היהודי החדש: הסדרה של גורי אלפי מגיעה גם לארצות הברית

המסע המיוחד והמשעשע של הקומיקאי המצליח אחרי החיים של הקהילה היהודית על גווניה השונים בארצות הברית מגיעה גם למסך מעבר לים. הקרנת הבכורה תתקיים בבוסטון בהשתתפות נציגי קרן רודרמן

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/10/21 11:22 כב בחשון התשפב

היהודי החדש: הסדרה של גורי אלפי מגיעה גם לארצות הברית
צילום: Eden Ben Ari and NawiPro

הציבור בישראל כבר זכה לראות את גורי אלפי חוקר את החיים היהודיים בארצות הברית. הסדרה "היהודי החדש" שעלתה לשידור בתאגיד השידור הציבורי לפני כמה חודשים מגיעה עכשיו גם לארץ המקור. היום (ה') תתקיים הקרנת בכורה של הסדרה בבוסטון, בהובלת קרן משפחת רודרמן, שהייתה שותפה בהפקת הסדרה. 

הסדרה סוקרת בצורה שנונה ומעניינת ומציגה לצופה הישראלי את הגיוון, ההיסטוריה והאתגרים שהיהודים באמריקה מתמודדים איתם. גורי אלפי יצא למסע ברחבי המקומות המיוחדים ביותר ופגש בכל אחד מהם את הקהילה היהודית המקומית, את מנהגיה, הדרך שבה כל קהילה בחרה לשמור על היהדות והמסורת, וגם על החיים עצמם כיהודים. הסדרה מתארת את המסע המיוחד, המשעשע ופוקח העיניים על התפר והקרע שבין היהודים בישראל ליהדות ארצות הברית. כעת, אחרי שהסדרה הצליחה בישראל לזכות לחשיפה מכובדת במיוחד ולהגיע למאות אלפי צפיות ביוטיוב ובפלטפורמות הדיגיטליות של כאן, הסדרה מגיעה לארצות הברית והיא תוקרן בהקרנת בכורה מיוחדת בבוסטון בנוכחות היוצרים וגורי אלפי. בהמשך תגיע גם למקומות נוספים במדינה, במטרה לייצר שיח ער בקרב יהודים וישראלים אמריקאים, ועל ידו לחזק את הקשר עם ישראל וישראלים. 

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, הפועלת לחיבור ישראל ויהדות ארצות הברית, אמרה: ״אחת המטרות המרכזיות שהצבנו כדי לחזק את הקשר בין ישראל ליהדות ארצות הברית, היא חיזוק ההבנה והידע בקרב הציבור הישראלי על האתגרים והמורכבויות שאיתם מתמודדים. ״היהודי החדש״ בהחלט הצליחה במשימתה, היא נגעה בשאלות מורכבות במיוחד בהקשר של היהדות ומיהו יהודי, עמדה על ההבדלים בין יהדות כפי שמכירים ותופסים אותה בישראל אל מול איך שהיא נתפסת בארצות הברית ועכשיו אנו מצפים לראות את תגובתם של יהודי ארצות הברית לתוצר הסופי". 

"במהלך הסדרה גיליתי כמה שאני תופס את היהדות שלי כמובנת מאליה", אמר השחקן גורי אלפי, "ועד כמה שיש לנו ולי כישראלי חוסר ידע בנושא של יהדות ארצות הברית, הבנתי כמה הייתי זר לנושא. אני מאמין שהסדרה הצליחה להזיז את המחט עבור הישראלים ולהעריך את העובדה שיש קבוצה של יהודים בארצות הברית שעושה מאמצים כבירים לשמר את היהדות שלהם ועושה את זה תוך התלהבות וגאווה עצומים".