"עובדה" "יותר קשה מפצמ"רים": גדי אייזנקוט מגלה איך זה לחוות מלחמה מהטלוויזיה

התוכנית שתוכננה בסודיות מוחלטת לאורך שנים והייתה אמורה להיות הקלף המכריע מול חמאס יצאה לפועל, תחקיר עובדה יגלה את הפריים מאחוריה. בתכנית ישתף גם הרמטכ"ל לשעבר אייזנקוט

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 14:17 ו בניסן התשפב

"יותר קשה מפצמ"רים": גדי אייזנקוט מגלה איך זה לחוות מלחמה מהטלוויזיה
גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

160 מטוסים ב-23 דקות ומאות פצצות: התוכנית הזו תוכננה בסודיות מוחלטת, לאורך שנים והייתה אמורה להיות הקלף המכריע מול חמאס. ועכשיו, לראשונה, כל האמת עליה נחשפת. בתכנית בין היתר חושף גדי אייזנקוט את התחושות שלו על המבצע.

בין היתר התייחס הרמטכ"ל לעובדה שבמבצע שומר החומות היה אזרח, בשונה מהמבצעים והמלחמות ב 40 שנה האחרונות, וכשנשאל איך היה לראות את המבצע מהטלוויזה השיב אייזנקוט שלהקשיב לפרשנים כל הלילה היה יותר קשה מהפצמ"רים שחטף בשירות. 

צפו ברמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט מדבר על "שומר החומות"

הערב (ה') ב"עובדה" בקשת 12 אילנה דיין מביאה את כל מה שאפשר לספר על המבצע להשמדת מנהרות המטרו של חמאס, והמפקדים שתיכננו וגם הוציאו אל הפועל את המבצע הזה - מתייצבים מול המצלמה ומספרים מה קרה שם וגם מה לא קרה, והיה צריך לקרות. כל האמת על המבצע להשמדת מנהרות המטרו.

המצבע המורכב התקיים בזמן "שומר החומות" במסגרתו הופצץ פרויקט המנהור של חמאס על בסיס טכנולוגיות מתקדמות. לאחר המבצע המורכב אמר בכיר באגף המודיעין כי "פיצוח ה'מטרו', היכולת שלנו למפות את התת-קרקע כדי לקחת מארגון הטרור את הממד המרכזי שלו הוא שינוי אסטרטגי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן