ביקורת העונה השנייה של אמילי בפריז נופלת לכל סטריאוטיפ אפשרי

הצעירה האמריקאית שוב חוזרת למסך לעוד עונה של סיפורים קלילים בפריז הרומנטית. לא מדובר כאן באיזו יצירת מופת או משהו שטרם ראינו, זו סדרה מבדרת, לעיתים די מטופשת, שאפשר לראות בבינג' זריז תוך כדי שגוללים בפלאפון. כמו לאכול את כל הבמבה רק כי מישהו השאיר את השקית פתוחה

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 19/01/22 11:01 יז בשבט התשפב

העונה השנייה של אמילי בפריז נופלת לכל סטריאוטיפ אפשרי
אמילי בפריז, צילום: netflix

מכירים את זה שאתם בדרך פלא מקבלים את משרת החלומות שלכם ביעד אטרקטיבי ונוצץ, מסתדרים יופי גם בלי לדעת מילה בשפה המקומית ומרוויחים המון כדי לממן לעצמכם מלתחה אופנתית על גבול המוגזמת? אהה לא? אף פעם לא העירו לכם בעבודה שהגעתם יותר מדי מוקדם?

ברוכים הבאים לעולמה של אמילי בפריז. עולם ססגוני קליל ואוטופי, בו אין קורונה, אין אחריות אמיתית, ואם חלילה נשבר הלב אחרי פרידה, אל דאגה שלושה גברים מוצלחים כבר מחכים מעבר לפינה. קומדיה רומנטית של נטפליקס שעלתה עכשיו לעונה שניה העוקבת אחרי חייה של אמילי, צעירה עם שפע של סטייל וכוונות טובות. היא יועצת במשרד פרסום משיקגו, המגיעה לשלוחה הפריזאית כדי לתת נקודת מבט אמריקאית.

צילום: netflix

בעולם של אמילי הכל די פשוט, היא לא יודעת מילה בצרפתית אבל כולם מיישרים איתה קו ומדברים אנגלית מושלמת, הלקוחות משתגעים מרעיונות הקמפיין שלה למרות שבעיני הצופים הם בנאלים ורגילים, היא המרכז ואין יותר מידי הפתעות בדרך. יש את החברה הכי טובה המצחיקה והפעורה, שני חברים מהעבודה שהם על תקן הסיידקיקס, בוסית כביכול קשוחה וכמה גברים, כי מה מושך קהל יותר ממשולש אהבה. לאמילי אין איזו כריזמה או חכמה מיוחדת, אבל לא נראה שזה מטריד מישהו מההפקה. בגדול זה כל מה שתצפו לראות בסדרת קיטצ' צבעונית ואופנתית המתאימה לערב בנות חורפי.

הסדרה נופלת לכל סטריאוטיפ שיש, אין חשיפה של רגשות עמוקים יותר מידי וכל בעיה שלא צצה נפתרת במהרה כאילו לא הייתה. אז כשהעלילה צפויה ודלילה והדמויות שטוחות ושטחיות, לא נותר הרבה אלא למלא את החלל עם פרצופים יפים, רומנטיקה לא אמינה ואופנה צבעונית. אי אפשר לראות את הסדרה מבלי לשים לב לארון בגדים העשיר של אמילי, שכל פריט בו יותר נועז צבעוני ויפה מהקודם, זה גורם לכולנו טיפה לקנא וגם טיפה לגחך. אם תהיתם לאן הופנה התקציב של הכותבים, כנראה לרכישת איזה תיק או מעיל.

כפי שכבר הבנתם לא מדובר כאן באיזו יצירת מופת או משהו שטרם ראינו, זו סדרה מבדרת, לעיתים די מטופשת שאפשר לראות בבינג' זריז תוך כדי שגוללים בפלאפון. אם אפשר לתת לזה דימוי טוב - אז שקית במבה- זה לא החטיף האהוב עליכם, אבל מישהו הניח את זה פתוח לידכם ומבלי לשים לב נשנשתם הכל.

אי אפשר באמת להגיד שהיו לנו ציפיות גבוהות מדי מצרכני נטפליקס למיניהם, אבל מכאן ועד שהסדרה מספר אחד ברשימת צפייה העולמית של נטפליקס? אולי יש כאן משהו יותר שאנחנו מפספסים, אולי בתקופה של מגפה, שביקור בחו"ל נשאר בגדר חלום גנוז, כיף לכבות את המוח ולפנות לעולם מקביל. עולם שאין בו קושי של ממש, ובחורה יכולה ללא מאמץ מיוחד להיות מה שהיא רוצה - צעירה, מצליחה, יפה ומוקפת חברים. גבירותי ורבותי - האסקפיזם המושלם. בכל מקרה, לא מדובר כאן על סדרה לדורות, היא תעלם באותה מהירות שהופיעה. אך עד אז, נהנה מיחסי האהבה שנאה שלנו עם אמילי בפריז.