לאחר השלג: מסלולים בעקבות מים

אחרי מזג האוויר הסוער שמנע מהמטיילים לצאת מהבית, הגיע הזמן לחזור לנחלים הגועשים, להתרשם מהפריחה ולשוב ליהנות מהטבע הישראלי. כמה המלצות לטיולי מים בצפון

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/15 17:40 ג באדר התשעה

לאחר השלג: מסלולים בעקבות מים
קשת יונתן, צילום: קשת יונתן

אחרי מזג האוויר הסוער שמנע מהמטיילים לצאת מהבית, הגיע הזמן לחזור לנחלים הגועשים, להתרשם מהפריחה ולשוב ליהנות מהטבע הישראלי. מדריכי מדרשת "קשת יהונתן רמת הגולן", הפועלת במסגרת 'אשכולות'-פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית, גיבשו עבורכם המלצות לבילוי בחיק הטבע בעקבות הגשם והשלג באזור הצפון.

'הירדן ההררי'

סעו על כביש 91, בצומת מחניים, מזרחה מרמת הגולן. אחרי 7 ק"מ פנו ימינה לפי שילוט הירדן ההררי. היכנסו לדרך עפר על פי הסימון השחור, רדו שמאלה והתחילו את המסלול הרגלי. שימו לב, יש שני ורסיות למסלול - מסלול קצר אותו ניתן להשלים אחרי שעת הליכה בקצב איטי או מסלול ארוך של שעתיים הליכה.

סער בינוני (או בשמו השני - סער בין הגשרים)

המסלול השני נמצא בצפון הגולן, למרגלות החרמון. סעו על כביש 99, אשר אורכו כ-40 ק"מ. אחרי 15 ק"מ מגיעים למגרש חניה גדול, אותו קשה לפספס שכן מדובר באתר המוני שמושך אליו קהל רב בייחוד בתקופה זו של השנה. זוהי נקודת ההתחלה שלנו למסלול - על פי הסימון הירוק. גם במסלול זה יש מספר ורסיות - מסלול מעגלי שאורכו כ- 20 דקות הליכה או מסלול שאורכו 2 ק"מ וכשעה הליכה.

(צילום: קשת יונתן)

בניאס התחתון

סעו על כביש 99, פנו ימינה לכיוון קיבוץ שניר. אחרי כמה מטרים, לפני הכניסה לקיבוץ, פנו ימינה לדרך עפר (על פי שילוט בית עלמין). שם השאירו את הרכבים והתחילו את המסלול. היכנסו רגלית ולאחר כ-300 מטרים פנו שמאלה לשביל עפר ברור אך לא מסומן. אחרי 150 מטר תגיעו לשביל שחור שנמצא על שפת מצוק הבניאס, כאשר ממולכם תוכלו לראות מפל פרע שנופל לתוך הבניאס. כעת פנו שמאלה במעלה הנחל ולכו על פי שילוט הטנק הסורי - בו גם ניתן לבקר. אחרי שתבקרו באזור, עלו חזרה מהדרך בה ירדתם, וחזרו לכיוון השביל השחור. כשתגיעו לבית העלמין, תוכלו להמשיך את המסלול בנסיעה ברכב או רגלית לכיוון שער יישוב, על פי הסימון השחור. משם המשיכו לכיוון גשר שחוצה את הנחל, לאחר כ- 200 מטר יש פיצול עם סימון אדום. לכו בכיוון הסימון והמשיכו בשביל הצמוד לקו המים. אחרי שעה הליכה, תגיעו שוב לשביל השחור ממנו יצאתם למסלול מלכתחילה, ואחרי כשני קילומטרים של הליכה על השביל השחור תגיעו חזרה לשער היישוב.

(צילום: קשת יונתן)

ומה לגבי השלג? לא חייבים להגיע לחרמון כדי לראות את הפתיתים הקסומים. נצלו השבוע את העובדה שיש שלג בחלקים הגבוהים של הגולן, שם מומלץ לטייל במסלולים הנמצאים למרגלות הגולן. כך תוכלו לבקר את האזורים המושלגים שבדרך וגם לחזות בפריחות מיוחדות של רקפת יוונית.

מדרשת קשת יהונתן רמת הגולן פועלת במסגרת 'אשכולות'-פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית