מסלולי טיולים מומלצים בצפון

נוסעים לצפון ומחפשים קצת מים? שלושה מסלולי טיולים שכל המשפחה ביחד יכולה לעשות. תהנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/19 22:46 יג באב התשעט

מסלולי טיולים מומלצים בצפון
מים בצפון, צילום: מדרשת הגולן

מדרשת הגולן ממליצה לכם על טיולים רטובים לקיץ,  בחרו לכם מדגם מצומצם מתוך אלפי המסלולים המהנים בישראל. חפשו את המסלול המתאים לטיול שלכם -וצאו לטבע. רק הקפידו לשמור עליו.

 

יער מבוא חמה ועין תאופיק

אזור גיאוגרפי: דרום רמת הגולן
עונה מומלצת: כל השנה
קושי המסלול: משפחתי
משך המסלול: 15 דק הליכה למעיין. 6 ק"מ המסלול המלא
כיצד מגיעים? נוסעים על כביש 98, בסמוך לקיבוץ מבוא חמה

יער מבוא חמה ועין תאופיק הם הנקודה הדרומית ביותר המסיימת את שביל הגולן. עין תאופיק או בשמו השני עין עקוב הוא פינת חמד מוצלת בעצי אקליפטוס ומתאימה לפיקניק משפחתי או לעצירת התרעננות למטיילים. 15 דקות הליכה מכביש 98 יובילו למעיין. המים זורמים ונקיים. מכאן ניתן לראות את כל הרי הגליל העליון והתחתון, כשהבולט ביותר הוא התבור וכמובן את הכנרת.

עין ידידיה

אזור גיאוגרפי: מרכז רמת הגולן
עונה מומלצת: כשחם בשביל להתרחץ וכשנעים בשביל האווירה
קושי המסלול: משפחתי
משך המסלול: 10 דק' לכל כיוון
כיצד מגיעים? בסמוך למושב יונתן. עוצרים את הרכב ליד השער והולכים בשביל הולכי רגל הנמצא משמאל לשער הולכים לכיוון עצי האקליפטוס.

על המסלול: עין ידידיה נמצא בסמוך לשמורת אירוס תנוריה ועל גדות נחל גמלא. שכאן הוא רדוד ביותר ונמצא בתצורת "המסיל" כלומר ערוץ רדוד. במקום נבנתה בריכה לזכרו של ידידיה תור בן הישוב מצפה נטופה שבגליל. ידידיה למד בישיבה התיכונית חספין ואהב מאוד לטייל ברחבי הגולן. הבריכה נבנתה ע"י משפחתו וחבריו.


נחל בניאס תחתון (חניון האקליפטוס)

אזור גיאוגרפי: עמק החולה
עונה מומלצת: כל השנה. בקיץ גם אפשר להתרחץ בזהירות
קושי המסלול: משפחתי
משך המסלול: מגיעים עם האוטו לחניון

כיצד מגיעים? בwaze- "נחל חרמון-חניון האקליפטוס", סמוך לקיבוץ שדה נחמיה. ניתן ללכת רגלית מהקיבוץ על גדות נחל הבניאס ולהגיע לחניון או לנסוע לעבר קיבוץ עמיר על כביש 9779, ק"מ אחד מזרחית לקיבוץ ישנה דרך עפר סמוכה לשדרת עצים בולטת שנמשכת צפונה מהכביש על דרך זו יש לנסוע בעקבות השילוט של מועצה אזורית גליל עליון אל חניון האקליפטוס.

על המסלול: שניה לפני שנחל הבניאס ונחל דן מתמזגים והופכים לירדן. נמצאת פינת נוף קסומה. יש להיזהר מאוד ברחצה בנקודה שכן הזרימה חזקה והמים קרים ביותר. על חרמון המתנוסס מעלינו אמרו חז"ל ש"כל טובו בזוטו" כלומר הטוב ביותר שיש לחרמון להציע הוא זרימת הנחלים הנובעים למרגלותיו ובמיוחד בשנה ברוכת גשמים ושלגים שכזו.