עם כדורגלן וקצין בקבע: "מצב נפשי" מבקשת לנפץ את הסטיגמות על התמודדויות הנפש

הסדרה של תאגיד השידור הציבורי מתעדת גיבורים שהסכימו לדבר למצלמה באופן חשוף על התמודדותם עם חרדות, דיכאונות, פוסט טראומה, התקפי זעם ותוקפנות. המשתתפים מספרים בגילוי לב על הקשיים, המלחמה בסטיגמות, ההסתרה וגם על הריפוי והתקווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/21 09:27 ט בטבת התשפב

עם כדורגלן וקצין בקבע: "מצב נפשי" מבקשת לנפץ את הסטיגמות על התמודדויות הנפש
עידן ורד, צילום: מתוך "מצב נפשי", כאן 11

כל אדם שלישי בישראל מתמודד או יתמודד עם חרדה, אחד מחמישה יתמודד במהלך חייו עם דיכאון קשה שידרוש טיפול תרופתי או אשפוז, קרוב ל-20% מאיתנו יתמודדו או מתמודדים עם תסמינים של פוסט טראומה לאורך החיים.

מה המשותף בין כדורגלן בליגת העל, איש עסקים מצליח, סטנדאפיסטית ורקדנית בטן? גם הם כמו ישראלים רבים בישראל מתמודדים עם חרדה ודיכאון. עידן ורד, כדורגלן מצליח בליגת העל שהלחץ להצליח ולנצח הוליד אצלו חרדות קשות. שי קאופמן, איש עסקים מצליח בתחום תעשיית המזון, סבל מדיכאון קשה שהביא אותו לאשפוז. חגית גינזבורג, סטנדאפיסטית ועיתונאית, מתמודדת עם דכאון מאז ילדותה ועושה את זה באמצעות הומור, אורי-לי ימין היא רקדנית בטן שכל חייה מתמודדת עם דיכאון קשה, חרף העובדה שהיא עוסקת בתחום המזוהה עם שמחה. יזהר שער הוא פסיכולוג המבין היטב את מורכבותה של הנפש, ובכל זאת גם הוא אינו חסין מפגיעה נפשית, ואבידב גולדשטיין הוא קצין בקבע הסובל עד היום פוסט טראומה בעקבות פגיעה מינית שעבר.

חגית גינזבורג

חגית גינזבורג צילום: "מצב נפשי:, כאן 11

הסדרה, בת ארבעה פרקים, שיצרה הבמאית יסמין קיני, מוציאה לאור היום את מה שרבים מאתנו מסרבים לקבל או לא מוכנים להודות בו: רובנו ורבים מהקרובים לנו מתמודדים או יתמודדו בעתיד עם קושי נפשי בעוצמה כזו או אחרת, הדורש טיפול, אבל הסטיגמה על טיפול נפשי עשויה לגרום להסתרה, הימנעות מפניה לעזרה, הזנחה. 

בכל פרק מוצגת קשת רחבה של מצבים נפשיים שונים: מהתמודדות יום יומית שכל צופה יכול להזדהות איתה, להפרעות שדורשות התערבות משמעותית. המשתתפים בסדרה מגיעים מכל השכבות החברה הישראלית ומדברים בפתיחות ובכנות יוצאת דופן על הסימפטומים והאתגרים, הטיפול וההשפעה, על הסביבה הקרובה והרחוקה. לצידם מופיעים בכירי המומחים והמומחיות בתחום בריאות הנפש שמסבירים את התופעות השונות והגורמים להן, היקפן, ומציגים את שיטות הטיפול השונות. הסדרה תשודר בכאן 11 מדי יום חמישי, החל מה-30 בדצמבר, בשעה 21:45.

אבינדב גולדשטיין

אבינדב גולדשטיין צילום: "מצב נפשי", כאן 11

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן