"אין שיר מלא בשפה העברית": בהסתדרות הציונית העולמית לא אהבו את שירי האירוויזיון

ראש המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית העבירה מכתב למנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, בו התרעמה על כך שאין אף שיר מלא בשפה העברית: "לדרוש כי הנציג הישראלי לאירוויזיון יופיע בפני העולם בשפתו הלאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/22 23:28 ל בשבט התשפב

"אין שיר מלא בשפה העברית": בהסתדרות הציונית העולמית לא אהבו את שירי האירוויזיון
אירוויזיון 2019 בתל אביב, ההכנות, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אירוויזיון 2022 יתקיים באיטליה בחודש מאי השנה, ובישראל נערכים. לפני יומיים חשפו ב"כאן 11" את השירים שנבחרו לכל מועמד, שמונה בסך הכול. השירים מטבע הדברים, זכו לביקורות חיוביות ושליליות, אבל יש מי שיצאה נגד כלל  השירים. ב"ישראל היום" פורסם היום (ג'), כי יפעת עובדיה לוסקי, ראש המחלקה לעברית ולתרבות בהסתדרות הציונית העולמית העבירה מכתב למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, והתרעמה על כך שאין אף שיר מלא בשפה העברית.

"הופתענו לגלות כי בכל השירים המועמדים לתחרות האירוויזיון 2022, שולטת השפה האנגלית. לצערנו הרב, בשנים האחרונות ייצגו את מדינת ישראל באירוויזיון שירים בשפה האנגלית, והשנה נראה שהדבר בולט במיוחד כאשר אין שיר מלא בשפה העברית המועמד לתחרות". 

עוד היא כתבה כי "ההסתדרות הציונית העולמית, שפועלת לילות כימים להעלאת חשיבותה של השפה העברית בקרב היהודים בעולם, ואיגוד אמני ישראל המונה למעלה מ-3,500 חברים, פונים אליך מתוך שליחות אמיתית לשמר את שפתנו ולתת לה מקום של כבוד בעולם, בבקשה לקבל החלטה ציונית כי השפה העברית היא השפה היחידה שתייצג את מדינת ישראל על במות האירוויזיון".

"כגוף לאומי", כתבה לוסקי לסיום, "התאגיד שאתה עומד בראשו ראוי להצטרף למדיניות זו ולהוות דוגמה ומופת של שמירת צביון העם היהודי, ולדרוש כי הנציג הישראלי לאירוויזיון יופיע בפני העולם בשפתו הלאומית"


(אחד מהשירים המתמודדים)

תאגיד השידור: "נשקול זאת בקביעת הקריטריונים בשנה הבאה"

מתאגיד השידור נמסר לישראל היום: "השירים נבחרו על ידי ועדה מקצועית, שכללה עורכים מוזיקליים ונציג ציבור, שבחרו את שמונת השירים הטובים ביותר ובעלי הסיכוי הגבוה ביותר לייצג את ישראל באופן מכובד באירוויזיון, וזה היה הקריטריון המרכזי שעמד לנגד עיני השופטים".

"ליוצרי השירים ניתנה הבחירה החופשית לכתוב בכל שפה שיבחרו, כולל כמובן בעברית. יובהר כי הבחירה נעשתה בהתאם לנוהלי ה-ebu. אנחנו מודים להסתדרות הציונית על שהביאה את הנושא לפתחנו, ונשקול זאת בקביעת הקריטריונים בשנה הבאה".