בוחרים בטבע- פעילויות ליום הבחירות

ברשות הטבע והגנים נערכים ליום הבחירות, וגם הפעם מעמידים לרשות הציבור שורה של פעילויות חווייתיות וייחודיות לכל המשפחה ברוח היום עם ערך מוסף של חיבור לטבע, למורשת ולהיסטוריה של הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 12:30 א באדר התשפ

בוחרים בטבע- פעילויות ליום הבחירות
עיינות צוקים, צילום: יח"צ

ברשות הטבע והגנים נערכים ליום הבחירות, במה שהפך לחלק בלתי נפרד מימי הבחירות הקודמים בשנה האחרונה, גם הפעם מעמידים לרשות הציבור שורה של פעילויות חוויתיות וייחודיות לכל המשפחה ברוח היום עם ערך מוסף של חיבור לטבע, למורשת ולהיסטוריה של הארץ. הפעילויות יתקיימו בשלל אתרים ברחבי הארץ, כך שהציבור יוכל לקיים את חובת ההצבעה ולאחר מכן לנצל את יום השבתון לחוויה משפחתית.

בשמורת טבע נחל תנינים (10:00-15:00) ניתן יהיה ליהנות מסיור מרתק ולצפות בפריחה האביבית, בשפע המים ובהדגמה של הפעלת הסכר הרומי העתיק וטחנת קמח הפועלת בכוח המים. בנוסף כיאה ליום בחירות, המבקרים יצביעו ויבחרו מיהו מנהיג השמורה מבין בעלי החיים הייחודיים החיים בה.

ניתן גם לבחור ולברוח אל העבר בגן לאומי בית גוברין, מתחם עיר בני החורין (11:00-15:00) בעזרת משחק חידות מלהיב ומאתגר שישלח את המשתתפים לפינות גלויות ונסתרות ובין עתיקות, אל האמפיתאטרון ותחת מושביו, אל הכנסייה ובדרך אליה, כשבדרך מזומן מפגש עם דמויות מסקרנות.

בין הפעילויות השונות ניתן גם לנצל את יום השבתון לביקור בשמורת טבע עין אפק (10:00-15:00), לטייל במסלול המעגלי סביב הביצות ובריכות המים, בין בעלי החיים, הציפורים וצמחיית הגדות וליהנות מפעילויות לכל המשפחה הכוללות חוויית טיבוע ציפורים, סיורים מודרכים, משחקים מדליקים בנושאי שמירת טבע וסרט אור-קולי: "סיפורה של טיפה".

ולאלו שמעדיפים ביום הבחירות פשוט לברוח מהכל, אין כמו חדרי בריחה בטבע עם כל המשפחה. בגן לאומי תל אשקלון (11:00-15:00) ייערך משחק עם חידות ומשימות מאתגרות מעולמות התוכן של חדרי הבריחה בעזרת ערכת משחק (ניתנת לרכישה במחיר סמלי): פתרון בעיות, פתיחת מנעולים ותיבות, משיכת חבלים, מציאת הבדלים, מישוש חפצים ועוד. בערכת משחק שניתן לקנות במחיר סמלי יש מפה, חידות ומפתחות ואתם תצטרכו למצוא את התיבות והתשובות. בסיום הפעילות ניתן יהיה לבחור בקלפי מהו הגילוי המועדף על המשתתפים.

תל אשקלון

תל אשקלוןצילום: יח"צ

שתי פעילויות בריחה נוספת יתקיימו בשיתוף מיזם 929 בגן לאומי תל חצור ובגן לאומי תל מגידו (10:00-14:00), פעילויות חוויתיות לכל המשפחה, עם ערכות משחק (ניתנות לרכישה במחיר סמלי) כשבסיומן ניתן יהיה לבחור את המתחם הנבחר והאהוב ביותר באתר.

תל מגידו

תל מגידוצילום: יח"צ

ישנן עוד פעילויות רבות באתרים ברחבי הארץ, כולל ביהודה ושומרון  (פארק נבי סמואל, שמורת טבע עינות צוקים, אתר הר גריזים), הפעילויות ללא תשלום מלבד דמי הכניסה לאתר, אלא אם צוין אחרת. פרטים מלאים באתר רשות הטבע והגנים.

קסטל

קסטלצילום: יח"צ

בנוסף ניתן יהיה כבר מערב הבחירות (יום ראשון), ללון באחד מחניוני הלילה שתעמיד רשות הטבע והגנים לקהל הרחב, וליהנות מהטבע הפורח. החניונים: יחיעם, כוכב הירדן, נחל עמוד, אכזיב, ירקון, תל אשקלון, פארק הבשור (אשכול), תל ערד, חאן ממשית, מצדה מערב, חאן בארות וחי בר יטבתה.

אז זה הזמן לעשות את הבחירה הנכונה, ולנצל את יום השבתון לאחר ההצבעה לזמן איכות משפחתי וליהנות מהטבע היפה של ארצנו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן