בוחרים בטיולים: כל הבילויים ליום הבחירות

בעוד יומיים נלך שוב לקלפי להצביע, רק שהפעם אנחנו חכמים יותר ורוצים להפוך את היום הזה לכיף וחגיגה משפחתית. הבאנו לכם מגוון אטרקציות לכל המשפחה ברחבי הארץ, זה הזמן לתכנן את יום הבחירות בטיול ובילוי

חדשות כיפה אביה ברגמן, חדשות כיפה 15/09/19 12:31 טו באלול התשעט

בוחרים בטיולים: כל הבילויים ליום הבחירות
צילום: shutterstock

לא עבר זמן רב מאז הפעם האחרונה שישראל התייצבה למערכת בחירות אינטנסיבית ומתישה והנה אנחנו נפגשים שוב לסבב ב', רק שהפעם נראה כי הישראלים כבר הבינו את הפואנטה וכולם כבר עייפים מלבחור. צאו להצביע ואל תוותרו על זכות ההצבעה שלכם רק בגלל שכבר מיצינו את הבחירות, רק הפעם, בתור ישראלים מנוסים הבאנו לכם מספר אטרקציות לכל המשפחה ברחבי הארץ כדי ש"יום שלישי פעמיים כי טוב" יהיה כשמו כן הוא ויתן לנו סוף סוף גם ממשלה יציבה וגם אם כבר- אז להנות מהיום החופשי שנרוויח.

צפון:

"מגה בלוקס": מתחם לגו ענק במיוחד ליום הבחירות

ביום הבחירות יפתח בקניון "עופר לב חדרה" מתחם לגו ענק המתאים לגילאי 3 ומעלה וכולל לבני "מגה בלוקס" צבעוניות ומרחבי בניה ענקיים בהם ניתן לבנות כיד הדמיון. 

איפה? קניון "עופר לב חדרה", מקבוצת קניוני עופר.

מתי? במהלך יום הבחירות ה- 17.09, בין השעות: 11:00-18:00.

עלות: הכניסה לקהל הרחב ללא תשלום.

בוחרים לבלות: מתחם עופר סנטר נוף הגליל

קניון עופר סנטר נוף הגליל מזמין את קהל הבוחרים הישראלי למתחם הפעלה חוויתי ביום הבחירות בו יתקיימו מגוון סדנאות המיועדות לגילאי 4-8 וכוללות סדנאות יצירה לילדים, משחקים והפעלות, ביניהם: משחקי הרכבה, לגו, דפי צביעה ועוד.

איפה? קניון עופר סנטר נוף הגליל, מקבוצת קניוני עופר.

מתי? ביום הבחירות, יום שלישי ה-17.9, בין השעות 12:00 ל-20:00.

עלות: הכניסה לקהל הרחב ללא תשלום.

צילום: אלחן אספניולי

קרנבל הבחירות בקניון שער הצפון: הקרנת הסרט "לגו 2", המופע המוזיקלי "טוויגי גיבור הבריאות" ומגוון מוצרים בח"י שקלים 

קניון שער הצפון בקריית אתא מזמין אתכם ליום בחירות מלא באטרקציות מגניבות והבונוס- הכל במקום אחד! היום ייפתח עם ההצגה "הדחליל, סבא אליעזר והגזר" המבוססת על הסיפור המפורסם שכולנו מכירים. בהמשך היום ייערכו סדנאות יצירה לילדים ומיד לאחר מכן תיערך הקרנה של סרט האנימציה שובר הקופות "סרט לגו 2" בגרסה מדובבת, כולל פופקורן חינם. היום יסתיים בשעה 17:00 עם מופע מוזיקלי מקורי ומשעשע בשם "טוויגי גיבור הבריאות".

איפה? קניון שער הצפון, קריית אתא
עלות: הכניסה לקהל הרחב ללא תשלום.
 

מרכז:

בוחרים כפר סבא: פסטיבל משחקים עם ארבעה מתחמי משחק חווייתיים שונים לכל המשפחה.

במתחם הראשון שנקרא מפעל המשחקים יוכלו הילדים ליצור את המשחקים בעצמם ולקחת אותם הביתה כמזכרת מהפסטיבל. המתחם השני "גיימינג זון" מיועד לאוהבי משחקי המחשב והקונסולות. המתחם השלישי "אוטו ספיד" כולל מסלול מרוץ מכוניות מקצועיות על שלט, בו יתחרו הילדים. המתחם הרביעי בפסטיבל נקרא "המירוץ לאליפות" - מסלול מכשולים אתגרי ומהנה בו יתחרו הילדים בסדרה של משימות, ביניהן: הליכה על קורת עץ, מעבר במנהרות, קפיצה בגלגלים צבעוניים, קליעה למטרה ועוד.

 איפה? מתחם אושילנד, כפר סבא

מתי? יום הבחירות, 11:00-19:00.

עלות: הכניסה לקהל הרחב ללא תשלום.

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות- נווה צדק, תל אביב: לכבוד יום הבחירות לכנסת, תתקיים במוזיאון נחום גוטמן לאמנות סדנת יצירה מיוחדת לכל המשפחה בהשראת הדברים האהובים עלינו בארץ ישראל. בסיור קצר בתערוכה ילמדו המשתתפים על ציוריו של נחום גוטמן ועל הדרכים המגוונות בהם בחר לתעד את תקופתו, אנשיה, נופיה ותרבותה. לאחר מכן, המשתתפים יצרו בסדנה משחק רביעיות המביא לידי ביטוי מאפיינים שונים של ארץ ישראל. בסיום הסדנה יצביעו המשתתפים ב"קלפי נחום גוטמן" ויבחרו את היצירה האהובה עליהם מהתערוכה.

איפה? שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב

מתי? יום שלישי 17.9.19, בין השעות 11:00-13:00

עלות: 45 ₪ לילד // 15 ₪ למבוגר מלווה.

הרשמה לסדנאות בתשלום מראש: דרך אתר המוזיאון http://www.gutmanmuseum.co.il

או בהרשמה טלפונית דרך המוזיאון ביום הפעילות 03-5161970 (מותנה במקום פנוי).מספר המקומות מוגבל.

צילום: יחצ מוזיאון נחום גוטמן

בוחרים בקניותר נס ציונה: קניון עופר קניותר נס-ציונה מזמין את הקהל הרחב ביום הבוחר למגוון פעילויות חווייתיות במתחמי הקניון, בהן מגוון סדנאות יצירה לילדים, משחקים והפעלות לגילאי שנה ומעלה בהפעלת חברת "מקופלת" שתפרוס שלל משחקים שונים המעוררים את היצירתיות, הדמיון והמחשבה כמו משחקי עץ, משחקי קופסא, הרכבה ועוד.

איפה? קניון עופר קניותר נס-ציונה, מקבוצת קניוני עופר, בקומה העליונה.

מתי? הפעילות תתקיים ביום הבחירות, בין השעות 10:30 ל-13:00 ו- 16:00-19:00.

עלות: הכניסה לקהל הרחב ללא תשלום.

מופע מטוסי על, מתחמי ביוטי וקריקטורות בנתניה: מה בתוכנית? במהלך היום יתקיימו הפעלות חגיגיות ללא תשלום המיועדות לגילאי 3-11 ובהן עמדות שזירת צמות, מתחם איפור מהסרטים ועמדה מיוחדת בה יציירו קריקטורות של המבקרים כמו כן יתקיימו סדנאות יצירה ליום הבוחר בהן ילמדו הילדים כיצד להכין העתק של תעודת זהות, צמידים ליד, חוברות קומיקס ועוד.

לאחר מכן, בשעה 11:30 יתקיים מופע צבעוני ומיוחד לכל המשפחה "מסביב לעולם עם לירון איש האווירון" יחד עם מטוסי על ג'ט ודוני המוכרים מהסדרה בערוץ הופ. 

איפה? קניון עיר ימים נתניה.
מתי? יום הבחירות, בין השעות 11:00-19:00.
עלות: הכניסה לקהל הרחב ללא תשלום.

צילום: איוונט פרו

ירושלים והסביבה:

בירושלים בוחרים עם הצבאים: בלב ירושלים שוכן עמק הצבאים- אתר הטבע העירוני הגדול בארץ שעבר לאחרונה שיפוץ מקיף ושדרוג ניכר. באתר תמצאו עדר המונה כ-30 צבאים המשוטטים בחופשיות בין המטיילים, חמש בריכות טבעיות ומלאכותיות, שני נחלים זורמים, עמדות תצפית על מגוון רחב של ציפורים, בתי גידול טבעיים לחיות בר, אי מלאכותי שגשרי עץ מחברים אותו לגדה ועוד. 

איפה? עמק הצבאים, צומת פת הרצוג, ירושלים.
מתי? פתוח לקהל הרחב לאורך כל השנה.
עלות: הכניסה לקהל הרחב ללא תשלום.

צילום: יחצ

 

בוחרים פליימוביל מסביב לעולם: הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם מזמין אתכם לבילוי חווייתי לכל המשפחה ביום הבחירות הקרוב שיחל ב-17.9. אחרי שהצבעתם, מוזמנים להגיע עם הילדים או הנכדים וכל המשפחה לגן הבוטני המכריז על קמפיין בחירות פליימוביל מסביב לעולם עם חמישה מועמדים להובלת הפארק שינסו לזכות בקול המבקרים במהלך היום. ביציאה מהגן תוצב קלפי והילדים יצביעו לדמות האהובה עליהם ואף הקהל הרחב מוזמן ליהנות מזמן בטבע גדוש דימיון, יצירתיות וספורט אתגרי ולבחור את דמות הפליימוביל האהוב עליו להוביל את הפארק!

איפה? הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים

גילאים: 3 עד 12

כמה זה עולה? כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה – 89 ₪, מבצעים בכל חברות האשראי של 1+ 1  כרטיסים בהנחה בוועדים בארגונים במוסדות ובמועדוני הלקוחות השונים

צילום: עודד אנטמן

מצביעים ברגליים: טיולי יום הבחירות בפארק נאות קדומים

להנאתכם: 2 מסלולים משולטים (סגול וכתום) לסיור עצמאי (נגישים), כתבי חידה לילדים, מתקנים חקלאיים משוחזרים, צמחייה עשירה ומגוונת, מתחמי פיקניק מוצלים, שירותים, מתקני מים קרים ועוד.
קחו חופש מהבחירות ובואו להצביע ברגליים ולבחור בבחירה הקלה- חוויה משפחתית בין נופי התנ”ך. בכל מסלול שתבחרו, לרשותכם, כתב חידה לכל המשפחה: יחד, תוכלו לפתור חידות ולבצע משימות הקשורות בחקלאות הקדומה, מתקני המים ועולם הצומח שהיוו חלק בלתי נפרד מעולמם של אבותינו. בין החידות והמשימות השונות תוכלו לגלות מהו הגובה שלכם בעזרת קנה מידה קדום, לפענח איך השיגו מים בתקופת התנ"ך, מהי כמות המים שצרכה משפחה ולפענח חידה בכתב עברי
קדום ועוד.
 

איפה? פארק נאות קדומים.

מתי? יום ג', 17.9.2019, בין השעות 8:30-17:00. כניסה אחרונה בשעה 15:00.

עלות: מבוגר – 25 ₪. ילד – 20 ₪ (תשלום מגיל 4).

 

אווירת בחירות בגן החיות התנכ"י: לקראת הבחירות, בעלי החיים בגן החיות התנ"כי בירושלים החליטו לשנות את שיטת הממשל ולהתלכד בשני גושים כדי לסיים את סאגת הבחירות החוזרות.

הטורפים (בצבע האדום) ואוכלי העשב (בצבע הירוק), ינסו לגייס את קולות המבקרים ולראות באיזה צבע יצבע גן החיות. במפלגת הטורפים מבטיחים מנהיגות עם שיניים, ובין חברי המפלגה אפשר למצוא חברים כמו הנמרים, התנינים וכמובן השליטים הנצחיים – האריות. לעומתם במפלגת אוכלי העשב, בה אפשר למצוא את הפילים, הג'ירפות ועוד, מתחייבים שבמידה ויבחרו, השמיים הם הגבול. 

באקווריום ישראל המצב הוא שונה. לאור העובדה שמפלגת סוסוני הים הצליחה להרכיב את ממשלת האקווריום (בשקיפות מרבית) הוחלט לקיים באקווריום "משאל ים". משאל בו יוזמנו המבקרים להכריע בסוגיה הכאובה של זיהום הים בפסולת פלסטיק.

המבקרים מוזמנים לטייל וליהנות, להתרשם מהמצעים, לבחור בצבע הנכון וכמובן להכריע בעניין השמירה על הים מפסולת הפלסטיק.

איפה? גן החיות התנכ"י, דרך אהרון שולוב 1, ירושלים.

מתי? ביום הבחירות, יום שלישי 17 בספטמבר, הגן יהיה פתוח בשעות 9:00-18:00.
באקווריום הכניסה רק ברכישה מראש באתר האקווריום.

עלות: ילד (מגיל 3 עד 18)/ שוטר/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט - 46 ש"ח .  מבוגר - 59 ש"ח.

צילום: יחצ

דרום:

יום הבחירות בצריף בן גוריון: צריף בן גוריון מזמין אתכם לקחת חלק בחגיגה דמוקרטית בה ילמדו הילדים על תעודת הזהות ואף יכינו אחת. בכניסה לאתר יחכה לכם צלם שיצלם אתכם לטובת הנפקת התעודה בצירוף פרטים אישיים של כל בוחר. בהמשך תצאו למסע חוויתי בשטחי האתר בו תלמדו על ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל ואשתו פולה, בסיור הכולל שולחנות פעילות אינטראקטיביים, צפייה בסרטים, היכרות עם מזכרות היסטוריות וביקור בצריף המגורים המקורי של בני הזוג. בסיום הפעילות יגיעו הילדים לקלפי מיוחד בו יציגו את תעודת הזהות שהכינו ויקבלו את זכות הבחירה ויזכו לקבוע מהו החלק האהוב עליהם במהלך הביקור. ביום הבחירות הקרוב אתם מוזמנים לבקר בצריף בן גוריון. הילדים המבקרים בצריף יוכלו לקחת חלק בחגיגה הדמוקרטית ובעזרת תעודת זהות מיוחדת בצירוף תמונה ופרטים אישיים אותה יכינו במקום יוכלו לבחור את החלק האהוב עליהם בביקור. בסיום היום תיערך ספירת קולות רשמית שתוצאותיה יפורסמו בפייסבוק.

איפה? צריף בן גוריון, קיבוץ שדה בוקר.

מתי? יום שלישי, 17/9 בין השעות 11:00-15:00.

עלות: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר.

צילום: יחצ

 

נהנים בפארק תמנע: לאלה מכם שהחליטו להדרים או סתם בדרך לאילת, פארק תמנע זה בדיוק המקום לעצור בו וליהנות מחוויה מדברית שעוד לא הכרתם! למבקרים בפארק תמנע מוצעים מגוון פעילויות למבוגרים ולילדים כאחד. רכיבה מאתגרת בשביל אופניים, טיול בשבילים מסומנים אל מגוון אתרים של המקום, מילוי בקבוקים בחול צבעוני, שייט סירות פדלים באגם של הפארק. לא פחות מ-20 מסלולי טיולים קיימים בפארק וכולם משולטים לטובת המטיילים הרבים. המסלולים מתאפיינים בדרגות קושי שונות ורובם מתאימים למשפחות וילדים.

איפה? פארק תמנע, 25 ק"מ צפונית לאילת.

מתי? פתוח כל השנה, בספטמבר- 8:00-16:00.

עלות: מבוגר (מגיל 15)  -49 ₪. ילד (3-14)- 39 ₪ .