הנוסטלגיים: סדרת מופעים שיחזירו אתכם לילדות

מיזם ה"נוסטלגיים" מפגיש את ילדי שנות ה-80 וה-90 יחד עם המדובבים והזמרים שמאחורי השירים והדמויות מתכנית הטלוויזיה. בואו לגלות את הסודות המפתיעים מאחורי התחפושת של קיפי, ואיך יצחק שמיר ופתח תקווה נכנסו לחתולים הסמוראים?

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 21/03/21 16:57 ח בניסן התשפא

הנוסטלגיים: סדרת מופעים שיחזירו אתכם לילדות
צילום: הנוסטלגיים

פעם שהטלוויזיה הייתה טלוויזיה: ילדי שנות ה-80 וה-90 גדלו להם והפכו להיות הורים למשפחות צעירות, בזמן שילדיהם רואים את מטוסי העל ראשם של ההורים בכלל נמצא בנעלולים. לאחרונה יש מי שתיעל את אותם רגשות, ירעם נתניהו, הוא יזם, מפיק ומנחה "קבלן קולות" ומי שהחליט להקים את מיזמי זום נוסטלגיים. מדובר במיזם בו מתקיימים מפגשי זום בין מעריצים לבין המדבבים והזמרים שנתנו את קולם עבור הדמויות בתכניות הטלוויזיה ושירי הפתיחה.

"אנחנו מקיימים אחת לשבועיים מפגש זום נוסטלגי, כל פעם בנושא אחר, אבל הכל תחת הכותרות של תכנית טלוויזיה כשהיינו ילדים", מספר נתניהו. "אנחנו מעלים שיחת זום מול קהל, אותו אני מנחה, והם פוגשים את המפורסמים שחושפים את החוויות שלהם מאחורי הצילומים וההקלטות", הוסיף. נתניהו מסביר איך הכל התחיל: "אני נורא אוהב את כל הנוסטלגיה הזו, מדובר בהגשמת חלום". אך בעיני נתניהו מדובר גם באירוע שהוא מסמך שמתעד את מאחורי הקלעים של התקופה ההיא, "מה שאולי נפוץ היום לא היה קיים פעם. אין תעודים מצולמים למה שנעשה שם, וגילו הרבה דברים מפתיעים".

נתניהו חושף כמה סודות שנחשפו במפגשים הקודמים: "למשל שרי צוריאל שהייתה מתחת לבובה של קיפי סיפרה לנו שהבובה הייתה כבדה ביותר ועד היום יש בעיות ברגליים בגלל המשקל התחפושת". אך הסוד המעניין יותר הוא שלמעשה חרכי הראיה של התחפושת היו בכלל באוזניים של קיפי ולא בחלק הקדמי. "היא הפנתה את תשומת לבנו שהבובה של קיפי הלכה לרוב בצורה עקומה, זה נבע בגלל שדה הראיה שלה שהיו באוזניים" משתף נתניהו. סוד נוסף ומטריד קיים בקטע המפורסם בו חני נחמיאס ונתן נתנזון, בתכנית בלי סודות, מחלקים מילים לפי הברות. "הצליליות כפי שניתן לראות הן די קרובות, אך מה שהם גילו זה כמה קרוב זה היה. חני הייתה ממש יושבת על ברכיו של נתן כדי שהם יהיו קרובים מאוד עד שהיו מרגישים בהבל הפה של השני. בעידן מי טו זה לא היה עובר".

שיתופים עסיסיים ביותר התגלו גם בפרפר נחמד, דודו זר סיפר מדוע עופרה ויינגרטן נבחרה להנחות לצדו ולא עופרה חזה. נתניהו מרגיע כי לא מדובר באירוע גזעני היות וזר עצמו ממוצא פרסי, אלא דווקא בגלל הכוכבות של חזה. נתניהו מספר: "זר סיפר כי הוא זהה שעופרה חזה תגיע רחוק, ולכן אם תנחה לצדו זה יהיה רק לעונה אחת, כי אח"כ היא תפרוץ ותעזוב את התכנית, לכן בחר בויינגרטן שהייתה קצת יותר אנונימית". סיפור משעשע במיוחד הוא גם סביב עולם הדיבובים, בפרק ספיישל שעסק בדיבוב יחד עם תומר שרון הוא דיבר על האלתורים שבדיבוב. שרון היה דמות המספר בתכנית החתולים הסמוראים, אך התרגום מיפנית לאנגלית היה מעוות ושינה דברים רבים. לכן החליטו שגם בעברית יאלתרו דיאלוגים שלמים לדמויות, "כך שרון סיפר איך בחופשיות הכניס לדיבוב הדמויות ביטויים כמו יצחק שמיר, צביקה פיק והעיר פתח תקווה, ולמעשה אין קשר לנאמר בעברית לעומת הנאמר בשפה היפנית המקורית".

הערב (א') יתקיים ערב נוסף שהוא למעשה מופע גדול הכולל את הזמרים ששרו את הפתיחים של תכניות הטלוויזיה המוכרות. בערב ישתתפו: אילנית (הלב־מרקו, בבית של פיסטוק, הקוסם מארץ עוץ ועוד), דפנה ארמוני (נעלולים, רובימאדן דין השופט ועוד), עמי מנדלמן (כוח המחץ, אבירי האור הקסום ועוד), סימה עמיאל ומוטי דיכנה (צבי הנינג'ה, היה היה החיים, החתולים הסמוראים ועוד), יסמין גמליאל (האופנוברים ממאדים, אלף ואחת אמריקות ועוד). כל האירוע הוא ללא תשלום ובהתנדבות מלאה של האמנים, רוצים לקבל מידע על מפגשי הנוסטלגייה הבאים? הצטרפו לקבוצה השקטה: