חמש המלצות לחודש אוגוסט נעים במיוחד

הקיץ אוטוטו מסתיים, הקייטנות כבר נגמרו הכסף והרעיונות איתם. תנו לנו להמליץ לכם על חמש פעילויות מיוחדות ומהנות לכל המשפחה, שיסגרו את החופש באופן מושלם

חדשות כיפה באדיבות רשות הטבע והגנים 02/08/15 14:27 יז באב התשעה

חמש המלצות לחודש אוגוסט נעים במיוחד
גאגלינג אש בבית גוברין, צילום: רפי דלויה, צילום: גאגלינג אש בבית גוברין, צילום: רפי דלויה

רוב הפעילויות הן ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה וחינם למנויים, או בתשלום מוזל במיוחד שישתלם לכל המשפחה. אז בואו לחוות את חודש אוגוסט קצת אחרת, עם כל המשפחה בטבע, ולצאת עם חוויות חדשות ומהנות שתזכרו עוד הרבה אחרי.

(גאגלינג אש בבית גוברין, צילום: רפי דלויה)

לילה בעיר הצפונית בית גוברין
תושבי עיר בני החורין, הפחות מוכרת אבל המאוד מרשימה, מחפשים אמיצים וסקרנים לטיול בקמרונות, במבני ענק ובאמפיתיאטרון הרומי. הסיור מתקיים עם מדריך או עצמאית בלוויית עיתון הרכילות המקומי הנקרא ביותר באזור. בימי רביעי נגן ינעים את הטיול וביום חמישי יופי להטוטן אש. ניתן לבקר עד שעה 17:00 באזור המערות ולהמשיך לפעילות בעיר הצפונית ללא תשלום נוסף.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: ימי רביעי וחמישי באוגוסט (למעט 26-27.8) בשעות 17:00 - 22:00 (כניסה אחרונה בשעה 21:00).ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

(עששיות מול הים, צילום: ליעד כהן)

לא הולכים לישון באשקלון
להטוטי אש, סיפורי חיות לילה בהרצאת פקח רשות הטבע והגנים, סיורי עששיות קצרים, מוסיקה בבמה המרכזית, כוכבים ואווירה טובה. הדרכות נוספות ייצאו עבור המקדימים בשעות 19:00 ו-19:30. מומלץ ללון בחניון הלילה בתוספת תשלום. ביום חמישי ה-6.8 יתקיים גם מופע מיוחד של התזמורת הקאמרית לכבוד חגיגת יובל שנים לגן הלאומי הראשון בישראל.

היכן: גן לאומי אשקלון

מתי: ימי חמישי 6.8 (כולל מופע תזמורת הקאמרית), 13.8, 20.8

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

ואם כל זה לא הספיק ואתם רוצים עוד, בימי רביעי יתקיימו מופעים מוזיקליים בבמה שבמדשאה המרכזית, 5.8 - דפנה ארמוני, 12.8- קורין אלאל, 19.8- שולה חן

היכן: גן לאומי אשקלון בשעות 19:30 - 21:00

מומלץ להמשיך ללינת לילה בחניון המשקיף אל הנוף המרהיב מול הים.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

(מופע שקיעה, צילום: רותי בראון)

נביא, צלבני, מוסלמי ופלמחניק - סיור עששיות בנבי סמואל
לכבוד הפתיחה המחודשת של תצפית הגג בנבי סמואל ושיפוץ בציון קבר הנביא שמואל נעלה לגג לתצפית מרהיבה על האזור. נמשיך לסיור עששיות לאור שקיעה ונצעד בזמן עם נביא, צלבני, מוסלמי ופלמחניק. מגיל 7 ומעלה.

היכן: גן לאומי נבי סמואל

מתי: ימי חמישי 13.8, 27.8

הרשמה מראש ותשלום בטלפון 3639* הנחה למנויים

לילה של כוכבים
לכבוד ליל המטאורים הצפוי, מקיימת רשות הטבע והגנים מגוון פעילויות מיוחדות באתרים שונים בתאריך 13.8 יום חמישי, ובחאן בארות גם ברביעי 12.8
בגן הלאומי כוכב הירדן תזכו להצצה מרגשת אל תוך עינית הטלסקופ, ההופכת ברגע את גרמי השמים לעובדות מוצקות הערב כולל תצפית כוכבים, מופע מוזיקלי לאור הכוכבים, לינה באתר וסיור בוקר במבצר.

בהרשמה מראש בטלפון 3639*

(ליל מטאורים, צילום: גל ביסמוט)

בגן הלאומי אשקלון החוגג יובל להווסדו יתקיים אירוע שמשלב סיפורי אשקלון ולילה. להטוטי אש, סיפורי חיות לילה בהרצאת פקח רשות הטבע והגנים, סיורי עששיות קצרים, מוסיקה בבמה המרכזית, כוכבים ואווירה טובה. וכמובן תצפית על גשם מטאורים באמצעות מצפה כוכבים בחניון הלילה שיפעל מהשעה 21:00 ועד השעה 01:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בלב מכתש רמון תוכלו לשכב על הגב ולתת לשמיים "לדבר". הפעילות תכלול הנחיית מדריך מומחה ולרשות הקהל יוצבו טלסקופים מקצועיים לצפייה מודרכת כל הלילה על הירח, כוכב הלכת שבתאי, קבוצות כוכבים מהמיתולוגיה, גלקסיות, ערפיליות ובמטר הזוהר. הפעילות חינם ללנים בחאן. אין צורך ברישום, התשלום במקום.

בגן הלאומי מצדה תצאו למסע אסטרונומי בשמי המדבר, בלילה בו יבזיקו ברקיע גופים שמימיים ומוארים. מהו מטר מטאורים פרסאידים? מהי ערפילית? ומהן שנות אור? על כל אלה ועוד נתוודע בהדרכת מדריך מומחה ובצפייה בטלסקופ, בחניון הלילה למרגלות מצדה, סמוך לאתר החיזיון.

עם שחר מומלץ לעלות עם המדריך בשביל הסוללה אל ההר לצפות בזריחה ולסייר בשעות הקרירות על ההר. הפעילות, ההדרכה והכניסה להר מצדה - חינם ללנים בחניון הלילה

בחאן הנבטי למרגלות גן לאומי ממשית, תוכלו לצפות בחיזיון שמימי מטר מטאורים בשמי הרקיע בטלסקופ ובהנחיית מומחה וכמובן ללינת לילה בחאן.

בבוקר בקרו בגן הלאומי שהוכרז בשנת 2005 כאתר מורשת עולמית (אונסקו) וצאו לטייל אל הסכרים בנחל ממשית ובמרחב הטיולים. הפעילות והכניסה לאתר חינם ללנים בחניון הלילה. לחלק מהפעילויות יש להירשם מראש, יש לברר על שעות הפעילות וההרשמה ב-*3639

להתעלף על העטלף
חשבתם פעם על עטלף כיונק חיוני וחשוב לקיום המערכת האקולוגית? זה הזמן להפסיק לפחד ולהתחיל לאהוב. מגוון פעילויות מחכות לכם בגנים ובשמורות לכבוד יום העטלף הבינלאומי שיחול ביום חמישי 27.8

בגן הלאומי ירקון תתקיים הרצאה מרתקת וסיור לילי לשמיעת עטלפים בעזרת גלאים מיוחדים, והסברים על חשיבות היונק המעופף.

היכן: גן לאומי ירקון - מתחם תל אפק (אנטיפטריס)

מתי: חמישי 27.8

הרשמה מראש ותשלום בטלפון 3639*

בגן לאומי קומראן נתחיל בהרצאה מרתקת ונמשיך לשמורת עיינות צוקים לסיור שטח ובו נחפש את העטלפים ביציאתם לפעילותם הלילית בשמורה. מגיל 7.

היכן: גן לאומי קומראן ושמורת טבע עיינות צוקים

מתי: חמישי 27.8

הרשמה מראש ותשלום בטלפון 3639*

ובגן הלאומי הבשור (אשכול) נסייר עם גלאי ונחשף לחייהם המרתקים של היונקים המעופפים המצליחים לחמוק מחוש השמיעה שלנו. בתכנית: סיור שקיעה בפארק, פעילות חווייתית עם הילדים, התארגנות לקמפינג וארוחת ערב משפחתית, להרצאה מרתקת, סיור לילי והתנסות בזיהוי עטלפים באמצעות הגלאים.

היכן: גן לאומי הבשור (פארק אשכול) במתחם חניון הלילה

מתי: יום חמישי 27.8 החל משעה 18:00

הפעילות ללנים בחניון הלילה בלבד, ללא תשלום למעט התשלום עבור הלינה.

למגוון פעילויות נוספות הכנסו לאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים