מחפשים מסלול לילדים בעגלה?

כמה פעמים חיפשתם מסלולים שמתאימים גם לילדים בעגלה? המסלולים המונגשים לבעלי מוגבלויות של רשות הטבע והגנים, הם פתרון גם לכם

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף רשות הטבע והגנים 03/04/17 13:40 ז בניסן התשעז

מחפשים מסלול לילדים בעגלה?
איציק מגאר, צילום: איציק מגאר

אזור הצפון:

גן לאומי מבצר יחיעם - 13/4/17, יום חמישי, 11:00, 13:00.

סיור בשרידי מבצר גדול ומרשים המשלב מבנים מהתקופות הצלבנית והעות'מנית, ומספר גם את סיפור הגבורה של מגיני יחיעם במלחמת העצמאות. ממרומי המבצר נוכל לצפות בנופי הגליל המערבי במלוא תפארתם. הסיור מיועד גם למבקרים עם מוגבלות בשמיעה, באמצעות ערכות שמע ייעודיות.

שמורת טבע עין אפק - 12/4/17, יום רביעי, 11:00, 13:00.

סיור בשבילי השמורה הקסומה, המשמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם אבדו מן הארץ. נטייל בסמוך למקווי מים מוקפים בצמחייה עשירה, בתוכה מקננים עופות מים רבים. נבקר גם ב 'גן מקלט' המשמר מיני צמחים שבסכנת הכחדה, ובו מינים נדירים מבתי גידול מגוונים. הסיור מיועד גם למבקרים עם מוגבלויות בתנועה או בשמיעה (באמצעות ערכות שמע ייעודיות).

אזור המרכז:

גן לאומי אשקלון - 13/4/17, יום חמישי, 10:00, 12:00.

סיור בין הממצאים בגן הלאומי, המשלב עתיקות מרתקות עם אתר נופש בחיק הטבע. במקום נחשפה עיר מהתקופה הכנענית התיכונה, מוקפת סוללה אדירה ובה השער הקדום בעולם שנושא קשת בנויה. הסיור מיועד גם למבקרים עם מוגבלות בשמיעה, באמצעות ערכות שמע ייעודיות.

(צילום: חנן לבבי)



גן לאומי אפולוניה - 14/4/17, יום שישי, 11:00, 12:30.

סיור אל המבצר השוכן על מצוק כורכר שפניו לחוף ימה של הרצליה. באתר מבצר צלבני מרשים המוקף חפיר, וילה רומית וכבשן זכוכית. נסייר בשביל הים, בו משובצות מספר נקודות תצפית- אל הים, קו החוף, המפרץ הנעלם והמבצר הצלבני. הסיור המיועד גם למבקרים עם מוגבלות בתנועה.

(צילום: רשות הטבע והגנים)



אזור יו"ש:

גן לאומי קומראן-

סיור חווייתי בין עתיקות היישוב העתיק מימי בית שני ששכן בצל מצוק ההעתקים המרשים. נצפה בסרט על האתר והסביבה, נסייר במוזיאון המציג את הממצאים הארכיאולוגים ונשמע על כת 'היחד', מגילות ואוצרות גנוזים במערות. הסיור מיועד גם למבקרים עם מוגבלות בתנועה.

(צילום: יעל דנינו קטן)



אזור הדרום:

גן לאומי תל באר שבע- 12-13.4.17, ימים רביעי - חמישי, 12:00, 14:00.

סיור אל מרחב חייו של אברהם אבינו, עיר מנהל קדומה מתקופת המלוכה, אל הבאר העמוקה ואל מפעל מים מדהים בבטן האדמה. הסיור מיועד גם למבקרים בעלי מוגבלות בשמיעה, באמצעות ערכות שמע ייעודיות.