סאטארדיי נייט לייב בבדיחה אנטי ישראלית

תוכנית הסאטירה האמריקאית סאטארדיי נייט לייב הציגה בדיחה גזענית כנגד מדינת ישראל. המגיש אמר: "ישראל דיווחה שהיא חיסנה חצי מהאוכלוסייה שלה. ואני אנחש שמדובר בחצי היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/21 19:18 י באדר התשפא

סאטארדיי נייט לייב בבדיחה אנטי ישראלית
צילום: shutterstock

מדינת ישראל כבר חיסנה מעל לחצי מהאוכלוסייה ועוקפת בהרבה את שאר העולם. מסביב לעולם יש הרבה הערה ופרגון למדינת ישראל על ההישג במצבע החיסונים שלה. ובכל זאת בתוכנית הסאטירה הוותיקה סאטארדיי נייט לייב החליטו להפוך את ההישג המרשים לבדיחה בעל ניחוח גזעני. המגיש סיפר לצופים על כך שמדינת ישראל כבר חיסנה חצי מהאוכלוסייה שלה אך החליט לנחש שמדובר בחצי היהודי בלבד.


 

התגובות לא איחרו לבוא, שר הבריאות יולי אדלשטיין צייץ: "‏היי אתם ב-SNL, מעדכן אתכם שאנטישמיות לא מצחיקה, היא מסוכנת ושקרית. אגב, בישראל התחסנו יותר ערבים מרוב מדינות העולם. סאטירה אמורה להיות משעשעת, לא מזעזעת, וה"בדיחה" שלכם היא שקר אנטישמי, שיכולות להיות לו השלכות מסוכנות במדינה בה לפני שנתיים וחצי נרצחו 11 מתפללים יהודים, רק כי היו יהודים".

שגריר ישראל בארצות הברית, גלעד ארגן הגיב גם הוא: "אני חובב הומור, אבל אנטישמיות היא לא מצחיקה. ה'בדיחה' שלכם מתעלמת מכך שמבצע החיסונים בישראל מצליח כי הוא נגיש לכלל האוכלוסיה - יהודים, מוסלמים ונוצרים. תתנצלו!"

מבצע החיסונים מתבצע בכל רחבי מדינת ישראל. הממשלה ומשרד הבריאות יצאו במבצע הסברה לכל המגזרים במדינה ובכך גם למגזר הערבי. עוד ניתן לציין כי כאשר ראו שאחוז המתחסנים במגזר הערבי נמוך הגבירו את ההסברה והיקף מקומות החיסון בציבור הערבי. כאשר מצב ההתחסנות במגזרים שאינם יהודים ממשיך לעלות אפשר להגיד שהבדיחה לא נכונה בכלל.