הסדרות שכדאי לכם לצפות ביום הבוחר

סבב הבחירות הרביעי הגיע ובסופו נדע האם תוקם ממשלה יציבה לשם שינוי או שהמעגל טרם הגיע לסיומו. בכדי להיכנס לאווירה הכנו עבורכם רשימת סדרות על המערכת הפוליטית בישראל

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 23/03/21 12:35 י בניסן התשפא

הסדרות שכדאי לכם לצפות ביום הבוחר
הגדולה מכולם. פולישוק, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ישראל בוחרת: היום (ג') יחול יום הבוחר בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, וכמו כל מערכת בחירות היא מלווה בדרמות ומתקפות כמו שרק בישראל יכולים לעשות. כדי להיכנס לאווירה, לא שבאמת צריך, ערכנו רשימת סדרות המסקרות את ההחירות והמערכת הפוליטית בישראל. פוליטיקה מאז ומעולם היתה הנושא המסוקר ביותר בישראל, כך שאין ספק שהחוש היצירתי של מיטב יוצרנו ברא לנו סדרות שיודעות לספר את הסיפור הפוליטי-פרלמנטרי מכמה זוויות. הנה הרשימה המלאה:

הקלאסית: פולישוק

https://www.youtube.com/watch?v=oG6xSvYm-Ok

במשחק אסוציאציות, אם תשאלו על סדרה בנושא הפוליטי, התשובה המידית של רוב הישראלים תהיה "פולישוק", ובצדק. הסדרה, פרי יצירתו של שמואל הספרי, הציבה בפני הישראלים את דמותו הפיקטיבית של רובי פולישוק, בדיחה מהלכת על שניים שמצליחה בצורה משונה ביותר לטפס במעלות הפוליטיקה הישראלית. בארה"ב הברית צחקו בשנת 2000 כשבתכנית הסימפסונ'ס אמרו שטראמפ יהיה נשיא, והופתעו בשנת 2016 שהבדיחה הפכה למציאות. פולישוק היא הגרסה הישראלית, שהציגה רגעים שלכאורה אין מצב שיקרו במציאות, אך בסופו של דבר התבררו כנבואת שוטים שהוכיחה שגם הזיות כמו פולישוק יכולות להתממש. 

מדובר בסדרה עם תצוגת משחק מדהימה וקורעת מצחוק בהובלת ששון גבאי, גיא לואל, חנה אזולאי-הספרי ועוד. לסיום נגיד שזו אולי האחת הקומדיות הסאטיריות הטובות ביותר שנעשו בישראל, ואם זה לא היה מצחיק כל כך - כבר היינו בוכים.

הדרמטית: שלטון הצללים

הסדרה "סרוגים" עבדה כי היא נכתבה על ידי דתיים, "עבודה ערבית" נכתבה על ידי ערבי, "פאודה" על ידי מסתערבים, ורק הגיוני שסדרה על פוליטיקה תכתב על ידי יועץ פרלמנטרי. שלטון הצללים היא סדרה שנכתבה מהצד של היועצים הפרלמנטריים בכנסת, ומי שאמון על כתיבתה הוא משה קלוגהפט. הסדרה אמנם מספרת את סיפורם של העוזרים הפרלמנטרים, אך כמו רוב הסדרות הישראליות מדובר בסדרה דרמה-פשע הכוללת תככים, אלימות ואהבות אסורות. הסדרה צולמה במסדרונות הכנסת ויש בה לא מעט הופעות אורח של פוליטיקאים אמתיים כמו איילת שקד וגלעד ארדן. הסדרה גם מתהדרת בכוכבים גדולים הכוללת את אביב אלוש, חן אמסלם, תום אבני, זאב רווח ואפילו נועה קירל.

העצובה: ילדי ראש הממשלה 

 

הדמויות הכי מעניינות בפוליטיקה הישראלית הן בכלל לא פוליטיקאים אלא דווקא בני משפחת נתניהו, ולכן אך טבעי שתצא סדרה על המשפחה הראשונה בישראל. ילדי ראש הממשלה היא סיפור על ההתמודדות של משפחת אגמון עם היבחר אבי המשפחה, שאול, לראשות הממשלה. הסדרה בעלת טון עצוב לכל אורכה, בין היתר בשל צלו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל על כל הסדרה. הסיבה לנוכחותו של המנהיג המנוח הינה בשל העבודה כי כותבת הסדרה היא נועה רוטמן, נכדתו של רבין ז"ל. הסדרה מראה את המחירים ואת ההתמודדויות שעוברים בני המשפחה של ראש הממשלה. גם כאן הסדרה מתהדרת בקאסט עשיר הכולל את רמי הויברגר ואלונה טל - שני שחקנים קומיים בתפקיד דרמטי, כמו גם נוכחותם של שני בוגרי כוכב נולד, לי בירן ומארינה מקסימיליאן בלומין.

הדוקומנטרית: ימי בנימין

מסדרה דמיונית על משפחת ראש הממשלה, לסדרה על האיש עצמו שהפך את הבחירות מגוש ימין ושמאל, למחנות "כן ביבי" "לא ביבי". הסדרה היא פרי יצירתו של הפרשן הפוליטי המוערך ביותר בישראל, עמית סגל. הסדרה מלווה את דמותו של האיש החזק ביותר בתולדות ישראל, מלווה בקטעי ארכיון מרתקים, ועדויות של האנשים שהיו סביבו לאורך השנים. לאורך הסדרה ישנו גם ליווי פרשני של עמית סגל יחד עם אמנון אברמוביץ' כשכל אחד נותן את הזווית של המחנה הפוליטי ממנו הוא מגיע. כל אחד מארבעת הפרקים בחן צד אחר של נתניהו: האג'נדה, האסטרטגיה, היחסים עם התקשורת וכמובן, המשפט המתנהל נגדו. גם יותר משנה אחרי צאת הסדרה מדובר במסמך ארוך ומרתק של האיש שמנהל את המדינה.

העדכנית: מותק בול באמצע

התחלנו עם סדרה פוליטית של שמואל הספרי ונסיים עם סדרה פוליטית נוספת של היוצר. "מותק בול באמצע" היא סדרה שיצאה רק לפני שבועיים, אך נתנה צבע עליז לאפרוריות שבתוקפת הבחירות. אמנם לא מדובר ביצירת מופת כמו פולישוק, אך זו עדיין סדרה מהנה שמצליח לחשוף את הליקויים של העשייה הפרלמנטרית. הסדרה מביאה בחורה צעירה ולא מנוסה לקדמת הבמה הפוליטית, אך בניגוד לפולישוק היא לוקחת את האתגר בשני ידיים ומנסה בכל זאת להכניס אידאולוגיה למערכת הרקובה. רוצים לדעת איך הרשות המחוקקת פועלת? זו הזדמנות עבורכם ללמוד זאת בעזרת גדולי השחקנים הקומיים בישראל, הכוללים את: אבי קושניר, קובי מימון, ענת וקסמן, מעיין בלום, קובי פרג' ועוד.