בית הנייר עונה 5: מעולה אבל מפשלת בנקודה קריטית

שנה וחצי חיכיתי לעונה החמישית והאחרונה של בית הנייר, האקשן היה מעולה השחקנים לא פחות ממושלמים והרעיון של הפרופסור עדיין יחודי אבל הסדרה הפופולארית נפלה דווקא ביכולת הכי בסיסית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/09/21 12:20 ג בתשרי התשפב

בית הנייר עונה 5: מעולה אבל מפשלת בנקודה קריטית
בית הנייר, צילום: צילום מסך, נטפליקס

לפני שלוש שנים נכנסתי כמעט במקרה לסדרה בית הנייר בנטפליקס, מה שהתחיל מטריילר הפך מהר מאוד לבינג' חסר מעצורים שללא ספק העיף לי את המוח. הספרדית השוטפת, סצנות האקשן ברמה גבוהה, התחכום מאחורי השוד הגדול בהיסטוריה והפרופסור שאי אפשר שלא להתאהב בו. בית הנייר קיבלה אצלי מקום של כבוד וחיכיתי לכל עונה חדשה בקוצר רוח.


(Bella Ciao ה'המנון' של הסדרה).

לא סתם בית הנייר הפכה לתופעה, הסדרה אכן מושלמת, דמויות שקל לנו לאהוב, תחכום, מתח ברמה גבוהה ובעיקר משהו שלא הכרנו ע המסך, פושעים נהדרים שהולכים עם האידיאל הקיצוני שלהם עד הסף ומביכים את הממשל פעם אחר פעם. החלק הראשון של הסדרה נגמר אחרי שתי עונות בנטפליקס ולרווחת הצופים חודש לחלק נוסף עם שוד חדש לגמרי, אבל דווקא אז הקסם התחיל להתפוגג.

תראו, בית הנייר חרכה את נטפליקס והפכה בשנת 2018 לסדרה שאינה דוברת אנגלית הנצפית ביותר בנטפליקס מעולם. הבעלים של נטפליקס לחצו על יוצרי הסדרה מספרד להביא להם עוד מהזהב הטהור אבל אז בחברת  הסטרימינג החליטו לסחוט את הלימון עד הסוף, וכמו שקורה לימון טוב כשסוחטים אותו יותר מידי, בסוף כבר אין טעם.

החלק השני של הסדרה עלה לאוויר ב-19 ביולי 2019. למעשה, היוצרים הפיקו את החלק השני של הסדרה על פני שתי עונות, אבל בנטפליקס יודעים שמדובר באחת מסדרות הדגל שלהם ולכן פצלו כל עונה ל-2, כך שהחלק השני נפרס על ארבע עונות, פרק ראשון ביולי 19' ופרק אחרון ב-3 בדצמבר 2021. האהבה שלי לדרה הושיבה אותי מול המסך ביום שבו יצא החלק הראשון של העונה החמישית לצפיית בינג' שהותירה אותי שוב עם פה פעור. אבל עונה שלישית באותו מבנה בדיוק כבר מתחילה להתיש, בסופו של דבר מדובר על אותו קונספט שליווה את העונות הקודמות: שבויים שמורדים, עלייה לגג, פתיחת דלתות ומתקפה חוזרת. גם הפרופסור הכל יכול כבר פחות מספק שואו ותחכום.


(בית הנייר עונה 5, טריילר).

ואם כבר ביקורת, אחד הדברים שאהבתי בעונות הקודמות נעלם לחלוטין בחלק החדש. בצורה די גאונית שמביאה לסצינות מרהיבות הקהל במדריד תומך בטוקיו דנבר ושאר החברה שמבצעים את השוד, בעונה האחרונה אין שום תקשורת בין הפרופסור למעריצים ברחוב והם לא יותר מערימת ניצבים מניפה שלטים מדי פעם, חבל.

בסוף, אני מחכה לחלק האחרון וגם אותו אראה בהתלהבות, אבל טוב היה אם לא היו מפצלים את הסדרה הזאת בסוף, כי למסטיק הכל כך טוב הזה, כבר נגמר הטעם.