אל תפספסו: האטרקציות הכי שוות בירושלים בחול המועד פסח

חול המועד פסח מתקרב, ועיר הבירה היא אחד מהמקומות המבוקשים והמתויירים ביותר | עושים סדר באטרקציות הכי שוות בעיר: תערוכות בבנייני האומה, מוזיאון ידידי ישראל והגן הבוטני | ואפילו המלצה על מלונות במיקום מרכזי במיוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 14:29 ז בניסן התשפד

אל תפספסו: האטרקציות הכי שוות בירושלים בחול המועד פסח
נוף מחדר האוכל במלון איביס סטיילס, צילום: אסף פינצ'וק

ירושלים, בירתה הנצחית של ישראל, היא מוקד עליה לרגל בימי שלושת הרגלים, לקראת חג הפסח וחול המועד שיחולו בשבוע הבא, אספנו עבורכם אטרקציות מומלצות בבירה - ואפילו המלצה לבתי מלון שקרוב לכל מוקדי ההתרחשות.

בנייני האומה: סיורים מודרכים בחינם

מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות שונות המוצגות ברחבי המרכז - חינם אין כסף. זוהי הזדמנות להציץ פנימה אל אחד ממוסדות התרבות הוותיקים במדינה שאירח אירועים היסטוריים רבים, החל מאירוע ההשקה עם הקונגרס הציוני ועד לשני תחרויות אירוויזיון.

ברחבי הבניין מוצגות לא פחות מ-20 תערוכות, ואחת המרגשות היא התערוכה 'ילדים מציירים מלחמה' המציגה 54 ציורים של ילדים מבתי ספר יסודי המבטאים את רגשותיהם בציור. בין התערוכות הנוספות ניתן למנות תערוכות על מוזיקה ישראלית בתצלומי ג'ראר אלון, על בתי הקולנוע של ירושלים וגם תערוכה מיוחדת על בנייני האומה בתקופת מלחמת ששת הימים עת הפכו לבסיס צבאי. ניתן לתאם מראש סיורים מודרכים.

 ציור של ירדן נבו מנס ציונה

ציור של ירדן נבו מנס ציונה | צילום: בנייני האומה

איפה? שדרות שז"ר 1 ירושלים
מתי? חוה"מ פסח 24-25.4.24
גיל: 2-60
עלות: חינם
לפרטים נוספים ותיאום סיור: 02-6558522

מוזיאון ידידי ישראל: לא כולם נגדנו

כבר כמעט עשור שבליבו של הרחוב היפיפה נחלת שבוע ממוקם מוזיאון ידידי ישראל המציע למבקריו מיצגים ויזואליים מרהיבים המספרים את סיפורו של עם ישראל, החל מאברהם אבינו ועד הציונות. המוזיאון מדגיש את סיפורי הגבורה והחסד של התומכים שאינם יהודים בציונות ובהקמת המדינה, על מנת להשיב את העם היהודי לארצו המיועדת בציון ושגשוגו לאורך השנים.

מוזיאון ידידי ישראל

מוזיאון ידידי ישראל | צילום: דוד סעד

המוזיאון הוקם על ידי ד"ר מייק אוונס, סופר, עיתונאי ופרשן אמריקאי מוכר, שהקים לצידו גם מרכז מדיה שעושה רבות בתחומי ההסברה. בין המיצגים במוזיאון ניתן למצוא את קיר "המייסדים" המתפרש לאורך החלל ומורכב מ-36 מסכי מגע המחוברים זה לזה. המבקרים מוזמנים לגעת בכל אחד מהמסכים וללמוד על 11 הדמויות ותרומתם להגשמת החלום הציוני בארץ ישראל.

מתי? חוה"מ פסח 24-25.4.24
איפה? יוסף ריבלין 20 נחלת שבעה ירושלים
גילאים: 3-99
עלות: מבוגר 44₪, ילד 3-18 33₪, אזרח ותיק/חייל/כוחות הבטחון 22₪, כרטיסיה משפחתית זוג+3 - 100₪, מפונים כניסה חינם בהצגת ת.ז.
לפרטים נוספים ותיאום ביקור או סיור: 02-5329401

הגן הבוטני: פסטיגן אביב

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם מקיים "פסטיגן אביב" בחול המועד. מוזיקה חיה באווירת קרנבל תקבל אתכם בכניסה ותוכלו לעלות על רכבת הפרחים ולסייר בחלקות השונות של הגן, בחממה הטרופית ואפילו לפגוש לוליינים. ברחבי הגן יתקיימו גם סדנאות יצירה מהטבע, מאפרות פנים ופעמיים ביום תתקיים הצגה. במהלך האירוע יתקיימו סיורי פריחות מודרכים ברחבי הגן.

הגן הבוטני ירושלים

הגן הבוטני ירושלים | צילום: נירה רזמוביץ

באי הפסטיגן יקבלו הצצה לפגודה היפנית החדשה שנבנתה בגן ותפתח בחודש ספטמבר הקרוב. במהלך חול המועד יתקיימו סיורים סביב הפגודה הממוקמת בסמוך לשמורת עצי הדובדבן היפנים, עם אפשרות הצצה מהדלתות. פגודה – בית יפני, נבנתה בשיטה מסורתית ממש כמו ביפן על ידי נגרים מאסטרים שהגיעו לגן במיוחד מיפן.

מתי? חוה"מ פסח 24-25.4.24 בשעות 10:00-16:00
איפה? יהודה בורלא 1 ירושלים
גילאים: 2-11
עלות: 40₪ ילד/מבוגר - מפונים/כוחות הבטחון/סטודנט/מחזיק ירושלמי 28₪, מנויים חינם
לפרטים נוספים: 02-6794012

מלונות איביס ירושלים: כל מה שחופשה צריכה במרחק הליכה

שני מלונות ibis ירושלים נמצאים בלב מרכז העיר, במיקום הטוב ביותר שקיים ומהווים בסיס אידיאלי לסיורים וביקורים בכל האטרקציות. מלון ibis styles ממוקם על מדרחוב בן יהודה ומלון ibis ירושלים מרכז העיר ממוקם מעברו השני של המדרחוב, בסמוך לכיכר ציון ורחוב יפו, מרחק של דקות הליכה בודדות מלב ההתרחשות. המלונות שייכים לרשת ACCOR הבינלאומית והם עומדים בסטנדרטים הגבוהים שלה.

איביס ירושלים מרכז העיר

איביס ירושלים מרכז העיר | צילום: יעל הרמן

לרגל חג הפסח שבפתח, מציעים מלונות ibis ירושלים מרכז העיר חבילות אירוח במחירים אטרקטיביים במיוחד לערב ליל הסדר ובמהלך חול המועד פסח. בנוסף, בחול המועד למזמינים באחד ממלונות ibis ירושלים שני לילות, הלילה השני ב-25% הנחה. במהלך החג מוזמנים אורחי המלונות לסיור בעקבות עולי הרגל לירושלים, סיור שיצא מהלון ויעבור בגיא בן הינום, הר ציון, קבר דוד, תצפית מגגות העיר העתיקה לעבר הר הבית, הכותל וחזרה אל הרובע היהודי, הרובע הארמני ושער יפו.

לפרטים והזמנות מלונות איביס ירושלים *9709