ולטבע הפראי, מחזקים את המינמליזים והבועתיות שיוצרות בניהם שתי הדמויות. "אנו מקווים ומאמינים שיוצר הסרט: דניאל דאהן, ימצא דרך וכוחות להביא את הכישרון הקולנועי והייחודי שלו לידי ביטוי בהמשך", כתבו השופטים.

פרס חביב השופטים הוענק לסרטה של שולמית ליפשיץ: ילדה 60247  - סרט המשלב צילום וציור והמבוסס על זיכרונותיה של הבמאית. רעות מוצאת מחברת סודית שסבתא כתבה בשואה, ושבוע הכיף בקיץ אצל סבא וסבתא הופך לסיוט.

צילום: מעלה

חבר השופטים ציין כי הסרט 'ילדה 60247' מביא סיפור עדין ומרתק, שבנוי בקפידה. "למרות היותו סרט קצר, הוא מספר סיפור המתאר תהליך מורכב, עם התפתחות מעניינת לכל אורכו, עד לסופו השלם. הסרט מבויים באופן מרשים מאוד, הן באמת שהוא מייצר, בהקפדה על פרטים, במשחק הנהדר והאמין, בבניית הדמויות האותנטית ובקולנוע המוקפד, למרות האתגר התקופתי. ולסיום, מעבר לסיפור המעניין והביצוע הקולנועי המצוין, יש בסרט המון חמלה ואהבה. זה בא לידי ביטוי במיוחד בסיפור ובעיצוב של הדמות הראשית, הנכדה, שגורמים לצופה להאמין ובעיקר להתחבר באופן רגשי לסרט".

פרסים נוספים שהוענקו בטקס הגמר של מעלה

פרס הסרט היהודי הוענק לאביטל סימקיס, על סרט תקופתי שביימה: נצר.

פרס הסרט הישראלי ציוני הוענק לסרט: הלילה מת מזמן של הבמאי ישועה תורג'מן.

שני פרסי הצטיינות בצילום הוענקו למיתר פלאם ולדניאל בודנשטיין וכן פרס הצטיינות על ניהול סט הוענק לורד יערי. בנוסף ניתנו פרסים על פיתוח תסריט לבמאית מיתר פלאם; מילגת פיצ'ר לתסריטאי חיים שפירא; מלגת פיתוח לסרט קצר לשגב תמם, ליונינה פלנברג ולשלומית ליפשיץ.

נטע אריאל, מנהלת בית הספר מעלה: "אחרי 30 שנה, עם יבול של מאות סרטי גמר, לאירוע השנה יש משמעות מיוחדת בגלל הקורונה. הבמאים יצרו את הסרטים במהלך תקופה קשה, אנשי צוות ושחקנים חולים ובבידוד, ביטולים, דחיות ועוד אילוצים. ולמרות הכל היוצרים הצעירים שלנו צלחו את האתגרים. כל אחד מהם הביא אל המסך את הסיפור שבער בו לספר, בדרכו ובסגנונו. אנחנו מאד גאים ביבול החדש ושמחים לשחרר את הסרטים לעולם".