"ונזכור כמעט את כולם": אודי כגן בסאטירה נוקבת על אגף השיקום

''ארץ נהדרת'' לא פסחה על סוגיית החיילים הפוסט טראומטיים, וגייסה את כוכבה שמתמודד עם החוויות הקשות כלוחם ביחידת עוקץ ממבצע "חומת מגן". במערכון כגן מופיע בטקס יום הזיכרון בפני התיכון בו למד ומבצע שירי לוחמים, עם שינוי 'קל' במילים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/21 23:47 טז באייר התשפא

"ונזכור כמעט את כולם": אודי כגן בסאטירה נוקבת על אגף השיקום
כגן. סאטירה בועטת, צילום: צילום מסך

"ארץ נהדרת" ממשיכה להיות תכנית הסאטירה הכי טובה בישראל, כשהערב (ד') שידרה מערכון שעוסק באחד הנושאים הכי אקטואלים כיום - יחס מערכת הביטחון לנפגעי פוסט טראומה, ועושה זאת בצורה הכי בועטת שיש, בעזרת אודי כגן, שהתמודד עם פוסט טראומה אחרי שירות קרבי במבצע "חומת מגן".

במערכון שמתנהל בטקס יום הזיכרון לחיילי צה"ל בבית ספר תיכון, מזמינה המנהלת את כגן כבוגר המקום שהיה לוחם במטרה לשיר מספר שירים. כגן מתיישב ליד הפסנתר ומתחיל לנגן "שירי לוחמים", אך המילים שונות לחלוטין. 

למנגינת "בלדה לחובש", שר כגן על חווית הלוחם הפגוע שהגיע לאגף השיקום ונדחה באטימות על ידי הפקיד במקום. לבקשת המנהלת הוא עובר לנגן את "באב אל וואד", אך שר - "בא לבד", כשחייל ממלחמת לבנון השנייה מגיעה לוועדת התביעות לבדו ובלי עורך דין.  כגן ממשיך לשיר "ונזכור (כמעט) את כולם, חוץ ממי ששרד מהכוח, כי אגף השיקום לעולם בשבילו נהיה בלבול מוח", וסיכם: "ועדה שתקיז לך דם - כבר עדיף שהייתי מנוח".