אחרי 25 שנה שוב אינני ילד: התכנית "ארתור" יורדת מהמסך

תכנית האנימציה האהובה, מסיימת את שידוריה אחרי 25 עונות ותיפרד מצופיה בחורף של שנת 2022. מדובר בסדרת הטלוויזיה המונפשת לילדים הארוכה ביותר בטלוויזיה האמריקנית, וזכתה 4 פעמים באמי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/21 18:41 יט באב התשפא

אחרי 25 שנה שוב אינני ילד: התכנית "ארתור" יורדת מהמסך
צילום: צילום מסך

סדרת האנימציה "ארתור" נחשבת לאחת מסדרות הטלוויזיה לילדים האהובות ביותר וגם החינוכיות ביותר. סדרה שעלתה לראשונה בשנת 1997 בערוץ PBS בארה"ב, ובערוץ הילדים בישראל, ממשיכה לייצר תכנים במשך 25 שנה רציפות. אך הבוקר (ד') אתר הבידור האמריקני "דדליין" דיווח כי הסדרה מגיעה לסיומה, והעונה ה-25 תהיה האחרונה בסדרה.

https://www.youtube.com/watch?v=j40YC5d6RzA

הפרק האחרון צפוי להיות משודר בחורף של שנת 2022, וככל הנראה הציבור יאלץ להסתפק בשידורים חוזרים של הסדרה. הסדרה עוקבת אחרי סיפור חייו של ארתור בן ה-8, וגם סביב חבריו לכיתה ובני משפחתו. ארתור הוא חיה מסוג שנבוב, ויחד הוא עובר חוויות הנוגעות לכל ילד בעולם הכוללת התמודדות עם פחדים, יצירת חברים, וקבלת האחר. בסדרה קיימות אף דמויות בעלי מוצאים שונים כמו פרנסין חברתו לכיתה של ארתור שהיא יהודייה ואף ניתן לראות בסדרה כי חוגגת חנוכה וצמה ביום כיפור.

הסדרה זכתה להערכה רבה ואף זכתה 4 פעמים בפרס האמי היוקרתי, וגם מוזיאון הילדים בבוסטון הקדיש את המוזיאון לסדרה. לפני שנתיים הסדרה עלתה לכותרות כאשר דמותו של מר עכבר, המחנך של ארתור בבית הספר, יצא מהארון והתחתן עם בן זוגו. זו הייתה הפעם הראשונה בה הוצג הנושא הלהט"בי בסדרה, וגם מהפעמים הראשונות בטלוויזיה לילדים בכלל.