כתב חידה ירושלמי: הפתרון לחידה השלישית

הבוקר הצגנו לכם חידה בה מסתתר אתר ירושלמי אליו אפשר לקפוץ ולבקר בחג. הערב אנחנו חושפים את פתרון החידה. מקום שחייב להשתלב בתוכנית המשפחתית שלכם בחג

חדשות כיפה בשיתוף עריית ירושלים 31/03/21 19:01 יח בניסן התשפא

כתב חידה ירושלמי: הפתרון לחידה השלישית
הפתרון לכתב החידה, צילום: שאטרסוק

פתרון כתב החידה


שם: ירושלים חלקי 4
רבע מירושלים העתיקה, 'הרובע היהודי'.

ותק: העיר הזו, היא כמו יין בחבית משומר, מה שיותר ישן ערכו עולה על כל מספר.
ירושלים היא עיר עתיקה, וזה חלק מעצמתה המיוחדת.

מה פוגשים בסמטאות?
הרומאים הותירו טביעות אצבע, ר' יהודה את החורבה. (הערה בשביל המערכת  - עם סימון מלעיל על החורבה). 
האבנים כאן מספרות עלילות של דורות בנין וגלות, מימי חזקיהו, כיסופים ושיבה עד תקופת נתניהו.
היצע קניות מגוון ועשיר, מזון לסוגיו ומזכרות מהעיר.

מה רואים בסמטאות העיר העתיקה? עתיקות שיצרו הרומאים, את בית הכנסת, 'החורבה', שבנה ר' יהודה החסיד. המבנים והשכבות הארכאולוגיות מעידים על חיים יהודיים שוקקים במהלך הדורות, קשיים וצרות, רגעי רוממות וישועות נפלאות, מימי חזקיהו המלך,  ועד ימינו אנו.  היום ניתן לקנות ברובע היהודי מגוון עצום של מוצרים. מוצרי מזון, מזכרות ועוד.

 

מה אפשר לעשות בסביבה?

אוכל: בעיר העתיקה שלל בתי קפה ומסעדות קטנות בעיקר סמוך לקארדו. ואם אתם חפצים במשהו יותר פופוזי- במרכז ממילא הנמצא לא רחוק תוכלו לפגוש שלל מסעדות כמו קפה רימון, ארומה ועוד. 

קניות: אם אתם חפצים במזכרות או בחפצי יודאיקה - כדאי לבקר במוזיאון המקדש, שופינג של ממש כדאי לעשות בקניון ממילא שם תמצאו שלל חנויות בגדים ואופנה, כמו חנויות מחשב ועוד. מיקום מעולם לבזבז גיפטקראד שקיבלתם לחג. 

בית כנסת: טוב לא באמת צריך להגיד לכם להגיע פשוט לכותל  - המקום הכי קל בעולם להשיג מניין. ואל תשכחו שבחג יש גם ברכת כהנים.

עוד בסביבה: מנהרות הכותל, הגן הארכיאולוגי ירושלים – מרכז דוידסון, עיר דוד, בית הכנסת החורבה ועוד שלל מוזיאונים ואטרקציות. 

מחר בבוקר חידה חדשה עם מקום ירושלמי חדש