מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"דרום אדום" חוזר: איך תוכלו להגיע בבטחה ולאן אסור לנסוע - כל הפרטים

בעקבות המלחמה, פסטיבל דרום אדום המביא כל שנה עשרות אלפי ישראלים לא יכל להתקיים. כעת החליטו בצה"ל ובמשטרה לאפשר את הפסטיבל - בתנאים מיוחדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 19:21 כ בשבט התשפד

"דרום אדום" חוזר: איך תוכלו להגיע בבטחה ולאן אסור לנסוע - כל הפרטים
דרום אדום יד מרדכי, צילום: יח"צ

בשנה רגילה, בחודשי החורף כל עם ישראל נע דרומה לצפות באחת התופעות היפות במדינה - "דרום אדום". השדות והמרחבים העצומים של הכלניות מביאים כל שנה עשרות אלפי ישראלים לאזור עוטף עזה. אך השנה, עקב המלחמה, האזור מוגדר ברובו כשטח צבאי סגור והפסטיבל לא התקיים. ברגע האחרון, החליטו בצה"ל ובמשטרה לאפשר חודש של פסטיבל.

אז מה ההנחיות?

החל מה-2 בפברואר ולאורך ארבעת סופי השבוע במהלך פברואר יתקיימו אירועי "דרום אדום" בנגב המערבי. הפעילות אושרה בהתאם להערכת המצב הביטחונית, ולצד התאמות שנעשו בשל המלחמה. בין ההתאמות הסטת מוקד האירועים לחלקה המזרחי של גזרת הנגב המערבי, איסור נסיעה על כביש 4 מצומת יד מרדכי ועד למעבר ארז, וכן על כביש 232 מצומת שער הנגב ועד לכרם שלום במהלך סופי השבוע בהם מתקיים האירוע. המרחב יתוגבר בכוחות צה"ל ומשטרת ישראל.

מפת הצירים האסורים לתנועה במסגרת הפסטיבל

מפת הצירים האסורים לתנועה במסגרת הפסטיבל צילום: דובר צה"ל

חלקו המערבי של העוטף עדיין מוגדר כשטח צבאי סגור בשל המלחמה. קיים איסור לחצות גדרות, לנוע בדרכי עפר לא מסומנות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. עקב חשש להימצאות נפלים או תחמושת במרחב, בעת היתקלות בחפץ חשוד אין לגעת בו ויש לדווח למוקד 100 של המשטרה. יש לפעול על פי הנחיות גורמי הביטחון במרחב. עוד מודגש כי לא תותר תנועה במרחב השטח הצבאי הסגור, מלבד תנועת תושבי היישובים המתגוררים בשטח זה, בהצגת תעודת זהות.