תכנית פרשת השבוע של דב אלבוים יורדת מהמסך

לאחר 20 שנה של רצועה קבועה ביום שישי ושלוש עונות לתכנית "בין השמשות" תוכנית האירוח סביב פרשת השבוע יורדת. אלבויום: "זה נורא כואב שדווקא תכנית שיש לה חיבור כל כך עמוק עם הצופים משום מה החליטו להוריד אותה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/12/20 17:34 ב בטבת התשפא

תכנית פרשת השבוע של דב אלבוים יורדת מהמסך
דב אלבוים, צילום: צילום מסך

תאגיד השידור הודיע השבוע כי התכנית "בין השמשות" בהגשת דב אלבוים תרד מהמסך כבר בינואר הקרוב. אלבוים מגיש את תכנית פרשת השבוע של הערוץ הראשון, מידי יום שישי, כבר קרוב ל-20 שנים. התענית שנקראה בעבר "מקבלים שבת" שינתה את שמה ל"בין השמשות" עם הקמת התאגיד, והיא תכנית ראיונות סביב פרשת השבוע. בתאגיד הוצע לאלבוים במקום תכנית חודשית שתושדר בכל ראש חודש, אך אלבוים הפגוע סירב.

בראיון לוואלה אמר אלבויום על ההודעה כי תכוניתו יורדת: "ההנהלה של התאגיד החליטה להפסיק את ההפקה את התכנית מתחילת ינואר, וזה באמת מאוד מצער". לפי אלבוים הוא לא מוצא הצדקה לביטול התכנית: "מעבר לצער האישי שלי, יש פה מאות אלפי צופים שמקבלים ככה את השבת, כל יום שישי. משפחות, נכדים, ילדים והורים. זה נורא כואב שדווקא תכנית שיש לה חיבור כל כך עמוק עם הצופים משום מה החליטו להוריד אותה. זו ממש החלטה מוזרה".

אלבוים דוחה טענות כי מדובר בשיקולי רייטינג: "כשהתאגיד מדד רייטינג, היו מקרים שהתכנית עברה ברייטינג את היומן של החדשות ביום שישי". עוד אמר: "אני שומע כל הזמן שבחים. אני מרגיש שנעשה פה עוול ציבורי. בתאגיד כאן כבר כמעט שנה אין פיקוח ציבורי, כי מועצת התאגיד לא התכנסה מכל מיני סיבות טכניות. מדובר בתכנית בעלת חשיבות ציבורית עליונה, בתקופה שאנחנו כל כך מפולגים, הנה יש תכנית שכולם-כולם נמצאים בה, כולם באים לדבר איתי על הפרשה, על הסיפור היהודי שלהם ועל החיים, ודווקא בתקופה כזאת מורידים תכנית. אמרתי להם, זה החלטה בעלת משקל ציבורי עצום, איך אתם מקבלים החלטה כזאת בזמן שאין עליכם פיקוח ציבורי? זה מאוד מטריד".

בכאן 11 מסרו בתגובה: "ההחלטה על פרידה מהתכנית התקבלה כחלק מתהליך ריענון לוח השידורים בתחום המורשת, וגיבוש פורמטים חדשים שצפויים לעלות לשידור בשבועות הקרובים. הפקת 'בין השמשות' קיבלה הודעה על ההחלטה לפני כחודשיים, ובמקביל הוצע לה להכין תכנית חדשה, בת 12 פרקים, בהגשת דב אלבוים, שתשודר בראש כל חודש עברי. אנו מבקשים להודות לדב, להפקה ולכל צוות התוכנית על שלוש עונות בתאגיד ועל העבודה הפוריה המשותפת".