ראש העיר לוד דורש: ספירה חוזרת של הקולות באקס פקטור לאירוויזיון

יאיר רביבו מפרגן לבן העיר לוד, אלי חולי, שהפסיד בנקודה בגמר "'אקס פקטור לאירוויזיון" עם שיר מקורי שכתב והלחין בעצמו, וטוען כי יש לערוך ספירה חוזרת של הקולות: "הטעות של המגישה גרמה לחרושת שמועות ברשתות החברתיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/22 19:46 ה באדר א'

ראש העיר לוד דורש: ספירה חוזרת של הקולות באקס פקטור לאירוויזיון
רגע לפני ההכרזה, צילום: צילום מסך

בגמר "האקס פקטור לאירוויזיון" ששודר אמש ברשת 13 התמודדו מיכאל בן דוד, ענבל ביבי, אלי חולי וספיר סבן. בן דוד ניצח וייצג את ישראל באירוויזיון 2022 בטורינו שבאיטליה. ראש העיר לוד יאיר רביבו החמיא היום (א') לבן עירו אלי חולי שהגיע עד לגמר הגדול עם שיר אותו כתב והלחין בעצמו, וטען כי יש לבצע ספירה חוזרת של הקולות.

כך כתב רביבו בחשבון הפייסבוק שלו: "נדיר לראות יוצר וזמר צעיר, שמצליח להגיע לגמר הגדול של 'אקס פקטור לאירוויזיון' עם שיר מקורי שכתב והלחין בעצמו, מסומן כפייבוריט עם היכולות הווקליות המדהימות שלו ועם כריזמה אדירה, ומוכיח לכולם לאחר הביצועים שהוא המתאים ביותר לייצג את ישראל - כך לדעת השופטים ולדעת הוועדה המקצועית שהעניקו לו את המקום הראשון באופן מוחלט וברור".

"נוכח הסערה שנגרמה בסיום ספירת הקולות של הצופים, אני פונה לרשת 13 לעשות בדיקה נוספת שכן הקרב על הכרטיס לאירוויזיון הוכרע בנקודה אחת בלבד לטובת מיכאל בן דוד, אף שאלי חולי הוביל בפער אדיר".

רביבו

רביבו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הטעות של המגישה גרמה לחרושת שמועות ברשתות החברתיות"

רביבו טוען כי הדבר "לא בא ממקום של בכיינות, עצם ההגעה לגמר היא מכובדת ביותר". עם זאת, הוא הוסיף: "הטעות של המגישה גרמה לחרושת שמועות ברשתות החברתיות ואני סבור שהדבר מחייב בדיקה - למען הסר ספק, שכן הכרעה על חודה של נקודה יכולה להיגרם מטעות סטטיסטית כזו או אחרת".

לסיום כתב כי תושבי העיר יזכו לראות את חולי על במת העצמאות של לוד: "בכל מקרה, אלי חולי שלנו, אנו אוהבים אותך וגאים בך! הוספת ללוד כבוד רב ואנו משוכנעים בהצלחתך בזכות כישרונך המדהים ויוצא הדופן. נתראה בעזרת השם על במת העצמאות בלוד"

נציין כי מנחת הגמר, לירון ויצמן, הכריזה כי נקודה אחת הכריעה בין מיכאל בן דוד למקום השני של אלי חולי. אלא שוויצמן הקריאה את ציונו של חולי ואמרה "96 נקודות" - אך על המסך נראה המספר 95. לו ויצמן הכריזה אחרת, חולי יכול היה להיות המנצח בתחרות כיוון שסך נקודות הצופים הוא 300 ולא יותר. אם וכאשר, כך הייתה יורדת נקודה מבן דוד, או תוצאת שוויון בין השניים. בהפקה הודיעו רשמית: "התוצאה שהוצגה על המסך היא הנכונה. בשקלול הקולות מיכאל בן דוד הוא הנציג הישראלי באירוויזיון".

"היה כל כך הרבה בלאגן על הבמה ברגע הזכייה של מיכאל, זה היה כל כך דרמטי - צרחות, קהל, שופטים, בלאגן - ואמרו לי באוזן 95 נקודות ואני אמרתי 96 נקודות", כתבה ויצמן בחשבון האינטגרם שלה. "מה המסקנה? שאם יש לך רעש מטורף באוזן ומיליון אנשים בראש ואת לא באמת שומעת מה אומרים לך באוזנייה - אולי עדיף שתסתמי. אז גם אני למדתי משהו מהגמר הזה. זה 95 נקודות, מיכאל בן דוד הוא הזוכה".