"היהודים באים" תחזור לעונה חמישית

המחלוקת הכלכלית בין תאגיד השידור והפקת התכנית הגיעו לעמק השווה וסיכמו על צילומי עונה נוספת. על אף החוזה עוד לא נחתם כלל הגורמים אישרו כי צילומי הסדרה יחלו בקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/21 12:15 ה בשבט התשפא

"היהודים באים" תחזור לעונה חמישית
חוזרת לעונה נוספת. היהודים באים. , צילום: באדיבות כאן 11

סוף למשבר: "היהודים באים" התכנית המדוברת ששודרה בתאגיד השידור כאן, תחל בקרוב את צילומיה לעונה חמישית. לשני כשבועיים דווח כי התכנית עשויה לרדת מהמסך ולא להיות משודרת יותר, בשל חילוקי דעות של הפקת התכנית עם הנהלת התאגיד. כעת דווח כי הצדדים הגיעו לעמק השווה וכי על אף המחולקות, שהיו בעיקר כלכליות, הוסכם כי התכנית תעלה לעונה נוספת. אמנם טרם נחתם חוזה אך כלל הצדדים אישרו כי צילומי הסדרה יחלו בקרוב.

המחלוקת החלה בשל עלויות גבוהות של הפקת העונה החמשית, גורם בתאגיד אמר כי מדובר בעלות של 30% יותר מהעונה הקודמת. בהפקה טענו כי ההתייקרות נובעת מהרצון להפיק תכניות ספיישלים, אך בתאגיד השיבו כי אין קשר בין הדברים. גורמים בהפקת 'היהודים באים' אמרו כי "לא ביקשנו יותר כסף, פשוט מדובר בעונה שתהיה מורכבת מספיישלים מה שמייקר את העלויות באופן טבעי". אך כעת כאמור, המחלוקת נפתרה והתכנית תצולם כמתוכנן.

כזכור, בקיץ האחרון התקיימו מחאות והפגנה גדולה נגד התכנית, לאחר שידור תכנים שעל פי מארגני ההפגנה "ביזו את היהדות ולועגים לערכים המקודשים לעם היהודי". בהפגנה השתתפו בין השאר נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, ח"כים, רבנים וראשי ישיבות. ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, אמר בנאומו בעצרת כי "הגיע הזמן להחזיר את התקשורת לעם ישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), הגיע גם הוא להפגנה. בשיחה עם חדשות כיפה אמר כי יש להפריט את התאגיד. לדברי סמוטריץ', "מי שמוכן לשלם מכספו על הזבל הזה - שיהיה לו בהצלחה".