שיתוף פעולה מפתיע של מועצת שומרון עם קהילת השומרונים

מרכז מבקרים חדש נחנך באתר הר גריזים בהשתתפות השר זאב אלקין, ראש המוא"ז שומרון, יוסי דגן ונכבדי העדה השומרונית. השר זאב אלקין: "הר גריזים הוא אחד מהאתרים היפים ביותר של השומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/18 19:27 ד בטבת התשעט

שיתוף פעולה מפתיע של מועצת שומרון עם קהילת השומרונים
השר אלקין עם ראשי השומרונים, צילום: יח"צ

במסגרת מרכז המבקרים החדש הופק מיצג חדש המתאר את ההיסטוריה המפוארת של האתר הארכיאולוגי הר גריזים ואת המורשת הייחודית של העדה השומרונית וזווית חדשה והיסטורית על האזור והעיר שומרון דרך סיפורי התנ"ך מימי אברהם אבינו דרך סיפורי האבות ו-12 השבטים בליווי צוות מקצועי שסוקר את ההיסטוריה והייחודיות של המקום.

אחד משיאי הטקס היה הענקת מדליית השלום של העדה השומרונית על ידי נכבדי העדה לשר זאב אלקין (לה זכו עד היום רה"מ נתניהו ונשיא המדינה ריבלין), וברכה מהכהן הגדול של העדה. זאת  על תרומתו למען שימור המורשת של העדה השומרונית וההשקעה בשימור אתר הר גריזים זאת יחד עם קמ"ט שמורות טבע במינהל האזרחי ורשות הטבע והגנים, המתפעלים את האתר.

שר ירושלים ומורשת ח"כ זאב אלקין: "אם בעבר מבקר היה נדרש להגיע עם ספרים, או מדריך אישי להר גריזים, היום הוא יכול לבוא לכאן לצפות בסרט ולקבל הכוונה ראשונית שתתאר לו מה ההיסטוריה של המקום החשוב הזה. אני שמח לחנוך כאן היום את מרכז המבקרים החדש, הר גריזים הוא אחד מהאתרים היפים ביותר של השומרון". 

הר גריזים

הר גריזיםצילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

אלקין הוסיף כי "על מנת לפתוח את המרכז נעשתה עבודה מאומצת של הרבה מאוד שותפים: קמ"ט שמורות טבע במינהל האזרחי, רשות הטבע והגנים, מועצה אזורית שומרון והקהילה השומרונית והנה יש אתר שיקלוט אליו עשרות אלפי מבקרים שיראו ויחוו את ההיסטוריה שלנו בשומרון. עשינו את זה בהר גריזים ונעשה את זה גם במקומות נוספים בשומרון."

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "אני מודה לשותפים שלנו, בהם המינהל האזרחי, המשרד לירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין, מועצה אזורית שומרון, ידידנו השומרונים, ועוד רבים נוספים יחד עם העובדים שלנו, על העשייה המבורכת בקידום והעצמת אתר הר גריזים. שנה שעברה ביקרו באתר כ-20 אלף איש ואנו מקווים כי בזכות מרכז המבקרים החדש נזכה בשנה הקרובה למספר גבוה יותר של מבקרים".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: "זהו שלב חשוב נוסף בשדרוג האתר הבינלאומי הגן הלאומי הר גריזים. העדה השומרונית היא חלק מאיתנו, והיא חלק מההתיישבות בשומרון. אנחנו אוהבים אותם אנחנו חלק מהם, נמצאים איתם בשמחות ובאבל, מלווים אותם בחגים ובשגרה. הר גריזים הוא אתר תיירות ומורשת מהחשובים בשומרון ואולי גם בארץ. אתר היסטורי המושך אליו מדי שנה עשרות אלפי תיירים מהארץ ומהעולם. המועצה האזורית שומרון תמשיך לפעול כדי לפתח את התיירות בשומרון ולהביא לכאן אנשים מהעולם כולו"

דגן הודה לשר זאב אלקין, לרשות הטבע והגנים, לרכז תיירות שומרון יהודה ישראל, לוועד העדה השומרונית ולמנהל האזרחי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן