עסקת ענק: סידרה ישראלית נוספת נמכרה לאפל

הסדרה הישראלית "בשבילה גיבורים עפים" נמכרה לאפל TV. את הסדרה יכתוב זוכה האוסקר מארק בול ("מטען הכאב") ותפיק קשת סטודיוס. השר הנדל: "בכמה תמונות וסצנות הבנתי את עצמי ואת חברי כמו שלא הצלחתי אף פעם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/20 21:15 כד בתמוז התשפ

עסקת ענק: סידרה ישראלית נוספת נמכרה לאפל
כוכבי הסדרה בשבילה גיבורים עפים, צילום: ניתאי נצר

"בשבילה גיבורים עפים" - זוכת פרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל קאן נמכרה על ידי קשת אינטרנשיונל לרימייק בינלאומי בשירות הסטרימינג של אפל העולמית. קשת סטודיוס, שלוחת האולפנים של קשת בלוס אנג'לס, תפיק את הסדרה בשותפות עם אפל. 

הדרמה, שיצר עמרי גבעון עבור קשת בהשראת החלק האחרון בספרו של אמיר גוטפרוינד ז"ל והופקה במקור על ידי ספירו סרטים, תעובד לתסריט בינלאומי תחת השם "Echo 3" על ידי הכותב זוכה האוסקר מארק בול ("מטען הכאב") שישמש כשואוראנר לצד ג׳ייסון הורביץ'. כזכור, "בשבילה גיבורים עפים" היא הדרמה הנצפית ביותר בישראל מאז פיצול ערוץ 2, שלאחר שידורה בקשת נמכרה לנטפליקס העולמית וזמינה בגרסתה המקורית בעברית ל-139 מנויי הפלטפורמה.
 
בגרסה הישראלית, שצולמה בישראל ובקולומביה, כיכבו נינט טייב, תומר קאפון, משה אשכנזי, מיכאל אלוני ונדב נייטס. הרימייק, בדומה לגרסת המקור הישראלית, צפוי להצטלם ברובו בדרום אמריקה, הפעם בשפות אנגלית וספרדית. עלילת הסדרה תעסוק בחבורת יוצאי יחידה מיוחדת אמריקאים עם עבר סבוך, שמוצאים עצמם במרכזה של קונספירציה בינלאומית לאחר שהם מנסים להציל את אהובת לבו של אחד מהם בגבול קולומביה-ונצואלה.
 
קרני זיו, מנהלת מחלקת הדרמה בקשת: "בימים בהם שוק התוכן הישראלי מתמודד עם אתגרים וקשיים, זוהי בשורה אופטימית ומשמחת במיוחד. תוכן ישראלי מקורי הוא הנכס הכי גדול שלנו, לצופים שלנו - בארץ ובעולם, ולתעשיית התוכן כולה. תודה גדולה לשותפינו לדרך – עמרי, איתן, יונתן וכל האנשים המוכשרים והטובים בספירו סרטים."
 
עמרי גבעון, יוצר הסדרה: "מאוד מרגש שאפל מאמינה בסיפור שלנו. זו עוד הוכחה לכוח ולחשיבות של יצירה ישראלית. סדרה בסדר גודל של "גיבורים" לא הייתה נעשית ללא עבודתם הקשה של עשרות אנשי הצוות שנתנו את הלב והנשמה, צלמים ואנשי התאורה, מאפרות ועורכי הסאונד, אנשי הקייטרינג ועוזרי הפקה ועוד רבים ומצוינים. בימים אלו בהם התרבות הישראלית מופקרת, ועשרות אלפי משפחות איבדו את פרנסתן, צריך לזכור, התרבות אינה פריווילגיה. האנשים שעובדים בתחום שלנו הם אנשי עבודה חרוצים ומקצועיים שבלעדיהם, היצירה הישראלית לא הייתה מגיעה אל מעבר לים, וחשוב מזה, לא הייתה מספרת את הסיפור שלנו."

בתגובה למכירת הסדרה ‘בשבילה גיבורים עפים׳ לחברת אפל, כתב שר התקשורת חה״כ יועז הנדל בפייסבוק: ״דווקא עכשיו שמח לברך את קשת והיוצרים על ההישג במכירת הסדרה. כמו כל יצירה טובה, הסדרה גרמה לי לחשוב. הפרק הראשון של ״בשבילה גיבורים עפים״, שהתבסס על ספרו של אמיר גוטפרוינד, שינה בי משהו. שנים ארוכות מידי לא הפנמתי את המשמעות של הלם קרב. למרות הקרבה וההיכרות האישית. אני מהדור שחווה את אסון השייטת ואת ההשלכות. את השנים הארוכות בדרום לבנון ואת האובדן הבלתי פוסק. בכמה תמונות וסצנות הבנתי את עצמי ואת חברי כמו שלא הצלחתי אף פעם. כל כך הרבה שנים שלא הצלחתי להבין את המשמעות של פגיעה שלא רואים.
איך הלוחמים הכי טובים נפצעים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן