גשום? קבלו המלצה לטיול בחבל יתיר

מזג האוויר הגשום לא משאיר מקום למנגלים או לטיולים בצפון ובמרכז. קבלו המלצה לטיול בחבל יתיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/15 12:09 ג באייר התשעה

גשום? קבלו המלצה לטיול בחבל יתיר
אילוסטרציה: בית ספר שדה שער הגיא, צילום: אילוסטרציה: בית ספר שדה שער הגיא

מזג האוויר הגשום שצפוי לנו מחר, יום העצמאות, לא משאיר הרבה מקום להתלבטויות באשר למיקום הטיול המשפחתי שלכם. זהו זמן מצוין להכיר מקומות חדשים ולחזות בנופים מרהיבים ברחבי הארץ. מדריכי מרכז סיור ולימוד סוסיא הפועל במסגרת 'אשכולות'-פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית, גיבשו עבורכם המלצה למסלול

(צילום: רות ונטורה)

גביעונית ייחודית, אירוס שחום ושקדיות בשולי

לא רבים יודעים שבמורדות הר חברון צומחת גביעונית ייחודית הפורחת בעמוד תפרחת סגול בגובה 30-40 ס"מ. בשושן פורים הקרוב מומלץ להגיע לתל קריות, ולחזות במרבדים מרהיבים של אלפי פריטים של הפרח המיוחד. הסיבה שצריך להגיע לתל קריות הוא מכיוון שהפרח המיוחד הזה צמח רק במקום הזה, אבל ההזדמנות לחזות ביופיו בהחלט שווה את הנסיעה.

איך מגיעים?

מצומת תל ערד סעו לכיוון בית יתיר והר עמשא. כקילומטר לפני העליות - פנו ימינה לשביל עפר. אין צורך להיכנס בשביל, ניתן לחנות בזהירות לאורך הכביש ולהיכנס רגלית, שם תבחינו מיד בפריחת גביעונית מימין. לאלה מכם שמגיעים מכיוון הר חברון, כחצי קילומטר לאחר הירידות תבחינו בתמרור מהירות של 90 קמ"ש, ולצדו שביל עפר הפונה שמאלה.

אבל הגביעונית אינה לבד, ובימים הקרובים יפרח גם האירוס השחום בתל ערד. כדי להגיע למרחב מלא בפריחת אירוסים פנו מכביש 317 לכיוון הגן הלאומי תל ערד, שם לאחר 300 מטר תוכלו לחזות משמאלכם ברחבה בה פורחים האירוסים. תוכלו לפגוש את הפרח המיוחד הזה גם בישוב מצפה יאיר שבהר חברון, חצי קילומטר מצפון לישוב סוסיא. אם במקרה פספסתם את האירוס, תוכלו ליהנות מתצפית מגובה של 900 מטר על המדבר נפרס מולכם בנוף מדהים.

בדרך בין תל קריות לתל ערד, תוכלו להבחין לאורך הכביש בפריחה המרהיבה של עצי השקד של גידולי שדה הר חברון מייסודם של הישובים כרמל, מעון ויתיר. כיום גדלים במקום 40,000 עצי שקד עוטי לבן שנותנים צבע שונה לאזור המדברי. קנחו את הטיול בכניסה למעיין שנמצא בעלייה ליישוב אביגיל (בין מעון לסוסיא). כ-100 מטר לאחר תחילת העלייה בכביש 316, תבחינו במערה קטנה ולידה שלט בערבית. מדובר בבריכה שנבנתה על מנת לאגור את מי המעיין הקרים. לאמיצים מבינכם שלא מפחדים מהקור, כנסו לבריכה ותיהנו.

'מרכז סיור ולימוד סוסיא' פועל במסגרת 'אשכולות'- פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית המפוקח על ידי האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך