"לא השתחררתי מהצבא אף פעם" - סיפוריהם של מתמודדי נפש

סדרת רשת חדשה וייחודית, מלווה שישה מתמודדי נפש בסיפורם המרגש. יצר וביים אמרי דקל-קדוש בליווי "אנוש" – העמותה הישראלית לבריאות הנפש. צפו בסיפורו של דוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 10:16 כ בתשרי התשפא

"לא השתחררתי מהצבא אף פעם" - סיפוריהם של מתמודדי נפש
דוד - מתוך "בנפשם", צילום: כאן

במרכז הסדרה שישה מתמודדי נפש, המספרים בפעם הראשונה את סיפורם האישי. בכל פרק ייחשף מתמודד אחר, וכל פרק מעוצב בדמותו של המתמודד, הן מהצגת סיפורו האישי והן מהמבע הקולנועי בו. בכל יום חמישי יעלה פרק חדש, בן שבע דקות. הפרקים מתקבצים לכדי סיפור אחד, סיפור מורכב של מעגל חיים בהתמודדות עם מחלת נפש בישראל 2020.

יוצר הסדרה, אמרי דקל-קדוש, עבד במשך זמן-מה בעבודות שירות בעמותת "אנוש". הוא התאהב בשיקום, המשיך להתנדב בעמותה גם כשסיים את תקופת השירות לתועלת הציבור, והחליט ליצור סדרה תיעודית שתעסוק במתמודדי נפש. הסדרה נועדה "להוציא את עולם בריאות הנפש מהארון", לעורר הזדהות ומודעות למצבם של מתמודדי הנפש ולהפחית את הסטיגמה השלילית כלפיהם הרווחת בחברה.

לדבריו: "משוגעים. חולי נפש. פסיכים. אלה רק כמה מהשמות ומכינויי הגנאי הרווחים בפי כולנו לאוכלוסיית 'המתמודדים'. שמות שמאפשרים לנו למתוח קו ברור בינינו ובינם ולהותיר אותם מעבר לגדר. להבדיל בין 'הנורמליים ו'המשוגעים'. כי מה שלא מוכר תמיד מפחיד. וכמה מאיתנו באמת מכירים את עולמם של המתמודדים? כמה מאיתנו נחשפים לסיפורים שלהם? להתמודדות היום-יומית שלהם? לחלומות הגדולים שלהם? כמתנדב ב'אנוש' הכרתי אין-ספור אנשים ונשים מרגשים ואמיצים שנכנסו לי ללב והרעידו את עולמי, ואני מקווה שהם יטלטלו וירעידו גם את עולמם של הצופים".

https://www.facebook.com/kanipbc/videos/779064772875951/