"ספק סביר": התיקון של המדובב המשטרתי בדרך לחזרה בתשובה

תכנית הדוקו-תחקיר של כאן 11, מלווה מדובב משטרתי במסע החזרה בתשובה, והתיקון שהוא מבקש לעשות כדי לזכות את האדם אותו שלח לכלא | בתכנית מתבצע שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית המשנה את פניו של המדובב בשיטת ה"דיפ פייק", במטרה להגן על זהותו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/02/21 15:10 כ בשבט התשפא

"ספק סביר": התיקון של המדובב המשטרתי בדרך לחזרה בתשובה
ספק סביר, צילום: מתוך "ספק סביר" כאן 11

בשנת 2012 הורשע שמוליק אטיאס ברצח שלטענתו לא ביצע על סמך הודאה שנתן למדובב משטרתי. כעת, מתיישב המדובב, אל מול המצלמות וחושף את האמת שעשויה להביא לזיכויו של אטיאס ולשחרורו מהכלא. 

"ספק סביר" היא תכנית דוקו תחקיר המלווה את המדובב במסעו הנפשי, בחזרה בתשובה, שבמסגרתו, באומץ רב, הוא מסכים לסכן את עצמו ולחשוף מה באמת התרחש מאחורי הקלעים של פעולת הדיבוב בתיק הרצח.

ספק סביר

ספק סבירצילום: עודד קירמה

הוא מתוודה על הכשלים שהיו בהפעלתו בתיק, על האופן הלא חוקי לכאורה בו דיבב את שמוליק והפעיל מניפולציות שהביאו להרשעתו ועל הייסורים הנפשיים שהובילו אותו לצאת כנגד המשטרה ומבקשי רעתו כדי לעשות דבר אחד ויחיד - תיקון וכפרה. 

לימור פנחסוב, במאית ויוצרת הסדרה, מלווה אותו במסעו האישי לניקוי מצפונו, בעדות המדהימה שהוא נותן במטרה להביא לפתיחת משפט חוזר שעשוי להביא לזיכויו של אטיאס.  

לאור העובדה כי זהותו של המדובב אסורה בפרסום ויש סכנה לחייו אם ייחשף, הוחלפו פניו בסדרה בטכנולוגיית דיפ פייק. חברת הסטארט אפ, די.איי.די המתמחה בבינה מלאכותית בתחום זיהוי הפנים, העמידה את כל משאביה לצורך כך - החל במציאת פנים המתאימות להחלפת פניו של המדובב ועד למידה של הבינה המלאכותית את כל פרטי הפנים. 

ספק סביר, דוקו תחקיר בשני חלקים, 3/10.2.21, בשעה 21:15 כאן 11