יאיר נתניהו לאמנון אברמוביץ': "האם אתה חוזר בך על הדברים שאמרת על אבי?"

בנו של ראש הממשלה השתתף במשאל שנערך בערוץ 12 אל הפרשן הוותיק של הערוץ. לנתניהו היו שתי שאלות כאשר האחת מתייחסת להבדלים ביחסו של אברמוביץ' לאריאל שרון לעומת אביו, והאם הוא עדיין חושב שאביו לא ישאיר חותם בהיסטוריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 16:47 יז בתשרי התשפא

יאיר נתניהו לאמנון אברמוביץ': "האם אתה חוזר בך על הדברים שאמרת על אבי?"
יאיר נתניהו, צילום: פלאש 90

בערוץ 12 התקיים משאל מיוחד בו הצופים רשאים לשאול את הפרשן המדיני, אמנון אברמוביץ' על כל דבר הנוגע אליו ואל מקצועו. בין המשתתפים היה אורח מיוחד שביקש גם הוא לשאול את אברומביץ' שאלה, השואל היה בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. נתניהו הציג שתי שאלות כאשר הראשונה היא על הפערים בסיקורו של אמברוביץ' מול אביו של נתניהו לעומת ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. ושאלה נוספת האם אברמוביץ' עדיין סבור שאביו לא השאיר חותם היסטורי, כמו שטען בבחירות 99.

"מדוע כאשר שרון ומשפחתו נתפסו עם מיליוני דולרים בחשבונות הבנק שלהם ללא הסבר, אתה אמרת שצריך לאתרג אותו ואת ענייניו המשפטיים-פליליים עד אשר יסיים לגרש את יהודי גוש קטיף. לעומת זאת, על נתניהו אתה אומר שעליו להתפטר עוד מתחילת תפירת התיקים ב-2016?" הייתה כאמור שאלתו הראשונה של נתניהו. על כך השיב הפרשן: "אני נגד שרון הבאתי את הידיעות הכי קשות, כולל בעניין חקירתו. אני חשפתי קיומה של חקירה שנקראת "שטיח אדום" ובה נחקרים שרון ובניו, ובאותה עת דיברתי על עניין האתרוג שעלה בפברואר 2005. אני יכול לגלות לך שמר נתניהו כל כך אהב את זה, וכל כך זכר את זה לטובה, שבחודשים מאי-אוגוסט 2009 הוא ביקש ממני לפרוש מתקשורת ולבוא לעבוד איתו ולדברר אותו ולדברר את מדיניותו הצפויה".

עוד הוסיף: "באשר לחקירותיו של מר נתניהו, אני הבאתי כמה וכמה ידיעות לא מבוטלות שתמכו בו". לבסוף סיכם את תשובתו : "מה שמפריע לי אצל נתניהו זה לא שלושת תיקיו, אלא ההסתה הבוטה, הישירה נגד רשויות האכיפה ונגד הרשות השופטת. לגבי התיקים, הוא עומד לגורלו ובית המשפט יכריע,  אבל על ההסתה הזאת נגד מוסדות המדינה - זהו דבר בלתי נסלח".

נתניהו הציג גם שאלה שנייה על יחסו בעבר של אברמוביץ' נגד אביו: "רציתי לדעת האם אתה עדיין עומד על דעתך על מה שאמרת בשידור בערב הבחירות של 1999, בהן אמרת ש"נתניהו יורד מעל במת ההיסטוריה מבלי להשאיר חותם. הוא יהיה הערת שוליים אם בכלל?". על כך השיב אברמוביץ': "אם הוא מסיים את כהונתו - הוא ייזכר כמי שפילג את העם הזה, כמי ששיסה חלק בחלק, כמי שהסית נגד רשויות המדינה ועוד הוא ייזכר כמי שתמיד העדיף את האינטרס האישי-פרטי על האינטרס הלאומי. לסיום, אני לא יודע איך ההיסטוריה תזכור אותו, אבל יש נתון אחד שכדאי לשים לב אליו. בתקופתו של נתניהו, גבר והתעצם הזרם של ישראלים שמבקשים דרכונים זרים".

לאחר הצגת התשובות כתב יאיר נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "לא ענית כלל לשאלות שלי, במיוחד לא על האתרוג, והכנסת במקום זאת את דעתך האישית על נתניהו".   

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן