5 סדרות האקשן הכי מטורפות שיצא לכם לראות

בשנים האחרונות הפכו סדרות האקשן למפותלות, חכמות ומתוחכמות יותר מעבר, ומספקות לנו מתח ועלילות בלתי צפויות שבועטות בכל גבולות הגזרה המוכרים של הז׳אנר. בחרנו עבורכם את סדרות האקשן שאתם חייבים לצפות בהם

חדשות כיפה מעוז צור, חדשות כיפה 04/07/21 14:30 כד בתמוז התשפא

5 סדרות האקשן הכי מטורפות שיצא לכם לראות
צילום: shutterstock

האסקפיזם המושלם. בזמן שכל העולם עסוק ביורו, באולימפיאדה ובממשלה החדשה, קחו לכם אתנחתא ומצאו את הזמן הנכון לשבת על כורסת הטלוויזיה, או להימעך מתחת לשמיכה בחדר השינה, ולהיכנס לבינג' הפרטי שלכם. מה יותר מענג עד מרטיט מאשר לצפות בגיבור התורן קורע לגזרים את הרעים.

היא משלנו:

פאודה = כאוס, בלאגן - וכך גם הסדרה הנושאת את השם, מבולגנת בטוב טעם.
למה היא פה? הרי 90% מכם כבר ראה את כל העונות. אבל בכל זאת, איך אפשר להגדיר רשימה אקסקלוסיבית של סדרות אקשן איכותיות בלי להתחיל עם פאודה הנהדרת, הנציגה שלנו בליגה של הגדולים. רק בשביל הסיכוי שאחד מכם פספס את העונה האחרונה, או חלילה את הסדרה כולה, זה שווה את זה. ''פאודה'' של ליאור רז עשתה רעש עצום בעולם וסביר להניח שתיזכר כאן עוד שנים רבות.
תרשו לעצמכם להתרווח על הספה ולהישאב לתוך סיפורם המרתק של צוות מסתערבים ישראלי שעומד בפני אתגרים בלתי אפשריים בלב שטח האויב. פאודה מצטלמת מעולה, מצולמת בדיוק, והכי חשוב, משאירה אתכם מתחילתה ועד סופה על דופק גבוה.

זוכת פרס האקדמיה הישראלית לטלויזיה בשנת 2016 כ''סדרת הדרמה הטובה ביותר'', ונרכשה בין היתר על ידי נטליקס שנת 2016, הסדרה נרכשה על ידי שירות הצפייה הפופולרי ביותר בעולם – נטפליקס.
פאודה משודרת בשירות ה-VOD של חברת יס ובנטפליקס.

 

הבלתי מוערכת:

''נבלות'' היא מיני סדרה ישראלית בת 6 פרקים שביים דרור סבו, על פי ספרו המצליח של יורם קניוק.
הסדרה הוקרנה בערוץ הוט 3 בשנת 2010 אבל לא עשתה כאן רעש גדול, וסביר להניח שרבים מכם לא זכיתם לצפות בה. וחבל - כי נבלות היא יצירה טלוויזיונית מקומית שנדיר לראות כמוה בקצב האירועים, הפסקול המשובח והצילומים שסוחפים אותך לתוך הסיפור הרצחני. מדובר על שני קשישים בוגרי דור תש"ח, שיוצאים למסע ציד מטורף ברחובות תל אביב, כתוצאה מהכעס הרב והבוז שהם חשים כלפי צעירי העיר. 

הסדרה זכתה לפרס האקדמיה לטלוויזיה בשנת 2011, ונמכרה לHBO האמריקאית ב2015, תוכלו למצוא אותה בVOD של הוט.

האיכותית:

''הומלנד''. סדרת הדרמה האמריקאית המבוססת על ''חטופים הישראלית'', מציעה לכם לא פחות מ-8 עונות סוחפות, מרגשות ומרתקות שאם לא זכיתם לראות, באמת פספסתם פה משהו. תמצאו לכם ערב פנוי ביומן שבו תוכלו להתחיל, ומהרגע שתתחילו כבר לא תוכלו להוריד את העיניים מהמסך.
הומלנד עוסקת בקצינת מבצעים של הCIA שאמונה על ניהול מבצעים למען הגנת המולד,, תוך שהיא מתמודדת עם הפרעת אישיות דו קוטבית. לא ניכנס לנבכי העלילה - את זה נשאיר לכם.

הסדרה זכתה בשני פרסי גלובוס זהב לסדרת הדרמה הטובה ביותר.

ההברקה:

''בית הנייר''. אין עוד סדרה כזו. הפנינה שיצר אלכס פינה נרכשה על ידי נטפליקס בסוף 2017, ונחשבת לעסקה הטובה ביותר שעשתה החברה. בכל הקשור לרמת העשייה הטלוויזיונית, החל מהפסקול הסוחף, הצילום המלוטש ובחירת הלוקיישנים המדוקדקת, אין ספק שבית הנייר היא באמת יצירה חד פעמית. זה לא מפתיע שהצליחה הרבה מעבר למשוער, והפכה לסיפור הכי חם בעולם הסדרות ב-2018. כבר מתחילת הדרך שאפו היוצרים להוליד מוצר סוחף וקצבי, והתוצאה מזכירה קצת את העונה הראשונה של נמלטים, לפחות בקצב עלילתה. הסדרה מתמקדת בשמונה גנבים שתופסים בני ערובה ומסתגרים איתם במטבעה המלכותית של ספרד, בשעה שארכי פושע משחק עם נציגי המשטרה ומתמרן אותם להנאתו.

עונה ראשונה מופלאה, עונה שנייה מצוינת, עונה שלישית - קצת חלודה, אבל בכל זאת, אם עדיין לא יצא לכם לצפות ב''בית הנייר'', אני אומר - תבטלו את התכניות להערב, וקדימה למלאכה.

 

הקלאסיקה:

''נמלטים''.  היא סדרת טלוויזיה אמריקאית שתרמה רבות לז'אנר והציבה סטנדרטיים שמכתיבים דרך לבמאים עד היום, שודרה בישראל בתחילת המילניום ועוררה הד עצום בארץ ובעולם. הסדרה עוקבת אחרי עלילותיו של מייקל סקופילד, שעסוק בניסיונות לחלץ את אחיו מבית הכלא, שם הוא יושב בעוון רצח שמעולם לא ביצע.
יש כאן ודאי כאלה שגדלו על ברכי הסצנות היפות של נמלטים, אבל גם צעירים יותר שלא יודעים מה הם פספסו. להם הפסקה הזו מיועדת. צפייה בנמלטים היא הנאה צרופה, ויש לכם את הזכות לראות את זה בפעם הראשונה, אז תהנו מזה.