100 שנות התיישבות בגלבוע: הפסטיבל הבינלאומי הוא הרבה יותר ממה שאתם חושבים

היו אלה 18 שעות מהנות במיוחד, לנו ההורים וכמובן לילדים. פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי חזר לגלבוע לאחר שנתיים והוא היה שווה כל רגע: פעילויות, הופעות, לייזרים ושמים פורחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 13:58 כה באב התשפב

100 שנות התיישבות בגלבוע: הפסטיבל הבינלאומי הוא הרבה יותר ממה שאתם חושבים
100 שנות התיישבות, צילום: אלעד הומינר

בשנת 1921 חברי גדוד העבודה של ההגנה, 75 במספר, הקימו את הקיבוץ הראשון בגלבוע – עין חרוד. תוך מאה ימים בלבד הוקמו עוד ארבעה קיבוצים ומושב: תל יוסף, גבע, בית אלפא, חפציבה וכפר יחזקאל - כולם בתחומי המועצה האזורית הגלבוע. אותם ראשוני מתיישבי הגלבוע לא חלמו על מה שהתרחש בסוף השבוע האחרון בגלבוע, בעין חרוד. פסטיבל הכדורים הפורחים בינלאומי המריא בגלבוע אחרי שנתיים הפסקה בעקבות נגיף הקורונה, ואנחנו היינו שם וזכינו לחוויה בלתי רגילה.

ביום חמישי בשעת צהריים מוקדמת יצאנו מביתנו ועשינו את דרכנו לגן לאומי עין חרוד. כשהגענו גילינו שאנחנו לא היחידים, לפנינו הגיעו רבים ואחרינו הגיעו רבים עוד יותר. החניה היתה מסודרת ונוחה על אף ההמונים ומי שחנה את רכבו יכול היה להיעזר בשאטלים עד לנקודת הכניסה ואיסוף הכרטיסים. 

אלפי אוהלים

אלפי אוהלים

נכנסו בשער ומיד גילינו שפסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי הוא הרבה יותר ממה שניתן לחשוב. ההתלהבות של הילדים נרשמה עשרות מטרים לאחר שער הכניסה כשם ראו את המתנפחים עם מגלשות המים. לאחר שהתמקמנו, רעייתי וארבעת הילדים (3, 3, 6, 8), והקמנו את האוהל המשפחתי שלנו במשיכה אחת, כשמעלינו עברו ושבו מטוסים קלים שזכו לתשואות הילדים. את ארוחת הערב עשו הילדים ממש ליד האוהל, על פלג מעיין עין חרוד. 

מעבר למתקני המים בכניסה, היו לאורך שעות אחר הצהריים שולחנות יצירה עם חומרים מהטבע דוגמת חלקי עץ ואצטרובלים עבור הילדים, ובהמשך, גם תותח קצף שהפיק קצף והמון חיוכים מהילדים וגם מההורים. לקראת ערב החלו נהנינו ממספר הופעות על במה נמוכה שהוצבה במקום. הילדים נהנו, אבל צריך היה להקים במה גבוהה כך שלא תהיה בעיה של ילדים שלא מצליחים לראות את "צעירי הגלבוע" או את מופע הברייקדנס החביב.

תותח הקצף

תותח הקצף

עם רדת החשיכה יצאה תהלוכת גחליליות אנושיות שיצרו מוסיקה שמחה לכיוון הבמה המרכזית ומנחת הכדורים הפורחים. שם, למרות אלפי בני האדם שהגיעו לא היתה שום בעיה לצפות בבמה או להתקרב אליה. הגענו עם הילדים ממש עד לבמה ואורו עיניהם. 

היו שם מופעי פירוטכניקה, אש ולייזר מלווים במוזיקה נפלאה שהקפיצה את האלפים. במהלך השעתיים האלה היו שם משחקי אש, אקרובטיקה מלוו באש, רקדניות שלבשו מראות, ריקוד מרשים בתוך חישוק אור. נהנינו מאוד והילדים היו בעננים. 

הכדורים ממינים להמראה

הכדורים ממתינים להמראה

לקראת חצות הילדים נרדמו באוהל, שנעשה קריר לפנות בוקר. בשעה 5:30 עשינו דרכנו שוב לכיוון הבמה המרכזית שם החלו עשרות מטיסי הכדורים הפורחים להתארגן לקראת המראה. בזמן התארגנותם החלו להופיע טרקטורונים מעופפים שעשו מופעים בגובה נמוך.

בשעה 07:00 לערך המריא הכדור הפורח הראשון, ואחריו עוד כ-20 נוספים. גלידה, קיפוד עם תפוח, טיל טורקי, וינדווס, ציור ססגוני ועוד רבם וטובים הופרחו השמימה כשברקע הילדים ממש נדהמים. השיא היה עם צניחה חופשית מאחד הכדורים ולוליינים שירדו בחבל מאחד הכדורים.

 

הטרקטורונים בשמים

הטרקטורונים בשמים