האנגלים בהלם: האיסור החדש של קטאר בנוגע לאלכוהול

אחד הדברים שהכי מעסיקים את האוהדים הוא האיסור על שתיית אלכוהול ברחבי המדינה, רגע לפני פתיחת המשחקים הקאטרים הקשיחו שוב את התנאים ואסרו על צריכה באיצטדיונים | נשיא פיפ"א תומך בקטארים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 11:29 כו בחשון התשפג

האנגלים בהלם: האיסור החדש של קטאר בנוגע לאלכוהול
אוהדים אנגלים, צילום: shutterstock

מונדיאל 2022 יוצא לדרך: ביקורות רבות נכתבו ועוד ייכתבו על המונדיאל בקטאר החל מתשלומי השוחד שלכאורה ששילמו הקטארים על מנת לזכות באירוח המונדיאל, ועד למצב זכויות האדם במדינה ואלפי העובדים הזרים שנהרגו במהלך בניית האיצטדיונים בלי שהמדינה עשתה משהו בנידון. אבל אם יש משהו אחד שיכול לגרום לאוהדים בעולם ובמיוחד לאלה מאנגליה להתעצבן, זה שהקטארים נוגעים להם בבירה.

צפו בנשיא פיפ"א מגיב לאיסור שתיית בירה באיצטדיונים:

איסור בירה באיצטדיונים והאישור המיוחד לרכישת אלכוהול

בקטאר שהיא כזכור מדינה מוסלמית, שתיית אלכוהות אסורה כמובן מה שגרר את השאלה מה יקרה במונדיאל בכל הקשור לשתיית בירה. בסיכום המוקדם אליו הגיעו השלטונות בקטאר ופיפ"א הוסכם כי תאושר שתיית בירה באיצטדיונים עצמם ובמתחמי האוהדים הפזורים ברחבי המדינה בהם תימכר ותאושר השתיה אך ייאסר על האוהדים שמגיעים למדינה לצרוך אלכוהול בשאר שטחי המדינה. בהקשר זה, צריך לדעת כי הקטארים לוקחים מאוד ברצינות את נושא האלכוהול וכי מי שירצה לרכוש אלכוהול יצטרך להראות אישור מיוחד שמעיד עליו כאוהד אחת הנבחרות וכי אינו מוסלמי.

בימים האחרונים הקטארים הקשיחו את העמדות והחליטו כי גם באיצטדיונים תיאסר צריכת האלכוהול, מה שמשאיר לאוהדים רק את מתחמי האוהדים כמקום בהם אפשר לצרוך אלכוהול. אמש (ש') במסיבת העיתונאים הרשמית לפני תחילת הטורניר, התייחס נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו לתלונות האוהדים בנושא וצידד בעמדת המארחים בקטאר תוך שהוא אומר: "לדעתי האישית, אם הם ישתו בירה שלוש שעות, הם ישרדו, חוקים כאלה יש גם בצרפת, ספרד וסקוטלנד".  

בירה באדוויזר

בירה באדוויזר צילום: shutterstock

בירה יקרה מאוד ורק של חברה אחת

בתוך כך ביקורות נרחבות נרשמו גם על מחירי הבירות במהלך הטורניר. מחיר חצי ליטר בירה במהלך הטורניר יעלה כ13.7 דולר (48 שקלים) וגרסה ללא אלכוהולך תעלה 8.2 דולר (כ28 שקלים). חברת באדוויזר האמריקנית תהייה משווקת הבירה הבלעדית בטורניר ועל פי דיווחים שילמה החברה כ-75 מיליון דולר על מנת לזכות בבילעדיות.