לא מבינים בפוליטיקה? הסדרה מותק בול באמצע בול בשבילכם

היא אמנם לא טובה כמו פולישוק, וההומור בה חביב ולא יותר, אבל הסדרה הקומית של כאן 11 לא מיועדת לצייצני הטוויטר. "מותק בול באמצע" חושפת את הליקויים בעשייה הפרלמנטרית, דווקא עבור אלו שפוליטיקה מעסיקה אותם רק ביום הבחירות

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/03/21 12:47 ד בניסן התשפא

לא מבינים בפוליטיקה? הסדרה מותק בול באמצע בול בשבילכם
מותק בול באמצע, צילום: כאן 11

תקופת הבחירות ידועה בעיקר כתקופה של דרמות, העלבות והרבה כעסים, אך דווקא בזמן הזה מתבקש שתהיה קומדיה מאזנת. בשבוע שעבר עלתה בכאן 11 סדרה קומית יומית, שלוקחת את העולם הפרלמנטרי ומגחיכה אותו, משימה לא קלה כשהמציאות עולה על הדמיון. בתאגיד עשו עבודת הכנה הכי נכונה שאפשר לסדרה "מותק בול באמצע", החל מבחירת הזמן להעלות אותה, והבחירה לשדר אותה כסדרה יומית ולא שבועית, הכוללת קאסט עשיר עם כל השמות החמים.

הסדרה היא פרי יצירתו של שמואל הספרי, מי שעמד מאחורי סדרה קומית אחרת על הפוליטיקה הישראלית - "פולישוק", ולכן ההשוואה בין השתיים מתבקשת מאוד. אין ספק שפולישוק הייתה טובה עשרות מונים ממותק בול באמצע, ולכן תהיה אכזבה רבה בקרב מעריצי הסדרה הראשונה. פולישוק היתה בקצב איטי יותר אך הרבה יותר מתוחכמת, בנוסף כשהשחקן הראשי הוא ששון גבאי האגדי, קשה מאוד להתחרות בו, ודאי עבור שחקנית צעירה כמו גילי איצקוביץ'. למרות הפערים בין השניים, מותק בול באמצע היא עדיין סדרה משעשעת וקלילה גם אם היא לא תגרום לצופיה לדמוע מצחוק.

מנגד, לא נכון להשוות בין שתי הסדרות, למרות הצורך המתבקש, כי קהל היעד הפעם הוא מעט שונה. פולישוק היא סדרה מתוחכמת שהרבה ניואנסים בה היו להנאתם של חובבי הפוליטיקה, בימי טרום הטוויטר. מותק בול באמצע לעומת זאת היא לגמרי בשנת 2021, אלמנט מוביל בסדרה הוא הנייד של הדמות הראשית מותק (כן, זה השם שלה) והעמוד שלה ברשת החברתית סטייל אינסטגרם. 

דווקא מי שלא מבין בפוליטיקה מקבל הסברים פשוטים ומשעשעים איך המערכת הפרלמנטרית עובדת בישראל. מותק מרדכי, כמו הצופה נכנסה בעל כורחה לעולם הפוליטי עם אפס ידע מוקדם.
 
כותבי הסדרה בחרו להסביר לנו הצופים, כיצר עובדת המערכת הפרלמנטרית בדרכים יצירתיות ומשעשעות. כמו למשל על ידי מנהלת סיעת בול באמצע, ענת וקסמן בקול צרוד, אבי קושניר לוביסט, בעל מבטא רוסי, נעמי לבוב עוזרת פרלמנטרית עם פרצוף של גוויה, קובי פרג' יועץ משפטי מבוהל וחייכן, ואיך לא מעיין בלום בתפקיד חבר כנסת, בהשראת אורן חזן.

העלילה לוקחת את המציאות ומקצינה אותה יתר על המידה, והמכשולים העומדים בפני מותק, נפתרים די בקלות. אך בסופו של דבר האזרח שמתעניין בפוליטיקה רק בתקופת בחירות, יזהה כמה אידאולוגיה אמתית יש בעשייה הפרלמנטרית. כשמשמעת קואליציונית באה לפני האג'נדה האישית של נבחר הציבור, שהמנהלים האמתיים של המדינה, הם הלוביסטים ולא נבחרי הציבור, ושהכסף שחברי הכנסת מקבלים יכול לשמש גם לטיסות לחו"ל וללשכה מפונפנת. אז גם אם מותק היא לא יצירת מופת כמו שמצופה מכאן 11 ומשמואל הספרי, היא עדיין סדרה משעשעת, שמסבירה היטב איך נראה סדר יומו של חבר כנסת, ממש כמו ש"מכונת הכסף" הסבירה לנו איך הבורסה עבודת תוך כדי הימורים בקזינו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן