חופשה במלון של מיליון כוכבים: קמפינג לציבור הדתי

אם אתם מחפשים אטרקציות משפחתיות לקיץ, אופציות לטיולים, התנתקות מהמולת היומיום והנאה מרגעים יפים ושקיעות קסומות – וכל זה בלי לגרום לחור בכיס – הכתבה הזו היא בשבילכם

חדשות כיפה מערכת משלך 07/08/14 13:48 יא באב התשעד

חופשה במלון של מיליון כוכבים: קמפינג לציבור הדתי
קשת יהונתן, צילום: קשת יהונתן

הכתבה באדיבות אתר 'משלך'

במהלך הקיץ משפחות רבות מחפשות אטרקציות משפחתיות ואופציות לטיולים, אך לרוב הדבר גורר הוצאות לא קטנות. אולם מסתבר שאפשר גם אחרת. אם אתם מחפשים מקום בו תוכלו להתנתק מהמולת היומיום וליהנות מרגעים קטנים וקסומים, מהשקיעות הרומנטיות ביותר, הכתבה הבאה מיועדת בשבילכם.

ברחבי הארץ פזורים עשרות חניוני לילה ואתרי קמפינג מאובזרים המציעים לינה תחת שמיים של מיליון כוכבים וכי במקום לבזבז אלפי שקלים במלונות ניתן לבזבז הרבה פחות וליהנות הרבה יותר, כל זה לצד נופים לא שגרתיים ושלל אטרקציות ומסלולי טיול מיוחדים לעונה.

כתבות נוספות באתר משלך

- מה יש לך בתיק? עם מיה בודאי פרידמן

- "אנחנו לא הזויות". נשים נלחמות על הר הבית

- רעיון עבודה לפרשת השבוע: העבודה היא חיינו?

כיום "קמפינג" זה כבר לא רק אוהל על החול, אלא חניוני לילה מפוארים המכילים אוהלים ברמה גבוהה מאוד, רמת אבזור גבוהה, סדנאות מיוחדות מטבחונים ופינות בישול, מקלחות עם מים חמים ועוד. החניונים מעניקים מגוון שירותים ביניהם ניתן למצוא תאורות שטח, נקודות חשמל, מטבחונים מאובזרים שרותים ומקלחות עם מים חמים, פינות מנגל, מסעדות ומזנונים. ישנם חניונים רבים שמציעים אטרקציות מיוחדות כמו טיולי סוסים, סיורי ספארי, הפעלות לילדים, תערוכות ציורי וצילומי טבע בתי בוץ אפריקאיים ואף אוהלים רומנטיים המאובזרים בג'קוזי לרומנטיקנים מבינכם. גם מבחינת הלינה ישנו מגוון רב- מאהלים בדואים, אוהלים מונגולים, טיפי אינדיאני, חאנים, בונגלוס ועוד. מכל אתר ניתן לצאת לשלל מסלולים- חלקם מאתגרים יותר וחלקם עם רמת קושי קלה.

אתר האינטרנט 'אורחן לילה' מרכז חניוני לילה רבים ברחבי הארץ, ולהלן 4 אופציות ללינה בחניוני לילה עם תעודת כשרות.

הכפר האינדיאני

הכפר האינדיאני נמצא בדרום רמת הגולן, בשמורת נחל אל על, מעל המפל השחור.בכפר תמצאו שקט ושלווה, מקום אידאלי להתנתק משיגרת היום יום, יחד עם זאת - נקודת מוצא נוחה לכל האטרקציות של הגולן. האווירה הפסטורלית והמיוחדת של הכפר מוקנית לו בשל מיקומו המיוחד- בתוך נוף גולני טבעי, כשמצפון נשקפות פסגות החרמון, ולפניו פרוש נופו של ערוץ הנחל, עם הנשרים הדואים מעליו.האירוח בכפר מתאים לזוגות, משפחות, בתי ספר וקבוצות, עם דגש על קבוצות של מקומות עבודה, המעוניינות להשקיע בבילוי בעל אווירה מיוחדת לגיבוש הצוות. בנוסף לאוהלים האינדיאנים ישנן אופציות נוספות כמו אוהלים מונגולים לקבוצות של כ-30 איש עם מזרונים על גבי רצפת עץ. חושת עץ- לקבוצות עד 50 איש (ניתן לחלוקה באמצע) עם מזרונים על גבי מחצלות, על האדמה. אוהלים מונגולים זוגיים- מפוארים, כמו צימר מבפנים, עם מיטה זוגית, מצעים ומגבות, מזגן, מטבחון וטלוויזיה (עם אופציה להוסיף עוד 2 ילדים לאוהל). לכל אוהל ישנו חדרון צמוד עם שירותים ומקלחת, ולשלושת האוהלים אוהל מונגולי משותף עם ג'קוזי.

במקום מטבח משובח המספק ארוחות כשרות ברמות המשתנות עפ"י רצון הלקוחות (עם תעודת כשרות למהדרין).

מסלול במקום: נחל אל על

מחירים: אוהל אינדיאני- 110 ש"ח לאדם / אוהל מונגולי- 100 ש"ח לאדם / סוכת עץ- 90 ש"ח לאדם / אוהל מונגולי מפואר זוגי (כולל ארוחת בוקר)- 60 ש"ח לזוג, 135 ש"ח לכל ילד נוסף, מבוגר נוסף 150₪ (מינימום לאוהל מונגולי מפואר- 600 ₪, ערב חג/שבת- תוספת של 100₪ לכל האוהל.) / חדר אירוח (כולל ארוחת בוקר)- 450 ש"ח לזוג, 115 ש"ח לכל ילד נוסף, מבוגר נוסף 135₪ (מינימום לצימר- 680 ₪, ערב חג/שבת- תוספת של 100₪ לכל הצימר.)

כתובת ואיך מגיעים: מכביש 92 עולים דרך צומת קורסי לגולן (כביש 789), ובכביש 98 פונים שמאלה, עד מושב אבני איתן, במושב ישנו שילוט לכפר האינדיאני.

טלפון להתקשרות: 04-6762151 www.tipi.co.il info@tipi.co.il

(צילום: יחצ)

חאן אל על

חניון עם הכשר של הרבנות מתחם אירוח רחב ידיים לקבוצות ולמשפחות אשר אוהבות טבע ושטח. החאן נבנה באהבה ובעבודת כפיים והוא שוכן בלב הטבע הפראי של הגולן, מוקף בנוף בראשיתי פתוח, באוויר צלול ובנחל שזורם כל ימות השנה.

במתחם תמצאו קמפינג אוהלי רועים, אוהלי בונגלוס, חדרים ודירות, דשא, אזורי פקניק ו'על האש', צל, תאורה, שירותים ומקלחות (מים חמים) נקיות, נקודות חשמל, מים ובעיקר הרבה טבע. חניון אוהלים למשפחות וקבוצות, חדרי עץ מאובזרים למשפחות ולקבוצות.

יש מטבח כשר עם הכשר של הרבנות שהאוכל מסופק על ידי המקום, ויש גם מטבח אורחים (הוא לא כשר).

בשל הכשרות שבחאן שעת ההגעה לחאן ביום שבת מוגבלת.

מסלול במקום: נחל אל על, מפל עיט, עין פיק, נחל מיצר,

איך מגיעים:מושב אבנ"י אית"ן. עולים לגולן דרך צומת כורסי, פונים שמאלה בצומת פיק, ושוב שמאלה בצומת הכניסה לאבנ"י אית"ן. בשער המושב פונים שמאלה נוסעים לאורך הגדר עד שרואים את החאן מצד שמאל

מחירים: קמפינג- מבוגר 60 ₪ / ילד (2-12) 50 ₪

אוהל בדואי- מבוגר 85 ₪ / ילד (2-12) 70 ₪

בנוגלו- 100 ₪ למבוגר ו-85 ילד- מינימום 3 אנשים

לינה בחדרי עץ, כולל א. בוקר- 520-950 ₪ (תלוי בגודל החדר)

טלפון להתקשרות: 04-6602569

(צילום: גולן דהן)

(צילום: גולן דהן)

קשת יהונתן ברמת הגולן

החניון כשר למהדרין.

חניון לילה קסום שבנוי בין עצי אקליפטוס, במרכז רמת הגולן, למרגלות תל טליה, ובלב איזור שופע מפלים ונחלים. בחניון אפשרויות לינה לכ-300 לנים באוהלים קבוצתיים (מחוממים בהתאם לעונה)בנוסף לאפשרות להקמת אוהלים פרטיים. כמו כן ניתן להזמין במקום לינה בחדרי אירוח.

האתר מצוייד במקלחות עם מים חמים, סככת צל מרכזית, מטבח מאובזר, מקרר ומקפיא (ניתן להזמין ארוחות מוכנות-כשר למהדרין), ברזייה, שולחנות קמפינג, תאורה וחשמל, פינת מנגל ומדורה. באזור אטרקציות שונות כמו קסם הגולן, קצרין העתיקה, בית הבד של הגולן יקבי רמת הגולן, כפר האומנים אניעם, קיאקי הגושרים, בוטיק השוקולד עין זיון, מצפה בנטל ועוד. במקום אפשרות לשירותי הדרכה, ולסדנת גיבוש ODT וסדנת גיבוש ואתגר

מסלול באזור: נחל הזויתן (כ10 דקות נסיעה), יהודיה (כ-15 דקות נסיעה), מג'רסה (כ-20 דקות נסיעה), מעיינות עדן (כ-10 דקות נסיעה), עין טינה (כ-25 דקות נסיעה), דרבשיה (כ-25 דקות נסיעה), בניאס (כ-40 דקות נסיעה).

איך מגיעים:מושב קשת יהונתן, רמת הגולן 12410. 10 דקות נסיעה מהישוב קצרין על כביש 87. מטבריה

דרך גשר אריק ישר עד צומת קשת. מצמח דרך צומתיהודייה ימינה עד צומת קשת

מחירים: 70 ₪ לאדם באמצע השבוע. לינה בלבד. לפונים דרך אורחן - 20% הנחה ביולי אוגוסט 2014

טלפון להתקשרות: 04-6851100

(צילום: קשת יהונתן)

(צילום: קשת יהונתן)

עמק דוד - נתיבל"ה

(עובדים עם קייטרינג עם תעודת כשרות)

מבנה ענק ומיוחד הצופה אל נוף מרהיב אל מול נוף עמק האלה בו מתארחים על מחצלות ומזרונים באוהל בדואי מאובזר. במקום ניתן למצוא את גן ארץ ישראל, אתרים ארכיאולוגיים, מצפורי נוף, נופים פראיים, מבחר מסלולי טיול עצמאיים, טיולי ריינג'רים וטרקטורונים, מסלולי אופניים ועוד.

מסלול במקום: מסלול בתל שוכה (סוכו) המיועד לכל המשפחה במהלכו נשקפת תצפית מרהיבה אל עמק האלה, סיור בין חורבותיו של ישוב קדום הכולל בתוכו סיפור היסטורי ופריחה מדהימה.

מיקום: קיבוץ נתיבהל'ה

מחיר: התשלום נקבע בהתאם לסוג הלינה: לינות שטח: 60 ₪ ללילה לאדם - ועד 90 ₪ לאדם (אוהל פרטי, מאהל מקורה) / לינת חדרים: 370 ₪ ללילה לזוג ועד 460 ₪ ללילה לזוג

טלפון להתקשרות: רונית טל 052-3318343 / 077-9387201 / 050-8575084- אילן

(צילום: יובל דביר)

(צילום: יובל דביר)