מטיילים בסוכות? סיורים מודרכים בחינם מצפון ועד דרום

פרויקט הטיולים המסורתי של אשכולות - פורום מרכזי סיור, לימוד ותודעה יהודית-ישראלית, חוזר בסוכות בשיתוף משרד החינוך ומכבי שירותי בריאות, והשנה בסימן עידוד אורח חיים בריא.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/18 15:09 יא בתשרי התשעט

מטיילים בסוכות? סיורים מודרכים בחינם מצפון ועד דרום
מטיילים עם אשכולות, צילום: אשכולות

במהלך חול המועד סוכות, מדריכי טיולים של אשכולות יתפרסו על פני 24 מוקדים ברחבי הארץ ויציעו למשפחות המטיילות סיורים וטיולים בשבילים השונים הכוללים פעילויות, סיפורי מורשת, ועוד. בין המקומות: מוקדי ירושלים, הגולן, ראש פינה, צפת, חיפה, כרמל, צפון השומרון, עמק האלה, גוש עציון, חבל יתיר, פרוזדור ירושלים וכן אתרים נוספים. כמו כן, חלק מהמסלולים מונגשים לאנשים עם מוגבלויות. השנה תתקיים הפעילות בשיתוף מכבי שירותי בריאות אשר יעניקו למטיילים, טיפים לטיול בריא. כל הסיורים חינם ומודרכים על ידי מדריכות ומדריכי מרכזי הסיור והלימוד של אשכולות, בנוסף, ייהנו המטיילים משפע של פעילויות חווייתיות המותאמות לכל המשפחה.


אזור הגליל, הגולן והעמקים

ייהנו המבקרים מסיור הכרות עם צפון רמת הגולן, דרך סיורים רכובים אשר יספרו את סיפורה של החקלאות והגיאלוגיה של האזור. במהלך הסיורים יראו המטיילים את הנוף הגעשי של רמת הגולן וידברו על אתגרי החקלאות היום במאה ה-21 בישראל. בנוסף, יצאו סיורים אל סמטאותיה של צפת העתיקה אשר יחברו את המטיילים אל האווירה הייחודית המאפיינת אותה כל כך. בשעות הערב יצא סיור לילי מוזיקלי ייחודי בצפת. 


אזור המרכז

יצאו סיורים בעיר לוד המזמינים את הציבור להכיר את סיפורה של העיר לאורך הדורות ומזמינים את הציבור להכיר את העיר מזווית קצת אחרת. סיורים מרתקים יצאו אל יער בן שמן, טבע במרחק נגיעה, המתאימים במיוחד למשפחות וסיורי ערב בשביל העצמאות בתל אביב, המציין 70 שנה להקמת המדינה, העובר בהיכל העצמאות ברחוב רוטשילד, שם דוד בן גוריון הכריז על הקמת המדינה. 

מטיילים עם אשכולות

מטיילים עם אשכולותצילום: אשכולות

 

 
אזור השומרון והשפלה

יתקיימו סיורים אל סבסטיה, היא שומרון הקדומה, אשר הייתה בירתה של ממלכת ישראל. זהו אתר מורשת יהודי יוצא דופן אשר נפתח פעמים בודדות במהלך השנה (הפעילות בתיאום מלא עם כוחות הביטחון). סיורים נוספים יצאו אל יער חולדה בשפלה וגם לדרך בורמה המפורסמת שהיוותה חלק חשוב במאבק על הדרך לירושלים במלחמת העצמאות.


אזור ירושלים

יתקיימו סיורים בפרוזדור ירושלים, הסיורים ייקחו את המטיילים בעקבות ימי תש"ח ומלחמת העצמאות המספרים את המאבק על הדרך לירושלים בשילוב הנוף הייחודי של אזור זה בשמורת המסרק ורכס שיירות. בנוסף, יצאו סיורים בירושלים כולל סיור ערב במשכנות שאננים וימין משה. יש להירשם לסיורים מראש. 

צילום: אשכולות

 
אזור הדרום

המבקרים ייהנו מסיורים בדרום הר חברון – היכרות עם אזור דרום הר חברון דרך פעילות המשלבת סיור רגלי, ולימוד מיומנויות שטח בפעילות ייחודית ביער יתיר. פעילות "סוכה למחשבה" בעיר שדרות המשלבת מספר הפעלות מיוחדות לילדים. בנוסף, יצאו סיורים מבאר שבע וסיור ערב המשלב את אנדרטת הנגב בעקבות לילות קסומים ולוחמים.

 

 

הטיולים והפעילויות יתקיימו בימים שלישי-חמישי, 25-27/9, בחול המועד סוכות. סיורים מודרכים ופעילות חינוכית יצאו בשעות: 10:00, 11:00, 13:00 ו 15:00. סיורי הערב יצאו בשעה 19:00. הסיורים מותאמים למשפחות.. יש להירשם אליהם מראש.  לפרטים נוספים, פירוט המוקדים והרשמה לסיורים: 0778994989 ובאתר אשכולות: www.eshkolot.org.