"מילה של רופא": עינב גלילי תבדוק האם באמת קיימת טפשת הריון

סדרה חדשה של תאגיד השידור הציבורי, המתבססת על פורמט בריטי, תבדוק אלו מהסברות שלנו הן עובדות, ואלו מתוכן הן שמועות משוללות יסוד. במהלך כל פרק ייחשפו הצופים לשורה של ניסויים שנעשו בחלקם על ידי אזרחים, ואחרים על ידי הרופאים עצמם

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/21 17:47 יב בטבת התשפב

"מילה של רופא": עינב גלילי תבדוק האם באמת קיימת טפשת הריון
עינב גלילי והרופאים בתוכנית , צילום: מיכה לובטון

נשים רבות (ולא מעט גברים) סבורים שיש דבר כזה הנקרא "טפשת הריון" אבל האם באמת יש דבר כזה או שמדובר במיתוס? ההנחה הרווחת היא שהדבר הכי יעיל הוא לפתוח את יום הלימודים היא בשעה 8:00, אבל אולי שעה אחרת, הייתה מקלה על התלמידים להגיע מרוכזים יותר, והאם הסיבה לכך שהם הולכים לישון בשעות הקטנות של הלילה היא בגלל אופי מרדני או מסיבה נסתרת אחרת? האם עמידה על רגל אחת למשך מספר דקות ביום יכולה לשפר את איכות החיים שלנו?

על שאלות האלה ועל רבות אחרות מנסה לענות התוכנית החדשה "מילה של רופא" במסגרתה יוצאת מגישת הטלוויזיה, עינב גלילי, מצוידת בצוות רופאים מהשורה הראשונה לבדוק אלו מהסברות שלנו הן עובדות, ואלו מתוכן הן שמועות משוללות יסוד. 

התוכנית, בבימוי של נדן פינס ובעריכת יגאל שפירא, מבוססת על הפורמט של הסדרה הבריטית Trust me I'm a Doctor של ה-בי. בי. סי, ותשודר מדי יום חמישי, החל מה-30 בדצמבר, בשעה 21:45, ב-כאן 11. במהלך כל פרק ייחשפו הצופים לשורה של ניסויים שנעשו בחלקם על ידי אזרחים, ואחרים על ידי הרופאים עצמם. תוצאות הניסויים יראו מה בסופו של דבר עובדה מוכחת ומה מיתוס שהגיע הזמן להשליכו אל פח האשפה הקרוב.

חמשת הרופאים המשתתפים בתוכנית לצדה של עינב גלילי: ד"ר עיסאם דאוד, פסיכיאטר ילדים ונוער, פרופ' אסנת וולפיש, מנהלת מחלקת נשים ויולדות בבית חולים הדסה, ד"ר אופיר ארצי, מומחה ברפואת עור ומין בבת החולים איכילוב, ד"ר אילן בלאו, מומחה למחלות אף, אוזן וגרון בבית החולים מאיר, וד"ר רעות מרדכי, המתמחה ברפואה דחופה מבית החולים איכילוב.