בשעה טובה: המיזם שיאפשר לכם לצפות בסטרימינג בצורה בטוחה

בתום שנה וחצי של פיתוח, מיזם חדש הנקרא TOV שיספק לצופים דרך לסנן תכנים לא ראויים בזמן צפייה בשירותי הסטרימינג. "בעידן הנוכחי, קשה עד כמעט בלתי אפשרי להשיג תוכן ראוי באופן חוקי. אנו שמחים שהצוות מצא את הפתרון הטוב לכל בית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 11:16 ו באב התשפ

בשעה טובה: המיזם שיאפשר לכם לצפות בסטרימינג בצורה בטוחה
צילום: shutterstock

בעידן "רימון" ו"נטספארק" רק מתבקש שימצא פתרון סינון טוב, שיסייע בצפייה בטוחה של בני הבית בתכנים השונים שנמצאים ברשתות הסטרימינג השונות. בימים אלה קיים השילוב של נגיף הקורונה וחופשת הקיץ שמובילה צעירים ומבוגרים כאחד לשבת שעות מול רשתות הסטרימינג וצפייה בתכניות רבות בבינג'. אלא שככל שהשנים עוברות החשיפה לתכנים שאינם ראויים עולה, ובניגוד לסנן האינטרנט, לבעיית הסטרימינג טרם נמצא פתרון - עד לאחרונה.

מסך הבית של TOV

מסך הבית של TOVצילום: קובי סלע תקשורת כהלכה

שירות סטרימינג חדש הנקרא TOV ,עושה סוף לתכנים אסורים, אלימות, מין והחפצת נשים: השירות שכולל סדרות וסרטים נקיים מציע תוכן וידאו מצונזר לכל הורה ואדם שרוצים להימנע מסצינות מיניות, אלימות והחפצה. התוכן ניתן לסינון בכמה רמות, באופן שמתאים את עצמו להעדפות הצופה - הלכתיות, ערכיות או מוסריות. כחלק מרמות הסינון יכולים הצופים לקבוע במהלך הצפייה, מה לראות ומה לא, באמצעות פופ-אפ, התראה מה עשוי לקרות בשניות הבאות ולהכריע לעצמם.

מאחורי שירות הסטרימינג החדש עומדת קבוצת אנשי עסקים, בראשות איש הנדל"ן ישראל זעירא. עד כה הושקעו במיזם כארבעה מיליון שקל ובהמשך צפויה השקעה נוספת. במקביל, מתקיימים מגעים עם גופי תקשורת נוספים לכניסה לשותפות במיזם. "הגעתי לפתרון הזה דרך צורך אמתי בביתי: ילדי המתבגרים ביקשו לצרוך תכני אקשן וקומדיה, אבל לצערנו הגדול – בעידן הנוכחי, קשה עד כמעט בלתי אפשרי להשיג תוכן ראוי באופן חוקי. זה האתגר בדור הזה, ואני שמח שהצוות שלנו מצא את הפתרון הטוב לכל בית".

אפשרות דילוג

אפשרות דילוגצילום: קובי סלע תקשורת כהלכה

הצנזור אינו מסיר נשים המופיעות במהלך הסרטים, אלא מתריע לפני שמתחילה סצנה בה מתקיימת סיטואציה שאינה צנועה. לדוגמה בסרט "מבטיחה להישאר" מקבל הצופה התראה מוקדמת על כך שהסרט כולל נשים ש"מזמזמות שיר ורוקדות". לצופה ישנה האפשרות לבחור האם להמשיך לצפות או לדלג. בין האזהרות שיופיעו בסטרימינג הן יהיו לפני סצנות הכוללות "נשיקה" או "ריקוד נשי". תכנים בעלי אופן גס ובוטה מידי לא יכנסו מלכתחילה אל תוך שירות הסטרימינג.

אז איך זה עובד? הבקרה על התכנים נעשית בשלוש רמות:

  • ראשית, החברה מעסיקה עורכי ועורכות תוכן, המכירים את המורכבות הגדולה של תכנים פוגעניים המסתובבים ברשת. עורכי התוכן עוברים מראש על כל תוכן ותוכן שנרכש, ובודקים שמדובר בתוכן איכותי ורלוונטי.
  •  בתכנים הטובים שבכל זאת מופיעים בהם קטעים בעייתיים, בוצעה עריכה מינורית וקלה. חשוב להדגיש כי בכל תהליך העריכה נשמר התנאי הבסיסי של אי פגיעה בעלילה.
  • החברה בנתה גם מערכת ייחודית לערוץ TOV בה המשתמש יכול לקבוע באופן אישי את רמת הסינון בה הוא מעוניין: האם לראות קטעים מסוימים או להימנע מצפייה בהם, מערכת זו בעצם מעבירה את השליטה בצפייה אל המשתמש עצמו, דבר שעד היום לא היה קיים.

גם העלות לצרכן אטרקטיבית מאוד: צוות השיווק ביצע מחקרים, ופילח את קהל היעד ובדק כמה מוכנה
המשפחה הממוצעת מקהל היעד לשלם על תוכן איכותי ונקי לכל המשפחה. בשלב ראשון שבוע היכרות יהיה ללא תשלום ובהמשך, 49 שקלים לחודש.